۶۴۰۷۹۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

قراردادهای میلیاردی نوش جان والیبالیست‌ها

با پایان مسابقات تیم‌ملی والیبال در‌ سال ٢٠١٧، این روزها ملی‌پوشان این رشته در قالب تیم‌های باشگاهی به مصاف یکدیگر می‌روند.

شهروند: با پایان مسابقات تیم‌ملی والیبال در‌ سال ٢٠١٧، این روزها ملی‌پوشان این رشته در قالب تیم‌های باشگاهی به مصاف یکدیگر می‌روند. در این میان تجمع ستاره‌ها در تیم بانک سرمایه انتقاداتی را در پی داشته است. این تیم که در ٢ فصل اخیر قهرمانی لیگ را کسب کرده، این فصل با جذب ستاره‌های جدید یکی از سکوهای جهانی را هدف گرفته است. البته بازیکن ملی‌پوش بانک سرمایه با این نظریه موافق نیست و معتقد است كه تیم‌های دیگر هم ستاره‌هایی را در ترکیبشان دارند و موفقیت بانک سرمایه به خاطر تلاش بیشتر بازیکنانش است. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با فرهاد قائمی، عضو تيم‌ملی والیبال بانک سرمایه می‌خوانید.

در ابتدا درباره بازی هفته گذشته بانک سرمایه با شهرداری تبریز صحبت کن که همه به‌ عنوان فینال نیم‌فصل از آن یاد می‌کردند؟

بازی واقعا سخت و سنگینی را پشت‌ سر گذاشتیم. تیم شهرداری تبریز امسال شرایط خوبی داشته و تا قبل از این بازی همپای پیش آمده بود و هیچ باختی نداشت. خدا را شکر توانستیم با تمرکز بالا در ٣ ست بازی را تمام کنیم. این برتری با عملکرد خوب بازیکنان بانک سرمایه رخ داد و آن چیزی که کادر فنی از ما خواست را در زمین ارایه دادیم.

‌ البته خیلی از کارشناسان از قبل پیش‌بینی می‌کردند این بازی هم به سود بانک سرمایه به اتمام برسد.

اینطور نیست که بانک سرمایه به راحتی بیاید و همه تیم‌ها را شکست دهد. ما در طول هفته تمرینات خیلی خوبی را پشت‌ سر می‌گذاریم و در مسابقات هم هماهنگ عمل می‌کنیم. خدا را شکر که تیم ما مصدوم خاصی ندارد و همه بازیکنان در صحت و سلامت هستند. مطمئن باشید که در ادامه لیگ از این هم بهتر خواهیم شد.

قبول داری که لیگ والیبال امسال تک‌قطبی شده و از همین حالا باید قهرمانی بانک سرمایه را مسجل بدانیم؟

من به هیچ‌وجه این نظریه را قبول ندارم. مطمئنا تیم‌های دیگر هم بازیکنان خوبی دارند و زحمات زیادی می‌کشند. حداقل ٥، ٤تیم دیگر داریم که مدعی قهرمانی هستند و می‌توانند برای ما دردسر ایجاد کنند. ما از ابتدای لیگ برتر هدف بزرگی داشتیم که همان رسیدن به قهرمانی بوده و برای رسیدن به آن راه سختی را پیش رو خواهیم داشت. مطمئنا با تلاشی که می‌کنیم و انگیزه‌ای که داریم، به هدفمان هم خواهیم رسید.

پس معتقدی تیم‌های دیگر هم به اندازه بانک سرمایه از نظر بازیکن پتانسیل دارند؟

من به ‌طور قاطع به شما می‌گویم که تیم‌های دیگر بازیکنانی در ترکیب خود دارند که از نظر اسمی از بانک سرمایه هم بهتر هستند. والیبال در چند‌ سال اخیر آن‌قدر پیشرفت کرده که بازیکنان زیادی در حد تیم‌ملی هستند و در تیم‌های مختلف پخش شده‌اند. مگر در بانک سرمایه چند بازیکن می‌توانند بازی کنند؟ نمی‌دانم این موضوع از کجا مطرح شده که می‌گویند بانک سرمایه خیلی راحت تیم‌ها را شکست می‌دهد. شما یک‌بار به تمرینات ما بیایید و ببینید بازیکنان با چه انگیزه‌ای تمرین می‌کنند. ما روزهای سختی را سپری می‌کنیم تا بتوانیم در زمین این‌قدر راحت و هماهنگ بازی کنیم.

‌با این وضع، معتقدی که بانک سرمایه در ادامه فصل به مشکل می‌خورد یا به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه خواهد داد؟

موفقیت ما اتفاقی نبوده چون استمرار داشته و با تلاش به دست آمده است. الان یک بازی به پایان نیم‌فصل مانده و ما هنوز شکست نخورد‌ه‌ایم. ما زحمت می‌کشیم و تمرین می‌کنیم و مطمئن هستیم که خداوند جواب زحمات ما را خواهد داد. امیدوارم بتوانیم به هدفمان که همان قهرمانی لیگ است، برسیم؛ البته فعلا به دور برگشت لیگ و مسابقات پلی‌آف فکر نمی‌کنیم چون بعد از پایان نیم‌فصل باید به لهستان برویم و در مسابقات جام باشگاه‌های جهان شرکت کنیم.

درباره جام باشگاه‌های جهان هم صحبت کن که بانک سرمایه در گروه سختی قرار گرفته است؟

بله؛ در یک گروه سخت قرار داریم اما مسابقات در این سطح همیشه سخت بوده و ما هم آماده هستیم. درواقع فرقی نمی‌کند که با چه تیمی همگروه هستیم چون تیم‌هایی که در این رقابت‌ها حضور دارند، جزو بهترین‌های جهان هستند. امیدوارم بتوانیم نماینده خوبی برای کشور ایران باشیم و با دست پر برگردیم.

بعد از کسب مدال برنز جام قهرمانان قاره‌ها در رده ملی، توقعات از والیبال بالا رفته است. بانک سرمایه هم می‌تواند روی سکوی جهانی برود؟

مسلما کار سختی مقابل بهترین تیم‌های جهان پیش‌رو داریم. هدف ما هم در این مسابقات بزرگ است و از ابتدای فصل هم با حمایت باشگاه سعی کردیم خودمان را آماده کنیم. نمی‌توانیم قول مدال بدهیم اما تمام هدفمان این است که ابتدا از گروه بالا برویم و بعد هم اگر شد یکی از سکوها را مال خود کنیم.

در سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی درباره بالارفتن میزان قرارداد والیبالیست‌ها مطرح و انتقاداتی هم وارد شده است؛ واقعا میلیاردی پول می‌گیرید؟

اگر ناراحت هستید، نگیریم؟! والیبال نسبت به افتخاراتی که در سال‌های اخیر کسب کرده و جایگاهی که در ورزش ایران برای خودش بازکرده، از نظر قراردادی هم پیشرفت کرده است. نمی‌دانم این چه جوی است که راه افتاده و برخی چشم ندارند ببینند که والیبالیست‌ها لباس خوب می‌پوشند یا جای خوبی مي‌روند. نمی‌دانم این موضوع از کجا نشأت گرفته است؛ جایگاه والیبال خیلی بالاتر از اینهاست که اینطور با آن برخورد شود. مطمئن باشید حتی اگر بازیکنان درجه دوم والیبال هم میلیاردی بگیرند، حقشان است و من می‌گویم این پول نوش‌جانشان! این بازیکنان هم عمر قهرمانی کوتاهی دارند و زحمت می‌کشند.

بحث بیشتر روی تبعیض رشته‌های مختلف بوده که چرا مثلا بازیکنان فوتبال و والیبال میلیاردی می‌گیرند اما بقیه مشکل مالی دارند؟

تمام این مسائل از یک جا نشأت گرفته و رسانه‌ها هم در آن تأثیرگذار بوده‌اند. من هم قبول دارم که ورزش ایران یک رشته یا دو رشته نیست. همین الان می‌بینیم که بسکتبال وضع خوبی ندارد و باید به آن رسیدگی شود؛ البته این را هم بگویم که مسئولان باید به رشته‌هایی رسیدگی کنند که نتیجه می‌گیرند. ورزشکاری که مدال المپیک و جهان دارد، نباید از مشکلات مالی صحبت کند؛ چون در شأن و شخصیتش نیست. همان‌طور که گفتم ورزش فقط یک رشته نیست و به مرور باید سایر رشته‌هایی که نتیجه می‌گیرند، مورد حمایت قرار بگیرند؛ چون هر ورزشکاری که زحمت می‌کشد، هر چقدر هم پول بگیرد، حقش است.

اخیرا جام‌جهانی ٢٠١٨ فوتبال هم قرعه‌کشی شد. شاید برای بازیکنان والیبال هم جالب باشد که با چه تیم‌هایی همگروه شدیم؟

من اصلا نمی‌دانم با چه تیم‌هایی همگروه شدیم؛ چون تمرکزم روی والیبال است. فعلا به موفقیت بانک سرمایه فکر می‌کنم و به فوتبال کاری ندارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران قاسمی

      آقای قائمی یعنی شما اینقدر تمرکزتان روی والیبال وتیمتان هست که نمیدونید ایران تو فوتبال تو چه گروهی افتاده. این همه تمرکز واسه سلامتیتون خوب نیست عزیز.
      در ضمن بدونید بد نیست بیش از نصف طرافداری والیبال فوتبالی دو اتیشه هستند شما از کدوم هوادارا که شمارو حمایت کردنند حرف میزنید

    • بدون نام

      لیگ خیلی تک قطبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج