۶۴۳۲۰۵
۱ نظر
۵۲۹۷
۱ نظر
۵۲۹۷
پ

تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه

توسعه دهندگان نظامی و صنعتی در سال های اخیر کار بر روی نسل پیشرفته ی آینده تانک آبرامز آغاز کرده اند که به طور ویژه از سلاح ها، مهمات، هدف زن های لیزری و ردیاب های گرمایی پیشرفته استفاده می کند.

برترین ها: توسعه دهندگان نظامی و صنعتی در سال های اخیر کار بر روی نسل پیشرفته ی آینده تانک آبرامز آغاز کرده اند که به طور ویژه از سلاح ها، مهمات، هدف زن های لیزری و ردیاب های گرمایی پیشرفته استفاده می کند و می تواند به راحتی مدرن ترین تانک های روسی و چینی را از میدان به در کند.
تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه
تکنولوژی شبکه ای پیشرفته با رادارها، سنسورها، سیستم های هدف گیری و شبکه سازی دیجیتالی مدرن همگی عناصر کلیدی پلتفرم جدید تانک های آبرامز آمریکایی است که در صورت نیاز در برابر تانک تی 14 آرماتای روسیه یا تانک های نسل سوم کلاس 99 برتری محسوس خود را به رخ خواهد کشید. سرهنگ جاستین شل، مدیر تولید ارتش در پروژه تانک های آبرامز در این باره می گوید:" در حال حاضر ما با رقبایمان در یک سطح از قدرت قرار داریم و ارتقا قدرت دیده وری به ما یک نوع برتری در میدان نبرد خواهد داد".
در حالی که طبیعتاً اطلاعات زیادی در مورد سیستم دیده وری و کشف تهدیدات مجاور در مورد تانک های آرماتا به دلیل سری بوده در دست نیست اما برخی از رسانه های روسی اعلام کرده اند که نسل جدید تانک های تی 14 آرماتا با سیستم دیده وری گرمایی خود توانایی کشف و شناسایی اهداف در اندازه ی تانک را در طول روز در شعاع 5 کیلومتری خواهند داشت. بر اساس همین ادعاها توان شناسایی این تانک با استفاده از سیستم دیده وری گرمایی در شب به شعاع 3.5 کیلومتر کاهش خواهد یافت. علاوه بر این تانک مدرن 48 تنی تی 14 می تواند به سرعت 90 کیلومتر در ساعت برسد و برجک آن نیز بدون سرنشین خواهد بود. این تانک که مکنده دود نیز ندارد برای سه نفر خدمه طراحی شده که در درون یک محفظه محافظتی و ایمن قرار خواهند گرفت.
این تانک از قدرت حفاظتی بسیار بالایی برخوردار بود و ن توپ 125 میلیمتری بدون خان آتوان شلیک 12 گلوله در دقیقه را دارد. با توجه به اطلاعات ناکافی کنونی اصلا ً نمی توان با اطمینان گفت که آیا تانک تی 14 آرماتا توان رقابت با تانک های آبرامز را دارد یا نه. تانک جدید آبرامز دارای تکنولوژی مسافت یابی لیزری، دوربین های رنگی، شبکه های متصل همراه، اسلیپ رینگ های جدید، سنسورهای هواسنجی، لینک های داده ای مربوط به مهمات، دریافت کننده های لیزری شناسایی خطر و یک توپ مرگبار چند منظوره 120 میلیمتری خواهد بود که می توان برای پرتاب گلوله های مختلفی از آن استفاده کرد.
تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه
در این تانک از سیستم سنسور تصویری مادون قرمز رو به جلو (FLIR ) استفاده می کند که تصاویری دیجیتاب با کیفیت بسیار بالا تولید کرده و توانایی شناسایی نشانه های حضور دشمن را در مسافت های بسیار دورتر حتی در شرایط نامساعدی مانند باران، گرد و خاک و مه را نیز فراهم خواهد کرد. این تکنولوژی پیشرفته به خدمه امکان خواهد داد که نشانه های نوری و گرمایی متصاعد شده از اهدافی مانند سنسورهای دشمن یا سیگنال های الکتریکی یا خودروهای دشمن را به راحتی شناسایی کنند. این ویژگی باعث می شود که فرمانده تانک علاوه بر سیستم دیده وری گرمایی، انتخاب های دیگری نیز برای ردیابی و کشف دشمن را داشته باشد.
سیستم دیده وری گرمایی قادر است این امکان را به تانک های آبرامز دهد که بدون دیده شدن، تانک های دشمن را هدف قرار دهند، همان اتفاقی که در طول نبرد خلیج فارس برای این تانک در برابر تانک های تی ۷۲ روسی اتفاق افتاد. در مقابل، نسخه جدید تانک تی ۱۴ آرماتا با استفاده از موشک اسپرینتر ۳UBK۲۱ خود می تواند اهداف دورتر از ۱۱ کیلومتر را نیز هدف قرار دهد که در واقع سه برابر برد گلوله تانک های کنونی آبرامز است. تانک های کنونی تی ۱۴ دارای بیشترین برد به میزان ۵ کیلومتر هستند که تقریباً با برد تانک های کنونی آبرامز برابری می کند.
تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه
گلوله های این تانک می تواند تا 90 سانتیمتر وارد زره تانک های مقابل شوند. قابل ذکر است که مرگبار بودن شلیک یک تانک به مواردی مانند دقت و قابل اعتماد بودن سنسورها و تکنولوژی هدفگیری برای هدایت کردن گلوله نیز بستگی خواهد داشت و تنها قدرت خود گلوله کافی نیست. به همین ترتیب برد یک گلوله به اندازه ی سنسورهای و سیستم های دیده وری و مسافت یاب روی تانک اهمیت ندارد. در تانک های آبرامز آینده نه تنها برد گلوله و مرگبار بودن توپ اصلی بهبود خواهد یافت بلکه سیستم لیزری با برد بلند و سنسورهای دید عقبی جدید نیز وارد میدان خواهند شد. سنسورهای جدید هواسنجی به تانک آبرامز این امکان را خواهند داد که تغییرات جویی را پیش بینی کرده و خود را با ان وفق دهد یا خیلی سریع با شرایط جدید مقابله نماید. این سنسورها با سیستم کنترل آتش هماهنگ شده و اطلاعات تکمیلی لازم را برای الگوریتم کنترل آتش فراهم کرده که دقت سیستم تیراندازی را به مقدار زیادی بهبود خواهد بخشید. بلوغ و کارآیی سیستم فعال حفاظتی در تانک چدید آبرامز بر مخوف بودن این تانک خواهد افزود.
در حال حاضر سازندگان این تانک در حال توسعه سیستم های پیشرفته تر APS است که تانک و دیگر خودروهای زرهی را قادر می سازد که آر پی جی ها، گلوله های تانک و موشک های هدایت شونده ضد تانکی که نیروهای دشمن که به سمت آن ها شلیک می شود را شناسایی، تعقیب، رهگیری و نابود کنند. در مقابل نیز سیستم محافظتی فعال و جدید تانک های تی 14 آرماتا که افغانیت (Afghanit ) نام دارد با موفقیت تست شده و روی این تانک سوار شده است.
قرار است بزودی 45 دستگاه از تانک های بهینه سازی شده و یپشرفته آبرامز با ارتقاهای قابل توجه در همه بخش ها به ارتش ایالات متحده تحویل داده شود. در توسعه این تانک از سیاست «معماری باز» استفاده شده که به سازندگان این امکان را می دهد به محض ورود هر تکنولوژی جدیدی بتوانند آن را در کمترین زمان ممکن روی این نسل از تانک آبرامز سوار کنند. این تانک از قدرت حفاظتی و دوام بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و سیستم حفاظت زرهی ویژه ای برای سلاح های اصلی فراهم شده است.
تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه
بدین ترتیب می توان با توجه به قدرت خطر، میزان حفاظت را افزایش و یا کاهش داد و در بدنه زیر تانک از آلیاژی بسیار مستحکم از آلومینیوم استفاده شده است. علاوه بر این ارتش ایالات متحده و کمپانی های طرف قرارداد آن در حال توسعه گستره وسیعی از خودروهای زرهی جنگی هستند که دارای زره های محکم تر اما با وزن کمتر و همان میزان از مقاومت نسبت به زره های کنونی باشند. در خودروهای زرهی جدید فاکتورهای اصلی وزن، سرعت و قابلیت تحرک در اولویت قرار خواهد گرفت تا بتوان به راحتی و به طور موثر از واحدهای زمینی پشتیبانی نمود و سربازان را از طریق پل ها، عوارض صعب العبور و دیگر میدان های نبرد دور از دسترس منتقل کرد که برای تانک های ۷۰ تنی آبرامز کنونی کمتر امکان پذیر بوده است.
تانک آبرامز ایالات متحده در برابر تانک تی ۱۴ آرماتا روسیه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا بیرانوند

      کرار .......تانک ایرانی میشه در موردش مطلب بزارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج