۶۴۳۲۳۸
۸ نظر
۵۱۴۳
۸ نظر
۵۱۴۳
پ

درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

شاید بتوان گفت که کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که به دنیای موسیقی علاقه داشته و سلین دیون را نشناسد. وی از سن ۱۲سالگی به یک ستاره در دنیای موسیقی جهان تبدیل شده و هنوز بعد از دهه های متوالی در اوج قرار دارد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: شاید بتوان گفت که کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که به دنیای موسیقی علاقه داشته و سلین دیون را نشناسد. وی از سن ۱۲سالگی به یک ستاره در دنیای موسیقی جهان تبدیل شده و هنوز بعد از دهه های متوالی در اوج قرار دارد. این خواننده فرانسوی- کانادایی هم به زبان انگلیسی و هم فرانسوی آهنگ های متعددی خوانده و بسیاری از آهنگ های وی در طول دهه ها فعالیت در میان آهنگ های برتر و پرطرفدار سال قرار گرفته اند. اما زندگی همیشه با سلین دیون یار نبوده و وی در مسیر موفقیت، موانع ناخوشایند بسیاری را پشت سر گذاشته است. در ادامه می خواهیم شما را با واقعیاتی کمتر شناخته شده در مورد این چهره افسانه ای دنیای موسیقی آشنا کنیم.
۱- موسیقی در خون سلین دیون است

سلین دیون پشتوانه ای موسیقایی دارد که از خانه و خانواده اش نشأت می گیرد. والدین او نیز موسیقدان بوده و او در دوران کودکی همراه با گروه خانوادگی اش که «خانواده دیون» نام داشت تورهایی را برگزار می کرد. سال ها بعد والدین او یک مغازه پیانو فروشی باز کردند که سلین دیون در همانجا استعداد باور نکردنی خود را به مشتریان نشان می داد. مادرش بعدها به او کمک کرد که یک آهنگ نوشته و اجرا کند که در نهایت به بستن قرارداد اول او در سن 12 سالگی انجامید.
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

2- او در فقر بزرگ شد

این ستاره دنیای موسیقی در خانواده ای نسبتاً فقیر بدنیا آمد. او که کوچک ترین در میان ۱۴ فرزند خانواده بود در دوران کودکی با شرایط سختی زندگی می کرد. با این تعداد فرزند، خانه آن ها بسیار شلوغ بود. سلین دیون خود در این باره چنین می گوید:" ما سه یا چهار نفره در یک رختخواب می خوابیدیم. من اتاق خواب نداشتم. در طبقه بالا قبل از ورود به اتاق خواب یک سکو بود که من همانجا می خوابیدم. بنابراین هر کسی که بالا می آمد مرا می دید و من می توانستم دستم را تکان بدهم و شب بخیر بگویم". علی رغم نداشتن پول کافی، سلین دیون بر این باور است که آن ها در زمینه های مهم تر اصلاً فقیر نبوده اند:" به ما عشق، محبت و حمایت بی دریغ داده می شد. دیگر به چه چیزی احتیاج داشتیم؟".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

۳- او در سن ۱۲ سالگی با همسر آینده اش آشنا شد

سلین دیون تنها 12 سال سن داشت که عشق زندگی اش را پیدا کرد هر چند او این موضوع را در آن زمان نمی دانست. پنج سال دیگر طول کشید تا وی عاشق مدیر برنامه هایش، رنی آنجلیل شود، اگر چه در آن زمان اختلافی 26 ساله بین آن ها وجود داشت. مادرش در ابتدا از این رابطه خوشحال و راضی نبود اما در نهایت موافقت خود را اعلام کرد. سلین در این باره چنین گفته است:" او چاره دیگری نداشت. عشق پیروز شد". آنجلیل در سال 2016 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت و سلین دیون هنوز در سوگ مرگ او نشسته است:" من برای باقیمانده عمرم سوگواری خواهم کرد".
وی در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس گفته است که بعید می داند بار دیگر عاشق شود. وی می گوید:" من هنوز عاشق او هستم و عشق فرزندانم را نیز دارم. عشق طرفدارانم را نیز دارم. من کسانی که با آن ها کار می کنم را دوست دارم. بنابراین زندگی ام از عشق خالی نیست". وی گفته که هنوز فکر می کند آنجلیل با اوست و همه جا حضور او را در کنار خودش حس می کند.
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

4- وی با ناباروری دست و پنجه نرم می کرد

سلین دیون سال ها برای داشتن فرزند تلاش کرد و در نهایت با روش های بارداری نوین صاحب سه بچه شد. بعد از بدنیا آوردن اولین بچه اش، رنی-چارلز، بار دیگر با استفاده از روش کاشت آزمایشگاهی باردار شد که بچه های دوقلویش، نلسون و ادی را به دنیا آورد. سلین دیون تلاش می کرد که یک بچه دیگر نیز داشته باشد حتی اگر به قیمت حرفه اش که این همه برای آن تلاش کرده بود تمام شود. وی بزرگ ترین قرارداد دوران زندگی اش را به خاطر بچه دار شدن لغو کرد و بارها گفته که از این تصمیم پشیمان نیست.
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

۵- شهرت برای او اهمیت ندارد

بسیاری از سلبریتی ها بعد از شهرت کاملاً عوض می شوند اما سلین دیون در طول تمام دوران فعالیت هنری خود که با شهرتی افسانه ای همراه بوده همان انسان متین و مهربان سابق باقی مانده است. وی در این باره چنین می گوید:" من علاقه ای به آلبوم ها، پول، جوایز و تعداد آهنگ هایی که فروخته ام ندارم. من هنوز به اجرا ادامه می دهم زیرا هنوز عاشق این بخش از زندگیم هستم. اما چیزی که بیش از هر چیزی به آن افتخار می کنم، چیزی که آن را بزرگ ترین افتخار خودم می دانم خانواده ام است- سه فرزند بسیار زیبا و دوست داشتنی ام".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

6- او تلویزیون نگاه نمی کند

شاید باور نکنید اما وی هیچ علاقه ای به برنامه های تلویزیونی کشف استعداد خوانندگی ندارد و گفته خوشحال است که قبل از دوران موفقیت برنامه های ریالیتی شو بدنیا آمده است.وی در این باره گفته است:" اگر این زمان کارم را شروع می کردم شک ندارم که چاره ای جز ورود به یکی از این برنامه های تلویزیونی نداشتم. اما خوشحالم که در این برهه زمانی کارم را شروع نکرده ام. من تلویزیون نگاه نمی کنم بنابراین اگر صادق باشم نمی توانم بگویم علاقه ای به این برنامه ها دارم". وی همچنین گفته که امروز از هر چیز برای وی مهمتر بچه هایش هستند. " من بخشی از صنعت موسیقی نیستم و اتفاقی که این روزها می افتد این است که من فقط اجراهایم را انجام داده و نزد خانواده ام باز می گردم".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

۷- سلین دیون به خانه داری علاقه فراوانی دارد

علی رغم تمام موفقیت ها و شهرتش وی همواره از خانه بودن لذت برده است. او علاقه زیادی به بیرون رفتن از خانه ندارد و ترجیح می دهد که با خانواده اش باشد. وی در سال 2007 در مصاحبه ای چنین گفت:" من از آن دست دخترهایی که به مهمانی رفتن علاقه دارند نیستم. بسیار خوشحال و خوشبختم که شوهرم را دارم که 65 سال دارد نه تنها به این خاطر که عاشق او هستم بلکه به این دلیل که در این سن با داشتن شوهر بیرون رفتن از خانه دو بار در هفته کار دشواری است. این کار مرا دیوانه خواهد کرد".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

8- او منش ریاست مآبانه ندارد

جای تعجب ندارد که سلین دیون خود بسیاری از کارهایش را مدیریت می کند. پس از راه اندازی خط تولید کیف دستی و دیگر لوازم جانبی مختص خود و جدا شدن از مدیر سابق برنامه هایش، آلدو چیامپائولو، او کاملاً واضح گفت که مسئولیت همه چیز را بر عهده دارد. وی در این باره گفته است:" من زندگی سختی داشته ام و تنها کسی که چنین شرایطی داشته نبوده ام. همه مردم با مشکلات زیادی روبرو می شوند به همین دلیل اکنون کاملاً درک می کنند که من چه می گویم. زمانی که با سختی های زیادی مواجه می شود، حال چه یک شکست باشد و یا از دست دادن کسی یا چیزی، قدرتی در شما وجود دارد که اگر به آن باور داشته باشید خود را نشان خواهد داد".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

۹- او به شدت به دنیای مد علاقه دارد

در سال 2016 وی کار در حوزه مد و لباس را لا روچ آغاز کرد که با ستاره های بزرگی مانند

آریانا گرانده و زندایا همکاری داشت. لا روچ می گوید که زمانی که تیم سلین دیون به او پیشنهاد همکاری داده از این موضوع شگفت زده شده است. وی گفته که اگر چه وی با ستاره ها کار می کند اما کار با یک چهره ی افسانه ای تجربه ای فراتر از آن خواهد بود. وی به سلین دیون کمک کرد که استایلش را بازیابی کند اما از علاقه و تعهد او به دنیای مد و فشن حتی قبل از ورود حرفه ای به این حوزه سخن می گوید." موضوع مهم در مورد سلین دیون این است که او به دنیای فشن علاقه زیادی دارد. او مجله ها را می خواند و بسیار روزآمد است که مرا بسیار شگفت زده کرد". وی همچنین گفته که بسیاری از طراحان مد و لباس عاشق سلین دیون شده و دوست دارند با او کار کنند.
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

10- او به شدت کمال گرا است

تلاش سلین دیون برای بهتر شدن و کمال بیشتر نقش مهمی در موفقیت او داشته است. او ساعت ها وقت می گذارد که مطمئن شود موسیقی اش بی نقص است. دیان وارن که بسیاری از آهنگ های موفق سلین دیون را نوشته درباره این خواننده مشهور گفته است:" من به برنامه او رفتم و این برنامه دو ساعت تمام طول می کشد. او لب خوانی نمی کند.
او آهنگ هایی می خواند که خواندن آن ها اصلاً کار آسانی نیست. سپس ساعت ۱۱:۳۰ شب به استودیو می رویم و او تا حدود ساعت ۴ صبح همانجا می ماند و تا زمانی که همه چیز بی نقص نباشد آنجا را ترک نخواهد کرد. من با خودم فکر می کردم که به همین دلیل است که او برای همیشه در اوج خواهد ماند". به گفته وارن تعهد کاری دیون در صنعت موسیقی یک استثنا است.
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

۱۱- او به اعتماد به نفس داشتن اهمیت زیادی می دهد

دلایل زیادی برای تحسین کردن سلین دیون وجود دارد اما یکی از بزرگ ترین دلایل برای تبدیل شدن او به یک الگو این است که همواره خودش بوده و نقش بازی نکرده است. سلین دیون بر اساس قوانین خودش زندگی می کند. وی در این باره می گوید:" در ابتدا باید خودم را به این صنعت ثابت می کردم اما دیگر نه. اکنون این کار را تنها برای لذت و تفریح انجام می دهم".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک

12- او زندگیش را از طرفدارانش پنهان نکرده است

شاید واقعی بودن سلین دیون باعث شده که تا این حد طرفدارانش او را دوست داشته باشند و سلین دیون نیز به این موضوع ایمان دارد. وی در این باره چنین می گوید:" تمام زندگی ام مانند یک کتاب باز بوده ام و فکر می کنم به همین دلیل است که مردم مرا دوست دارند. بارها به این خاطر از من انتقاد شده است اما من خودم را مجبور نمی کنم شخصی باشم که شما خوشتان می آید. من در زندگی شخصی ام هم همین هستم".
درباره «سلین دیون»؛ صدای خاطره ساز تایتانیک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شجاع دل

      سلن‌دیون که دیگه خیلی قدیمی و تکراری شده والا برای من صداش خاطره انگیز نیست که هیچ بلکه ترسناک و نمادی از گذر زمانه.

    • مریم

      عکس اخر رو عالی در اوردید افرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سانسور نیست لباسش این شکلیه سرچ کن

    • آراد

      عاشق صدای مخملیشم.

    • بدون نام

      ویژگی هاش شبیه من بود که،بهترین خوانندست

    • بدون نام

      جالب و خواندنی بود

    • فریاد

      خیلی دوست داشتنیه. من شانس این رو داشتم که تو یه کنسرتش شرکت کنم. هی با چهره خودش شوخی میکرد!

    • بدون نام

      ازدواجش جالب بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج