۶۴۳۷۳۵
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

علاقه‌مندان خودروهای لامبورگینی به خوبی می‌دانند که این برند معتبر و خوشنام میانه خوبی با خودروهای شاسی بلند ندارد. در این بین چند سالی می‌شود که طرح‌های مفهومی از لامبورگینی اوروس را به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند خشن و زیبا شاهد هستیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: علاقه‌مندان خودروهای لامبورگینی به خوبی می‌دانند که این برند معتبر و خوشنام میانه خوبی با خودروهای شاسی بلند ندارد. در این بین چند سالی می‌شود که طرح‌های مفهومی از لامبورگینی اوروس را به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند خشن و زیبا شاهد هستیم. نازِ لامبورگینی اوروس زیاد بود و مدتی طول کشید تا این شاسی‌بلند زیبا و منحصر‌ به‌فرد رسما از جانب لامبورگینی معرفی شود. این داستان ادامه پیدا کرد تا چند روز پیش رسما شاهد معرفی لامبورگینی اوروس بودیم. به همین منظور این فرصت را غنیمت شمردیم تا در ادامه نگاهی موشکافانه به لامبورگینی اوروس داشته باشیم.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

ظاهر و طراحی بیرونی لامبورگینی اوروس

خودروهای شاسی‌‌بلند روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند اما در نگاه اول به لامبورگینی اوروس توجه خواهید شد که با یک شاسی‌بلند معمولی طرف نیستید و خشونت و قدرت در این شاسی‌بلند موج می‌زند. لامبورگینی اوروس به لحاظ طراحی به‌خصوص در قسمت جلو شباهت‌هایی به لامبورگینی اَوِنتادور اس و هوراکان دارد. این شاسی‌‌بلند زیبا و قدرتمند ابعاد بزرگی دارد و حتی از پورشه کایان توربو اس نیز مقدار بسیار کمی بزرگ‌تر است. قسمت پشت این خودرو نیز نسبت به آنچه پیش از این در مدل مفهومی لامبورگینی اوروس دیده‌ بودیم تفاوت‌هایی دارد.

سپر زیبا و هندسی این خودرو در کنار طراحی قسمت جلوی آن اولین چیزی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر جلوی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا راننده دید خوبی از مسیر جلوی خود داشته باشد. لامبورگینی مدعی است در طراحی بدنه این خودرو سعی کرده تا همانند سایر لامبورگینی‌ها نسبت دو سوم بدنه با یک سوم شیشه اتومبیل را رعایت کند. هواکش‌های جلو نیز به گونه‌ای زیبا و شش‌ضلعی طراحی ‌شده‌اند. این هواکش‌ها به خوبی هوای سرد را به داخل قسمت ترمزها منتقل می‌کنند.

در دو طرف سپر لامبورگینی اوروس شاهد قسمت‌های Y مانندی هستیم که به صورت افقی قرار گرفته‌اند. این قسمت‌ها نیز هواکش خوبی برای سیستم خنک کننده خودرو به حساب می‌آیند. چراغ‌های جلو نیز بسیار باریک اما زیبا طراحی شده است. لامبورگینی مدعی شد در طراحی خط‌های کاپوت جلو از طراحی جلوی لامبورگینی میورا و اونتادور کمک گرفته است، خط‌های اریب حاضر در کاپوت جلو نیز از طراحی لامبورگینی کانتاش الهام گرفته شده و به لطف این موارد لامبورگینی اوروس ظاهری اسپرت پیدا کرده است.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

از طراحی جلوی شاسی‌بلند جدید لامبورگینی که بگذریم ظرافت طراحی کناره‌های این خودرو نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. درهای بدون حاشیه چارچوب و شیشه‌هایی که حکایت از ارتفاع پایین صندلی‌های داخل خودرو دارند زیبایی خاصی به لامبورگینی اوروس داده است.

در قسمت پشت نیز شاهد زبان طراحی به کار گرفته شده در سایر لامبورگینی‌ها هستیم با این تفاوت که این زبان طراحی را این‌بار در یک شاسی‌بلند لامبورگینی مشاهده می‌کنیم. همان‌گونه که در قسمت جلو شاهد رعایت اصول آیرودینامیک بودیم، در قسمت پشت نیز کاملاً مشخص است که طراحان لامبورگینی اوروس توجه ویژه‌ای به این قضیه داشته‌اند و پَره‌های آیرودینامیک را بر روی پشت مشاهده می‌کنیم که با زیبایی هرچه تمام‌تر قرار گرفته‌اند.

به لحاظ ابعاد هم همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم با خودرویی نسبتاً دراز طرف هستیم. فاصله بین محور عقب و جلوی لامبورگینی اوروس ۳ متر است که این میزان نسبت به رقبایی مانند پورشه کایان توربو اس چیزی حدود ۱۱ سانتی‌متر درازتر است.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

طراحی داخلی لامبورگینی اوروس

انصافاً باید اعتراف کرد مهندسین طراح لامبورگینی به همان‌ اندازه که به طراحی بیرونی خودروهای لامبورگینی اهمیت می‌دهند به همان اندازه به رعایت اصول زیباشناختی در طراحی داخلی این خودروها توجه می‌کنند. در طراحی داخل لامبورگینی اوروس به راحتی می‌توان نشانه‌هایی از زبان طراحی لامبورگینی را پیدا کرد. چیدمان صندلی‌ها و داشبورد با توجه به موقعیت صندلی راننده انجام شده است و صندلی‌ها ارتفاع کمی دارند.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

نحوه قرار گرفتن صندلی راننده نیز در لامبورگینی اوروس به نوعی است که راننده احساس می‌کند در کابین خلبان هواپیما نشسته است. ویژگی‌های طراحی داخلی لامبورگینی اوروس به همین‌جا ختم نمی‌شود و طراحی هندسی و منحصر به فرد لامبورگینی را در داخل این خودروی شاسی‌بلند نیز شاهد هستیم.

در این زمینه برای نمونه می‌توان به طراحی شش‌ضلعی دستگیره‌های در، محل ورود هوا، کیسه هوا و محل قرار دادن لیوان اشاره کرد. فرمان خودرو به نوعی طراحی شده تا در سه‌حالت مختلف با عملکردهای متفاوت قرار بگیرد. این فرمان ضدلرزش طراحی شده و دسترسی به دکمه‌های مختلف از پشت فرمان لامبورگینی اوروس بسیار راحت است.

۵ سرنشین می‌توانند در شاسی‌بلند جدید لامبورگینی بنشینند، این صندلی‌ها که به صورت کاملاً اختصاصی برای لامبورگینی اوروس طراحی شده‌اند به فناوری‌های بسیار جدیدی مجهز هستند. صندلی جلو در ۱۲ حالت مختلف به صورت خودکار با توجه به شرایط سرنشین تنظیم می‌شود.

لامبورگینی برای این خودرو صندلی‌های سفارشی دیگری را نیز فراهم کرده که با پرداخت هزینه‌ای بیشتر نصب می‌شوند، این صندلی‌ها دارای ۱۸ حالت مختلف برای نشستن سرنشین هستند و از سیستم گردش هوا و ماساژ سرنشین بهره گرفته‌اند.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

استفاده از چرم، آلومینیوم و چوب در داخل لامبورگینی اوروس باعث شده تا فضای داخل این خودرو حالت شیک و تجملاتی را در ذهن تداعی کند. لامبورگینی ارووس به لحاظ فناوری‌های روز نیز تا دندان مسلح روانه بازار خواهد شد و یک صفحه‌نمایش لمسی TFT به همراه پشتیبانی از قابلیت سه‌بعدی را در جلوی داشبورد راننده شاهد هستیم. این صفحه‌نمایش امکان دسترسی به سیستم Infotainment را که وظیفه تعامل راننده با تجهیزات هوشمند خودرور را بر عهده دارد میسر می‌کند.

به لطف این ویژگی، راننده امکاناتی مانند مسیریابی هوشمند، دسترسی به گوشی هوشمند، موقعیت قسمت‌های مختلف خودرو و حتی یادداشت دیجیتال را به همراه کنترل دمای داخل خودرو در اختیار دارد. در کنار تمامی این موارد سیستم هوشمند لامبورگینی اوروس نسبت به صدا نیز حساس طراحی شده و به گوش به فرمان راننده برای انجام دستورهای صوتی است.

از این موارد که بگذریم از سیستم پخش صوتی لامبورگینی اوروس نمی‌توان گذشت، این سیستم صوتی، موسیقی‌های مورد علاقه راننده و سرنشینان را از هشت اسپیکر مختلف به صورت استریو در چهار کانال صوتی پخش می‌کند.

در کنار این سیستم صوتی قدرتمند، راننده می‌تواند اسپیکرهای ۲۱ تکه Bang & Olufse را با پرداخت مبلغی بیشتر جایگزین کند. این اسپیکرها ۱۷۰۰ وات دارند و موسیقی را به صورت کاملاً سه‌بعدی پخش می‌کنند. ناگفته نماند که لامبورگینی اوروس در کنار تمام ویژگی‌های جدید و امروزی که دارد به لحاظ سیستم‌های هوشمند دستیار راننده که در خودروهای تراز اول شاهد هستیم ضعف دارد. این شاسی‌بلند شیک و قدرتمند تنها از امکانات کمی مانند دستیار نور با سوی بالا، سنسور پارک خودرو در عقب و جلو و کاهش ضربه تصادف (collision mitigatio) مجهز است.

به احتمال زیاد لامبورگینی سعی کرده است با کم کردن امکانات هوشمند در لامبورگینی اوروس، قیمت این خودرو را متعادل‌تر نگه دارد. امکانات دیگری نظیر مدیریت مسیریابی در ترافیک و دوربین در بالای خودرو به صورت جداگانه از جانب مشتری با پرداخت هزینه قابل اضافه شدن است.

صندوق عقب لامبورگینی اوروس در بهترین حالت خود چیزی معادل ۱.۵۹ متر مکعب فضا را برای قرار دادن لوازم در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید پورشه کایان در قسمت صندوق عقب در بهترین حالت خود فضای ۱.۷۸ متر مکعب را در اختیار مالک خودرو قرار می‌دهد.

البته به این مورد زیاد هم نمی‌توان خرده گرفت چون در لامبورگینی اوروس با خودرویی خانوادگی که کاربرد آن اهمیت بیشتری داشته باشد طرف نیستیم و به چشم یک خودروی شاسی‌بلند بسیار سریع و لاکچری باید به این محصول نگاه کرد. به همین منظور لامبورگینی سعی کرده صدای موتور این خوروی شاسی‌بلند خود را به نحوی بهینه کند که از ابهت گاز دادن لامبورگینی کم نشود.

رانندگی با لامبورگینی اوروس

انصافاً باید گفت رانندگی با لامبورگینی تجربه‌ای است که تنها نصیب افراد بسیار کمی در دنیا می‌شود. زمانی که صحبت از تجربه رانندگی با یک شاسی‌بلند لامبورگینی به میان می‌آید تعداد این افراد بسیار کمتر می‌شود. با این حساب اگر شما هم مشتاق هستید بدانید این گاو خشمگین شاسی‌بلند چه تجربه‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهید در ادامه متن با ما همراه باشید.

قلب تپنده لامبورگینی اوروس را یک موتور توربوی دوقولوی ۴.۰ لیتری از نوع V۸ تشکیل می‌دهد. این موتور قدرتمند، ۶۵۰ اسب‌بخار نیرو و ۶ هزار دور در دقیقه دارد. به لطف این موتور قدرتمند لامبورگینی اوروس می‌تواند در عرض مدت زمان ۳.۶ ثانیه به سرعت ۹۹.۷ کیلومتر دست پیدا کند و در عرض۱۲.۸ ثانیه به سرعتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر برسد.
شاسی بلند «اوروس»؛ گاو وحشی و جذاب لامبورگینی

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت لامبورگینی اوروس سریع‌ترین خودروی شاسی‌بلندی است که تاکنون راهی بازار شده. ویژگی‌های موتور لامبورگینی اوروس به همین‌جا ختم نمی‌شود و بدنه این موتور تماماً از جنس آلومینیوم ساخته شده است. در ساخت سیلندرهای این موتور نیز از فناوری جدیدی بهره گرفته شده است.

به لطف این فناوری جدید راننده می‌تواند بعضی از سیلندرهای موتور این خودرو را غیرفعال کرده و در نتیجه مصرف خودرو را کاهش دهد. مکانیزم دنده‌کشی لامبورگینی اوروس به صورت اتوماتیک و با ۸ دنده طراحی شده که به صورت الکترو هیدرولیک کنترل می‌شوند. این گاو خشمگین شاسی‌بلند از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ بهره گرفته است و می‌توان نیرو را بسته به شرایطی که راننده در آن قرار دارد میان چرخ‌های عقب و جلو منتقل کرد.

اضافه کردن سرعت به یک خودرو کار چندان سختی نیست و تنها کافی است تا موتور آن را تقویت کنید، اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که خودرو را به گونه‌ای طراحی کنید که بتواند از پس قدرت موتور سریعی که در اختیارش قرار داده‌اید برآید.

لامبورگینی به خوبی توانسته است سرعت و هندلینگ بالا را به صورت همزمان در اختیار راننده لامبورگینی اوروس قرار دهد. به همین منظور در این شاسی‌بلند سریع و قوی شاهد حضور مدل‌های مختلف پیش‌فرضی برای رانندگی هستیم.

قیمت و بازارهای فروش لامبورگینی اوروس

همان‌گونه که در ابتدا وعده داده بودیم سعی کردیم نگاهی موشکافانه به لامبورگینی اوروس داشته باشیم. به این ترتیب نوبتی هم که باشد نوبت قیمت و بازارهایی است که این گاو خشمگین شاسی بلند قرار است روانه آن‌ها شود.

لامبورگینی در حین معرفی لامبورگینی اوروس وعده داد تا این خودرو را در بیشتر بازارهای جهانی عرضه کند. در نتیجه طرفداران این خودرو در آمریکا، کشورهای قاره اروپا، چین و ژاپن می‌توانند خودروی شاسی‌بلند دلخواهشان را با قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلار خریداری کنند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران شاسی‌بلند‌های قدرتمند و لاکچری هستید و نظری در خصوص لامبورگینی اوروس دارید، ما و سایر کاربران را از نظرهای خود آگاه سازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجموعه دار ماشین

      پیشنهاد میکنم فعلا دست نگه دارید و نخرید حداقل دو سال دیگه بخرید تا حسابی جا بیفته و ایرادات بر طرف شه مدلی که سال 2020 میادبخرید

    • بدون نام

      ... از این بهترهاش رو سوار میشیم.کور بشه چشم استکبار جهانی

    • بدون نام

      چشم داداش مدل2020 به بعد میخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج