۶۴۳۷۷۵
۳ نظر
۵۰۸۶
۳ نظر
۵۰۸۶
پ

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (۱)

کتابفروشی ها جزء الهام بخش ترین مکان ها در جهان هستند. در میان قفسه های کتاب ها و زیر نور تاریک، می توانید با آرامش بنشینید و اجازه دهید که قوه تخیل تان به پرواز درآید. در اینجا برخی از جالب ترین کتابفروشی ها در جهان را معرفی می کنیم.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: کتابفروشی ها جزء الهام بخش ترین مکان ها در جهان هستند. در میان قفسه های کتاب ها و زیر نور تاریک، می توانید با آرامش بنشینید و اجازه دهید که قوه تخیل تان به پرواز درآید. در اینجا برخی از جالب ترین کتابفروشی ها در جهان را معرفی می کنیم.
۱. کتابفروشی Livraria Ler Devagar - لیسبون، پرتغال

این کتابفروشی بسیار مدرنی است که در محل سابق انبار پارچه صنعتی قرار دارد. این ساختمان همچنین محل آژانس های تبلیغاتی، فروشگاه های طراحی و گالری های هنر هم است. می توانید از قهوه لذت ببرید و محیط عجیب آن را تحسین کنید، مثل مجسمه زنی که سوار بر دوچرخه ای پرنده است. این مکان روزهای یکشنبه تبدیل به بازار فروش وسایل عتیقه و صنایع دستی می شود. چه چیز بیشتری را از یک کتابفروشی می توان انتظار داشت؟

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۲. کتابفروشی Barter Books - انیک، انگلیس

این کتابفروشی کتاب های دسته دوم (که در آن هم می توانید کتاب بخرید و هم بفروشید) در ایستگاه قطاری مربوط به دوره ویکتوریا در روستایی کوچک در انگلیس قرار دارد و یکی از بزرگترین کتابفروشی ها از نوع خود است که در سال 1991 افتتاح شد. این کتابفروشی مدعی است که پوسترهای معروف Keep Calm and Carry On مربوط به جنگ جهانی دوم را در جعبه ای قدیمی از کتاب ها دوباره کشف کرد و حالا شما این شعار نمادین را همه جا می بینید!

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۳. کتابفروشی Librería Acqua Alta - ونیز، ایتالیا

مغازه ای شبیه به این تنها در ونیز می تواند وجود داشته باشد. در میان صدها هزار کتاب جواهرات مخفی بسیاری وجود دارد، ولی برای یافتن آن ها باید درون قایق ها، حمام ها، و حتی قایق گاندولا (فقط در ونیز!) بگردید. لویس فریتزیو صاحب این کتابفروشی پیرمردی 70 ساله ای اهل ونیز است که عاشق ملاقات با مشتریانش است. این فروشگاه بالای یکی از کانال های آب معروف ونیز قرار گرفته و گربه های زیادی هم در آنجا زندگی می کنند. آیا از این حیرت انگیزتر هم می شود؟

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۴. کتابفروشی Cook and Book - بروکسل، بلژیک

کوک اند بوک ترکیبی جالب (و زیبا) از کتابفروشی و رستوران است. این مکان در قلب بروکسل واقع شده، هم اندازه یک سوپرمارکت است و به هشت اتاق از جمله بخشی برای موسیقی تقسیم می شود که هر کدام طراحی مختلفی دارد و یک بخش غذاخوری نیز به آن متصل است. از فیات 500 کلاسیک در بخش آشپزی گرفته، تا ماشین کاروانی در بخش سفر، تا 800 کتابی که در بخش داستانی از سقف آویزان هستند، شما به قدری عاشق این مکان خواهید شد که نمی خواهید آن را ترک کنید!

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۵. کتابفروشی Atlantis Books - سانتورینی، یونان

در زیر آسمان های آبی جزایر یونان، کتابفروشی آتلانتیس به تازگی دهمین سال خود به عنوان پروژه ای را جشن گرفته که توسط گروهی از دوستان از کشورهای قبرس، انگلیس و آمریکا آغاز شد. اگر به جزیره سانتورینی سفر می کنید، در این مکان دلپذیر توقفی داشته باشید، کتابی بردارید و برای ماجراجویی بعدی خود الهام بگیرید.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۶. کتابفروشی Livraria Lello e Irmao - پورتو، پرتغال

ساختمان این فروشگاه به خودیِ خود اثری هنری و پر از تاریخ است. این فروشگاه در سال 1869 تأسیس شد و از آن به عنوان یکی از زیباترین کتابفروشی ها در جهان یاد می کنند، ولی احتمالاً بیشتر به خاطر این معروف است که لوکیشن صحنه های زیادی از فیلم های هری پاتر بوده است. چشمگیرترین ویژگی در مورد این ساختمان، راه پله چوبی زیبا و پنجره های شیشه رنگی در سقف است که در سرتاسر اتاق دیده می شود.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۷. کتابفروشی Ateneo Grand Splendid - بوینس آیرس، آرژانتین

این احتمالاً تنها کتابفروشی در جهان است که داخل یک تئاتر قرار گرفته است. چندین ردیف قفسه کتاب بین گنبد رنگ شده و بالکن های اولیه سالن وجود دارد. حتی پرده های مخملی اولیه سالن نیز حفظ شده اند. استیج تئاتر نیز تبدیل به رستورانی شده که یک نوازنده پیانو حسی از موسیقی را به فضای تئاتری آن اضافه می کند. هیچ جایی شبیه به این مکان وجود ندارد.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۸. کتابفروشی The Last Bookstore - لس آنجلس، آمریکا

ابن قطعه از بهشت بزرگترین کتابفروشی مستقل در کالیفرنیای جنوبی است و در مکان سابق بانکی واقع شده که معماری آن حفظ شده است. ستون های مرمری و درب های بزرگ آن در میان صدها هزار کتاب قرار گرفته است.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۹. کتابفروشی Shakespeare and Co - پاریس، فرانسه

این روزها این مکان علاوه بر کتابفروشی، جاذبه ای توریستی نیز است. این مکان کوچک و شلوغ (به ویژه زمانی که پر از توریست است) در کنار کلیسای نوتردام قرار گرفته و بسیار اغوا کننده است. در طبقه پایین کتابفروشی، چاه آرزویی وجود دارد که خیلی ها سکه های خود را در آن می اندازند.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)

۱۰. کتابفروشی Librería El Péndulo - مکزیکو سیتی، مکزیک

این کافه / کتابفروشی موفق شده کتاب ها و قهوه را با هم به خوبی ترکیب کند، بدون اینکه از کیفیت هیچ کدام بزند. علاوه بر جستجو در میان قفسه ها، شما می تواند صبحانه، ناهار یا شام بخورید و از موسیقی، شعر و استندآپ کمدی لذت ببرید. شما به سادگی می توانید برای ساعت ها در این مکان بمانید.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوب بود:)

    • هانا

      باغ کتاب خودمون پس چی؟

    • بدون نام

      من لِلو در پورتو را ديده ام. واقعا زيباست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج