۶۴۳۷۷۶
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سودآوری سه برابر شدن عوارض خروج از کشور

«در گذشته ۱۰ هزار تومان از عوارض خروج از کشورِ هر شخص به سازمان می‌رسید که اکنون این میزان سهم، به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و در کل ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت.»

خبرگزاری ایسنا: «در گذشته ۱۰ هزار تومان از عوارض خروج از کشورِ هر شخص به سازمان می‌رسید که اکنون این میزان سهم، به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و در کل ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت.»

معاون رییس جمهور ضمن ارائه پاسخ‌هایی درباره حواشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر انتصاب‌هایی که مورددار تلقی شده‌اند و همچنین سفر خانوادگی یکی از معاونان، افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور را تایید کرد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات عوارض خروج به سازمان تعلق خواهد گرفت.

علی‌اصغر مونسان در نشست خبری که روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور که آیا ناشی از حساسیت‌های رییس جمهور نسبت به خروج ۹ میلیون ایرانی بوده و یا بخشی از این عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت گفت:‌ آنچه رییس‌جمهور تاکید داشتند، به موضوع رونق گردشگری و ارتقاء این صنعت و افزایش تورهای ورودی مربوط است. به همین خاطر در زمان تدوین لایحه بودجه، دولت برای عوارض خروج از کشور تصمیمی گرفت که بر این اساس بخشی از اعتبار به این سازمان تعلق می‌گیرد و سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را در بودجه سازمان در سال ۹۷ در نظر گرفته است.

او در پاسخ به اینکه آیا سازمان میراث فرهنگی برای افزایش عوارض نظر مشورتی داشته است گفت:‌ حتما در تدوین بودجه دستگاه‌ها نظر دارند و همه بخش‌ها موظف به همکاری هستند و برای ما مهم، افزایش منطقی است و اگر قرار است درآمدی به دست آید، باید صرف حمایت‌ از تورهای ورودی شود.

او در پاسخ به این سوال که چند درصد از این عوارض به سازمان تعلق گرفته گفت: این موضوع باید در بودجه سال ۹۷ پس از تصویب مجلس نهایی شود، اما در گذشته ۱۰ هزار تومان از عوارض خروج از کشورِ هر شخص به سازمان می‌رسید که اکنون به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و در کل ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت.

(در لایحه بودجه سال ۹۷، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ برای سفر دوم حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد (۳۳۰ هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد!)

او همچنین درباره تسهیلات تخصیص یافته از سوی صندوق توسعه ملی که در گزارش ۱۰۰روزه به آن اشاره نشده گفت: این صندوق اعتبارات را کامل در اختیار قرار داده، اما شاید بانک‌ها نتوانستند به خوبی به وظایف خود عمل کنند؛ بنابر این قرار شده در مذاکراتی با صندوق توسعه ملی بازنگری درباره بانک‌هایی که بد عمل کرده‌اند داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، معاون رییس‌جمهور را همراهی می‌کرد.

سعید اوحدی در ادامه این پرسش درباره آمارهای تکراری گزارش ۱۰۰ روزه توضیح داد: تا سال ۹۲، دو هزار و ۷۰۰ پروژه در زمینه اقامتی به بهره‌برداری رسید که از سال ۹۲ تا ۹۶، ۱۴۰۰ پروژه اضافه شد.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۲، حدود ۴۵ درصد از پروژه‌ها مربوط به تاسیسات اقامتی بودند، اما در فاصله این سال‌ها ۶۵ درصد پروژه‌ها فعال شد که بیانگر رویکرد سرمایه‌گذاران به حوزه گردشگری و اقامتی است.

به گفته او، از ۱۷۰۰ پروژه ۶۲۰ پروژه پیشرفت فیزیکی دارند که از بین آنها ۱۶۰ هتل چهار و ۵ ستاره در حال ساخت هستند.

اوحدی اضافه کرد:‌ در سال ۹۶ صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های گردشگری تخصیص داده که برای سه ماهِ پایان امسال نیز ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز مصوب کرده است. برای تخصیص این پروژه‌ها با توجه به عملکرد بانک‌ها، قرار شده هفته آینده با مدیران صندوق جلسه‌ای به منظور غربالگری بانک‌ها انجام شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث همچنین خبر داد:‌ همچنین برای سال ۹۷ توافق‌های اولیه‌ای با صندوق برای تخصیص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه‌های گردشگری صورت گرفته که نشان از ۳۰۰ درصد افزایش کمک‌های اعتباری نسبت به سال ۹۶ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      چه خبره ؟! چرا اینقدر زیاد شده

      پاسخ ها

      • حمید

        عزیز خیلی هم ارزان و مفت هستش کاشکی خیلی زیاد میکردند چون هیچ دولتی عوارض خروج از کشور نداره بغیر ما جیب امثال خاوری چطور پر بشه

    • دهقان مقدم

      سلام.برای دانشجو خارج از کشور خیلی مشکل میشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانشجویان از پرداخت هر گونه عوارض در هنگام خروج معاف اند

    • بدون نام

      به نظر می رسد این افزایش کم باشد بهتر است خیلی بیشتر شود تا فقط پولدارها فقط به خارج. بروند!!!

    • بدون نام

      مردم رو نقره داغ میکنید

    • نادر

      به به بهار بود به گل هم آراسته شد این ملت حقشونه هر طور سواری بگیرید میتوانید در هیچ کشوری عوارض خروج از مملکت ندارند این قانون من در آوردی را قبلا برای سر کیسه کردن ملت دوخته بودند دیدند کسی اعتراض و حرفی نمی زنه تصمیم گرفتند سه برابر کنند هیچ تصاعدی رفتن بخارج را ببرند بالا دست گلشان درد نکند کاری کنید و چندین و چندین برابر کنید تا کسی نتونه از ایران خارج بشه تا فرهنگ غریب و غربا را وارد مملکت کنند تا خدای ناکرده بینش انسانها به جهان باز بشه خواهشا خروجی را ۱۰ میلیون تومان کنید تا بلکه کیسه امثال خاوری ها تو مملکت پر بشه راحت بروند انور آب زندگی کنند واقعا که........

    • محمد

      اینقدر آشکار تو جیب مردم میرن واقعا شرم نمیکنن

    • بدون نام

      سودآوری به قیمت بدبخت کردن یه عده دیگه.
      آخه این چه وضعه گرونیه؟؟؟؟؟؟؟ با چه معیاری عوارض رو 3برابر کردین؟؟؟؟ مگه تورم چند درصده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      300درصد؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب شد شما تعریف جدید از بدبختی را برای ما رو نمایی کردی!

    • علی

      بابا این مردم دیگه خفه شدند بیشتر از این آزارشون ندین بزارین دو روز هم برای فراموش کردن غصه هاشون برن یه جایی

    • بدون نام

      جیب بری تو روز روشن، واقعا مسخره است، حیا هم نمی کنند،

    • بدون نام

      پس چرا نظرهای دیگر را نمی زنید

    • محسن

      حتی سفرهای زیارتی واقعا زیاد

    • بدون نام

      آگه چیزی رو گرون نکردن باید تعجب کرد چه خبره به کجا میخایم برسیم

    • لیلا

      هیچ جای دنیا یه همچین پولی نمیگیرن .به زور که نمیشه مردم رو توی ایران نگه داشت .نمیشه اجبارشون کرد به سفرهای داخلی .
      خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      بچاپید مردم را وبه حساب های خارج بریزید گور پدر مردم
      ...

    • بدون نام

      این سودآوریه یا خونبها و گروگانگیری ؟ مگه همه برای تفریح میرن خارج ؟ ...

    • بدون نام

      سانسور چی همه انتقادات را می نوشتی حالم بهم خورد از این برنامه که توان بازگو کردن نظرات ملت را ندارد فقط جناحی عمل میکنید واقعا متاسفم به این اپلیشن که ۵ ستاره دادم ارزش شما منهای صفر هستش میدانم چاپ هم نمیکنی ولی لعن و نفرین ملت که نمی گذارید بگوش نا شنوای دولت برسد بر شما باد و پاک میکنم و به همه هم اعلام خواهم کرد که چه برنامه بی خودی هستش

    • بینام

      ایرانی لیاقتش همینه چرا ناراحت میشین با این ریس جمهور انتخاب کردنشان

    • بدون نام

      قیمت های خروج از کشور ظلم به جامعه مدني وملت است جيزي نبوده طي اين 7 سال 300 يا 400 درصد به قيمت جنس يا خدمات داخل كشور.اضافه نشده باشد. ....

    • حسین رفیعی

      کلا به فکر تیغ زدن هستن کار که نمیتونن درست کنن

    • بدون نام

      اخه چرا نظرت رو سانسور میکنی نکن بی وجدان ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج