۶۴۴۰۵۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مرد همسرکش، پای میز محاکمه می رود

پرونده اتهامی مرد جوانی که همسرش را مقابل‌ دیدگان دیگران به قتل رسانده ‌بود، پنج سال بعد از حادثه روی میز قضات قرار گرفت، اما رسیدگی به آن به وقتی دیگر موکول شد.

شرق: پرونده اتهامی مرد جوانی که همسرش را مقابل‌ دیدگان دیگران به قتل رسانده ‌بود، پنج سال بعد از حادثه روی میز قضات قرار گرفت، اما رسیدگی به آن به وقتی دیگر موکول شد.
این قتل که از جمله قتل‌های پرسروصدای سال ٩٠ بود، کمی بعد از جنایت در میدان کاج شهرک غرب، مقابل پمپ بنزین پاسداران اتفاق افتاد. ساعت ١١:٣٠ صبح روز دوشنبه، ٢٦ مرداد سال ٩٠ اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی تهران به تلفن مردی جواب داد که از جنایتی خیابانی خبر داشت. شاهد، نشانی را این‌طور اعلام کرد: نیاوران، خیابان پاسداران، روبه‌روی پمپ بنزین. ١٥ دقیقه بعد مأموران کلانتری پاسداران خودشان را به محل حادثه رساندند و بعد از عبور از حلقه ناظران، خود را در برابر زن و مردی دیدند که هر دو خون‌آلود بودند.
مرد چاقو به دست هنوز زنده بود و جراحاتش سطحی به نظر می‌رسید، اما زن جان باخته بود. اولین نکته‌ای که کارآگاهان به آن پی بردند، هویت و نسبت قاتل و مقتول بود. قاسم و مریم زن و شوهری بودند که در پاکدشت سکونت داشتند و آن روز برای انجام کاری راهی شمال پایتخت شده بودند. پلیس همچنین با پرس‌وجو از شهود دریافت قاسم در یک لحظه به همسرش حمله‌ور شده و او را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داده و سپس خودزنی کرده است.
یکی از شاهدان عینی این حادثه که مرد بنگاه‌داری است، درباره جزئیات این قتل گفت: «من سوار اتوبوس از اقدسیه به سمت فرمانیه بودم. روی صندلی نشسته بودم که متوجه قاتل شدم که سرپا ایستاده بود و با خشم به قسمت زنانه نگاه می‌کرد. نزدیک اقدسیه، من، آن مرد و زنی دیگر که بعدا فهمیدم همسرش است، پیاده شدیم و به سمت جنوب با پای پیاده به راه افتادیم. من فاصله کمی با آنها داشتم و می‌شنیدم مرد مرتب به همسرش ناسزا می‌گوید و هرازگاهی هم مشتی به پهلوی او می‌زند. وقتی این صحنه‌ها را دیدم، تصمیم گرفتم دخالت کنم. از مرد جوان پرسیدم مشکلی پیش آمده است؟
او با تندی جواب داد به تو ربطی ندارد. بعد از چند لحظه من برای خرید روزنامه جلوي یک دکه توقف کردم و آنها به راهشان ادامه دادند تا اینکه دیدم مرد ناگهان همسرش را به طرف شمشادها هل داد. مریم به‌سختی خودش را بیرون کشید و در همین هنگام متهم دوباره او را به زمین انداخت و چاقویی را از جیبش بیرون کشید. بین چهار تا شش ضربه به او زد. در این هنگام من و یک مرد دیگر جلو رفتیم، اما فایده‌ای نداشت و مرد چاقوبه‌دست داد می‌کشید مریم را کشتم». یک شاهد دیگر نیز گفت: «متهم یک چاقوی آشپزخانه داشت که دسته‌اش زردرنگ بود. او چند ضربه پشت‌سرهم به زنش زد، بعد یک مرد که قفل‌فرمان در دستش بود، به طرف قاتل حمله کرد و سر او عربده کشید. قاتل ترسید و به خودش ضربه زد، اما بعد بدون هیچ عکس‌العمل دیگری روی زمین نشست».
به دستور بازپرس، جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و تحقیقات از متهم بعد از بهبودی نسبی انجام گرفت. او به قتل اعتراف کرد و مدعی ‌شد اختلافات زیادی با همسرش داشته و همین امر نیز باعث شده او را در خیابان به قتل برساند. بعد از آن قصد داشته خودش را بکشد که موفق نشده است. با پایان تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. روز گذشته قرار بود متهم پای میز محاکمه برود، اما به دلیل حضورنیافتن اولیای‌دم، جلسه رسیدگی به بعد موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم خون این زن پایمال خواهد شد چون حتما خانواده پول دیه ندارن برای همین به دادگاه نیومدن 7 سال از موضوع گذشته و اون خانواده هم فراموش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج