۶۴۵۲۹۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

محاکمه داعشی‌ ها به جرم حمله به هلال احمر!

۵ جوان شرور در جریان دستبردی مسلحانه به یکی از پایگاه‌های هلال‌احمر، مقدار زیادی تجهیزات امدادی و ۲ دستگاه آمبولانس سرقت کردند اما یک روز بعد به دام افتادند.

همشهری نوشت: ۵ جوان شرور در جریان دستبردی مسلحانه به یکی از پایگاه‌های هلال‌احمر، مقدار زیادی تجهیزات امدادی و ۲ دستگاه آمبولانس سرقت کردند اما یک روز بعد به دام افتادند.

آنها كه به دروغ ادعا مي‌كردند از اعضاي گروه تروريستي داعش هستند در جلسه محاكمه اعتراف كردند به‌دليل مشكلات مالي دست به اين سرقت زده‌اند.به گزارش همشهري، اين حادثه روز ۱۲آذرماه سال ۹۴در يكي از پايگاه‌هاي امدادي هلال احمر در كيلومتر ۳۵آزادراه تهران - قم اتفاق افتاد.
آن شب ۸نفر از پرسنل هلال احمر در پايگاه حضور داشتند كه ناگهان ۵مرد مسلح به آنجا يورش بردند. آنها كه مسلح به كلاشينكف و كلت كمري بودند مدعي بودند از اعضاي گروه تروريستي داعش هستند. مردان مسلح شروع به تهديد امدادگران كردند و ۳ساعت در آنجا حضور داشتند. آنها دست و پاي امدادگران را بسته بودند تا اينكه با سرقت ۲آمبولانس، يك پرايد و مقدار زيادي تجهيزات از آنجا گريختند.

با وجود فرار سارقان كاري از دست امدادگران بر‌نمي‌آمد. آنها با دست و پاي بسته در يكي از اتاق‌هاي پايگاه زنداني بودند تا اينكه دقايقي بعد يكي از آنها توانست طناب‌ها را شل كند و خودش را نجات دهد. او در ادامه دست و پاي همكارانش را نيز باز كرد و سپس اين ماجرا به كلانتري ۱۷۶حسن آباد گزارش شد.

آنطور كه امدادگران مي‌گفتند لحظات سخت و پر‌اضطرابي را پشت سر گذاشته بودند. يكي از آنها گفت: حمله مردان مسلح غيرمنتظره و ناگهاني بود. تا آن روز نشنيده بوديم كه كسي به پايگاه امداد و نجات حمله كند. آنها وانمود مي‌كردند داعشي هستند. فرياد مي‌زدند و تهديد مي‌كردند. همان ابتدا تلفن‌ها و تجهيزات مخابراتي را تخريب كردند تا نتوانيم ماجراي حمله را گزارش كنيم. سپس دست و پاي تك‌تك‌مان را بستند. مي‌گفتند مي‌خواهند ما را بكشند.

ما هم واقعا باورمان شده بود كه آخرين روز زندگي‌مان است. در ادامه كليد انبار تجهيزات و سوئيچ آمبولانس‌ها را از ما گرفتند. حضور آنها در پايگاه حدود ۳ساعت طول كشيد تا اينكه انبار را غارت كردند و سوار بر آمبولانس‌ها از آنجا فرار كردند. بعد از رفتن‌شان بود كه توانستيم خودمان را نجات دهيم و با پليس تماس بگيريم.

در جست‌وجوي آمبولانس‌هاي مسروقه

به‌دنبال اين حادثه به دستور رئيس شعبه ۱۰۱دادگاه عمومي فشافويه تحقيقات براي دستگيري سارقان مسلح آغاز شد. هرچند در ظاهر يك گروه داعشي به پايگاه هلال‌احمر دستبرد زده بودند اما بررسي‌هاي كارآگاهان پليس حاكي از آن بود كه آنان سارقان حرفه‌اي هستند و براي انحراف در تحقيقات پليس و ايجاد رعب و وحشت در دل امدادگران به دروغ خود را داعشي معرفي كرده‌اند. از آنجا كه آمبولانس‌هاي مسروقه مجهز به سيستم جي‌پي اس بودند علاوه بر پليس، ۵تيم تخصصي از اداره كل حراست جمعيت هلال احمر رديابي آمبولانس‌ها را در دستور كار قرار دادند و به شكل زميني و هوايي جست‌وجوهاي خود را آغاز كردند. با گذشت چند ساعت از اين حادثه، آمبولانس‌ها در نزديكي ملارد كرج كشف شدند.

داعشي قلابي بوديم

محل رها كردن آمبولانس‌ها مجهز به دوربين مداربسته بود و بررسي تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته موجب شناسايي يكي از سارقان شد. وي يكي از افراد سابقه‌دار منطقه شهريار بود كه پيش از اين چند مرتبه به اتهام‌هاي گوناگون دستگير و زنداني شده بود. در اين شرايط وي دستگير شد و ساعتي بعد مأموران با راهنمايي او در جريان چند عمليات، ۴همدستش را نيز دستگير كردند. متهمان در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي به دستبرد مسلحانه به پايگاه هلال‌احمر اعتراف كردند و گفتند هيچ وابستگي‌اي به داعش ندارند و به دروغ خود را داعشي معرفي كرده‌اند.

در دادگاه

با تكميل تحقيقات از متهمان پرونده اتهامي‌شان با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاكمه كه ديروز در شعبه هفتم به رياست قاضي محمود كيخا و با حضور قاضي رحماني برگزار شد بعد از طرح شكايت از سوي نماينده هلال احمر، ۵متهم كه ۴نفرشان با قرار قانوني آزاد هستند به دفاع از خود پرداختند. همه آنها اتهام‌شان را كه سرقت تعزيري مشدد است را پذيرفتند. يكي از آنها گفت:

ما نقشه سرقت را در يك گاراژ خريد ضايعات در شهريار طراحي كرديم. مي‌دانستيم در پايگاه هلال احمر وسايل زيادي وجود دارد و فكر مي‌كرديم با اين دستبرد پول زيادي نصيب‌مان مي‌شود. وي ادامه داد: از داخل ايستگاه ۴۰۰كيلو آلومينيوم دزديديم كه همه آن را به قيمت يك ميليون و ۵۰۰هزار تومان فروختيم. پس از آن پولش را بين خودمان تقسيم كرديم و نفري ۳۰۰هزار تومان گيرمان آمد. ما ابتدا قصد سرقت آمبولانس‌ها را نداشتيم اما چون وسايل زياد بود مجبور شديم آنها را در آمبولانس جا بدهيم. اين شد كه آمبولانس‌ها را هم دزديديم. ما به خاطر مشكلات مالي دست به اين كار زديم و پشيمانيم. در پايان اين جلسه قضات دادگاه با اخذ آخرين دفاع از متهمان براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منتظر

      94تا 96دوسال پیش خسته نباشید.

    • بدون نام

      البته کارشون مورد تایید نیست ولی این جوانان از کودکی دزد بودن آیا کار ودرامد داشتن رفتن دزدی کردن مطمئنا فرقی بین دزد محتاج وجود دارد

    • جانباز

      حالا چکار شون میکنن؟؟؟پس چرا مثل بقیه دزدان و خلافکاران عکسشون را چاپ نمیکنید!!!

    • بدون نام

      تمام این سابقه دار های حرفه ای را اعدام کنید فایده اش چی است بیست دفعه دستگیر میشونند بعد چند ماه دوباره به مال ناموس مردم تجاوز میکنند

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      خیلی دوس داشتن که داعشی باشن ... مثلن داعشی بودن بهشون چی میده که خودشون لقبشونو داعشی دادن .....جمع کنید این مسخره بازی هارویا .......

    • بدون نام

      واااای. بخاطر یک میلیون و پونصد. اون ترس و اون همه نقشه. خاک بر سرشون. اینها واقعا انگل جامعه ان. بمیرن سنگین تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج