۶۴۵۳۵۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پیش‌ بینی قیمت دلار در سال‌های آتی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین پیش‌بینی کرد که دلار در سال‌های آتی نسبت به نرخ متوسط امسال با حدود ۱۰ درصد افزایش در بازار روبرو شود.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین پیش‌بینی کرد که دلار در سال‌های آتی نسبت به نرخ متوسط امسال با حدود ۱۰ درصد افزایش در بازار روبرو شود.

مجیدرضا حریری اظهار کرد: نرخ ارز در واقع در بودجه مشخص نمی‌شود. نرخ ارز با عملیات حسابداری محسابه می‌شود. بر این اساس که دولت چقدر درآمد نفتی برای خودش در بودجه متصور شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نرخ ارز در بودجه ۳۲۰۰ تومان بود اما امروز بانک مرکزی حدود ۳۵۰۰ تومان ارز را می‌فروشد، پس این عددهایی که در بودجه مطرح می‌شود نمی‌تواند ملاک عمل بانک مرکزی باشد. این‌ها عددهایی است که در صورت حساب‌های دولتی یا در گمرک به عنوان ماخذ استفاده می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: اینکه نرخ ارز در بودجه چقدر دیده می‌شود مهم نیست بلکه آنچه در صحنه عمل اتفاق می‌افتد مهم است. نکته اساسی اینجاست که باید مشخص شود نرخ شناور مدیریت شده برای ارز چقدر است و اینکه چه زمانی قرار است به نقطه‌ای برسیم که می‌خواهیم دلار را تک نرخی کنیم یا اگر قرار نیست ارز تک نرخی شود اعلام کنند که قرار نیست ارز تک نرخی شود.

حریری اظهار کرد: این‌ها مسائلی است که بیشتر منجر به سردرگمی فعالان اقتصادی می‌شود. تصور این است که دلار در سال‌های آتی نسبت به متوسط سال ۱۳۹۶ با حدود ۱۰ درصد افزایش در بازار روبرو خواهد شد. ولی مهم‌تر این است دولت چقدر بر دلارهایی که حاصل از فروش نفت است، تسلط دارد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: باید بدانیم وضعیت دسترسی ما به منابع ارزی چگونه است، آن موقع است که سیاست‌ها قابل تعریف‌تر می‌شود. چون همه اکنون با دید اقتصاد بازار آزاد به دلار نگاه می‌کنند اما این دیدگاه را وقتی در شرایط اضطرار باشیم می‌توانیم زیر پا بگذاریم. اما اینکه نخواهیم ببینیم در چه شرایطی هستیم باعث سوء تفاهم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا سه یا چهر سال دیگه دلار به ده هزارتومان میرسه....وشاید هم بیشتر...

    • بدون نام

      تا ۱۴۰۰با روحانی دلار به ۱۴۰۰۰تومن میرسه.مچکریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج