۶۴۷۷۳۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد روزنامه ولایتی از رفتارهای احمدی نژاد

روزنامه فرهیختگان نوشت: مساله همین‌جاست که آیا دغدغه‌ احمدی‌نژاد از رفتارهای امروز را باید واقعا ذیل «عدالت‌طلبی» دید یا آنچنان که گفته شد «رادیکالیسم» تعریف دقیق‌تری از آن است. برای قضاوت دراین‌باره بررسی دو رکن اصلی فریادهای این ‌روزهای احمدی‌نژاد، که در اظهاراتش در بست‌نشینی گرفته تا ویدئوکلیپ‌های منتشره متجلی است، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: مساله همین‌جاست که آیا دغدغه‌ احمدی‌نژاد از رفتارهای امروز را باید واقعا ذیل «عدالت‌طلبی» دید یا آنچنان که گفته شد «رادیکالیسم» تعریف دقیق‌تری از آن است. برای قضاوت دراین‌باره بررسی دو رکن اصلی فریادهای این ‌روزهای احمدی‌نژاد، که در اظهاراتش در بست‌نشینی گرفته تا ویدئوکلیپ‌های منتشره متجلی است، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

احمدی‌نژاد با فریاد اعلام می‌کند «آی مردم ما مخالف برادران لاریجانی هستیم!» او در خلال گفت‌وگوی فوق‌الذکر مواردی را مثال می‌زند که نشان می‌دهد از این پنج برادر لاریجانی (محمدجواد، صادق، علی، باقر و فاضل) بیشترین تخاصم را با صادق و علی دارد که روسای دو قوه هستند؛ اما یک مرور تاریخی نشان می‌دهد مهم‌ترین عامل قرار گرفتن علی لاریجانی در جایگاه ریاست مجلس، فردی جز خود آقای احمدی‌نژاد نیست.

در جریان انتخاب رئیس مجلس در خرداد ۱۳۸۷ و در حالی که بخش مهمی از اصولگرایان به ابقای غلامعلی حدادعادل در ریاست مجلس اقبال داشتند، احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور وقت، برخی از نیروهای خود ازجمله صادق محصولی وزیر کشور وقت را مامور کرد با رایزنی‌های گسترده در مجلس، علی لاریجانی را به‌جای حدادعادل بر کرسی ریاست بنشانند. این گفته به‌معنای قضاوت منفی یا مثبت درباره علی لاریجانی نیست، بلکه به این معناست که احمدی‌نژاد فی‌نفسه با لاریجانی‌ها مشکلی نداشته و قدرت گرفتن آنها را مغایر با منافع مردم نمی‌دانسته، البته تا جایی که تصور می‌کرده حضور لاریجانی در ریاست‌ یک قوه برای او بیشتر از فردی مانند غلامعلی حدادعادل محل انتفاع خواهد بود.

روابط احمدی‌نژاد با علی لاریجانی آرام‌آرام رو به تیرگی نهاد؛ به‌ویژه بعد از سخنان رئیس مجلس در مهرماه سال ۹۱ که ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی وقت کشور را محصول سوءمدیریت دولت و نه تحریم‌های خارجی توصیف کرده بود، به تخاصم تبدیل شد. موضوعی که احمدی‌نژاد در گوشه‌ای از همین کلیپ اخیر نیز به آن اشاره می‌کند؛ البته بدون نام بردن از علی لاریجانی.
موضوع دوم که احمدی‌نژاد این روزها آن را محور مخالفت‌های خود با قوه قضائیه اعلام می‌کند، بحث زندان‌ها و نحوه‌ اداره آنهاست. او از سال ۸۴ ریاست‌جمهوری را در اختیار داشته اما تا سال هفتم حضور در پاستور، کلمه‌ای از ایشان درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت زندان‌ها وجود ندارد؛ اولین باری که مساله زندان‌ها به‌واقع برای ایشان به مساله تبدیل می‌شود مربوط به مهر ۱۳۹۱ است!
اما به نظر می‌رسد این موضوع هم علتی جدا از مساله‌ وضعیت زندان‌ها دارد؛ این ایام همزمان با روزهایی است که علی‌اکبر جوانفکر به‌عنوان یکی از افراد نزدیک به حلقه احمدی‌نژاد به زندان محکوم شده و در حال طی کردن ایام اولیه محکومیت خود در اوین است! در این برهه احمدی‌نژاد طی نامه‌هایی به رئیس قوه قضائیه و پیغام و پسغام از طریق وزیر دادگستری تاکید می‌کند که نگران وضعیت زندان‌هاست و باید به‌عنوان رئیس‌جمهور سری به این زندان به‌خصوص (اوین) بزند. بعدها به‌ویژه در همین کلیپ اخیر، احمدی‌نژاد استدلال می‌کند که به این نتیجه رسیده بود اساسا زندان‌ها باید در اختیار رئیس‌جمهور باشد، نه قوه قضائیه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دارم یواش یواش از احمدی نژاد خوشم میاد!؟

    • بدون نام

      افرین ک از احمدی نژاد خوشت میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج