۶۴۸۲۶۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

به بهانه جایزه قلب طلایی که نصیب نویر شد

مانوئل نویر، جایزه قلب طلایی را کسب کرده است.

خبرآنلاین: «هر پنی پولی که از طریق این مراسم دریافت می‌کنم، نصیب صلیب سرخ خواهد شد!» گری لینه‌کر هنگامی که پس از اجرای مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی با اعتراضات شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد، جمله بالا را بر زبان آورد و اعلام داشت که تمامی پول هنگفت دریافتی از این مراسم را در کارهای خیرخواهانه هزینه خواهد کرد. در واقع فونبالیست‌ها و سلبریتی‌های هر جامعه بارها نشان داده‌اند که دست و دلبازی‌های مخصوص به خود را بلد هستند و حداقل در کمک به زلزله زدگان و سیل‌زدگان کشور خود خساست به خرج نمی‌دهند.

در آخرین این موارد جایزه قلب طلایی در برنامه شبکه تلویزیونی ZDF به مانوئل نویر سنگربان شماره یک مانشافت رسید. نویر در محل تولد خود گلزن‌کرشن خانه‌ای با نام "موسسه خیریه بچه‌های مانوئل نویر" راه اندازی کرده و در این خانه ۴۰۰ متر مربعی بچه‌های محروم فرصت تحصیل و بازی پیدا می‌کنند. جایزه قلب طلایی با تمامی جوایزی که سراغ داریم و نام‌شان را شنیده‌ایم فرق دارد؛ به عنوان مثال این‌گونه نیست که هر ساله همچون جوایز اسکار یا نوبل به فرد خاصی تعلق بگیرد. طی روزهای اخیر زمانی که مسی برای دریافت کفش طلای اروپا روی صحنه رفته بود، همین جایزه را از دست یکی از کودکان بیمار تحت پوشش خیریه خودش دریافت کرد. پیشتر ملکه اردن، جورج کلونی، شاهزاده هری و ملکه موناکو نیز افتخار دریافت این هدیه نصیب‌شان شده بود. مانوئل نویر پس از دریافت تندیس قلب طلایی‌در خصوص بنیاد خیریه خود مصاحبه‌ای را انجام داد و گفت؛ «چیزهایی در زندگی وجود دارند که از فوتبال مهم‌تر هستند.کمک به مردم و بچه‌هایی که زندگی خود را می‌سازند، بخشی از این موارد هستند.»

یقیناً در بین این هجم از کارهای خیر و مورد پسند، حرکات خیرخواهانه رونالدو و مسی بیشتر از سایرین در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند اما یادمان نرود این دو برترین بازیکنان خیرخواه در عصر حاضر نیستند! خیلی از بازیکنان سرشناس آفریقایی در این امور پیشقدم هستند و در کشورهای فقیر خود مدرسه فوتبال و بنیاد خیریه تاسیس می‌کنند. ملیندا و بیل گیتس هم‌اکنون لقب بزرگترین مالکان موسسات خیریه را به خود اختصاص داده‌اند و نکته‌وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم گیتس قید کرده پس از مرگش تنها ۱۵ میلیون دلار به هر کدام‌یک از فرزندانش برسد و مابقی اموال و سرمایه‌های خود صرف امور خیریه بشود. بیل ظرف یک دهه اخیر بیش از ۳۸ میلیارد دلار را صرف نیکوکاری و مبارزه با بیماری‌های خاص کرده. مارک زاکربرگ مالک فیسبوک هم ۹۹ درصد از درآمدش را صرف این امور می‌کند و به تازگی گوگل رقیب مایکروسافت هم پا در این عرصه گذاشته است. با تمام این تفاسیر فوتبالی‌ها جدای از فرار مالیاتی، کارهای نیکوکارانه‌ نیز انجام می‌دهند؛ مسی با وجود اتهام به فرار مالیاتی در سال ۲۰۰۷بنیاد خیریه‌ای دست و پا کرد و طی چند سال اخیر، ده‌ها میلیون دلار به یونیسف و برخی سازمان‌های حمایت از آموزش و بهداشت کودکان جهان کمک کرده است.

کریستیانو رونالدو نیز هم‌اکنون درگیر پرونده فرار مالیاتی شده و ممکن است در دادگاه اسپانیا تا ۳۰ میلیون دلار جریمه بشود. با این وجود کمک یک و نیم میلیون یورویی CR۷ در سال ۲۰۱۱ به کودکان غزه بازتاب فراوانی داشت. یک سال پس از آن رونالدو با پرداخت ۶۰ هزار یورو تمامی هزینه‌ جراحی یک کودکِ مبتلا به بیماری خاص را پرداخت کرد و با دادن یک چک ۱۰۰ هزار یورویی به صلیب سرخ، در پی رفع برخی از مشکلات مردم افغانستان برآمد. سلبریتی‌ها همیشه کمک به کشورهای کمتر توسعه یافته و اهدای خون را با ستاره پرتغالی رئال مادرید مثال می‌زنند. بین بازیکنان سابق و فعلی دنیای فوتبال دیوید بکام نیز حضور دارد که علاوه بر خود، همسرش را نیز در انجام امور خیریه مشارکت می‌دهد؛ بکام در کنار دیکمبه موتومبو بازیکن بسکتبال اهل کنگو، درو بریز، پیتون مانینگ، تام بریدی و الکس اسمیت که از ستارگان فوتبال آمریکایی هستند، ۶ ضعلی صلح و نیکوکاری را تشکیل داده‌اند و بالاتر از هر فرد معروف دیگری در صدد انجام اعمال نیکو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج