جاباما
۶۵۰۹۵۰
۱ نظر
۵۰۵۲
۱ نظر
۵۰۵۲
پ

یادداشتی از جک کنفیلد

شادابی و سرزندگی در کمتر از ۶۰ ثانیه

هر از گاهی پیش می آید که دچار ناامیدی شویم و آن زمان است که نیاز داریم کسی یا چیزی به ما انرژی ببخشد و شادابی را به ما بازگرداند. شاید لاستیک خودرویتان پنچر شده یا قهوه ای که در کافه نوشیده اید، آن طور که باید، خوب نبوده است. در چنین شرایطی به چیزی نیاز دارید که دوباره سرحالتان کند. باید حال و هوای خود را عوض کنید تا دوباره شاد شوید.

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: هر از گاهی پیش می آید که دچار ناامیدی شویم و آن زمان است که نیاز داریم کسی یا چیزی به ما انرژی ببخشد و شادابی را به ما بازگرداند. شاید لاستیک خودرویتان پنچر شده یا قهوه ای که در کافه نوشیده اید، آن طور که باید، خوب نبوده است. در چنین شرایطی به چیزی نیاز دارید که دوباره سرحالتان کند. باید حال و هوای خود را عوض کنید تا دوباره شاد شوید. استراتژی های زیادی وجود دارند که هر کس می تواند برای تغییر حال و هوا و نگرش خود در طولانی مدت از آنها استفاده کند؛
اما خیلی از آنها نمی توانند در کوتاه مدت و خیلی سریع حال و هوای شما را عوض و ناراحتی هایتان را از دلتان پاک کنند. درضمن رویکرد شما در لحظه حال، تاثیر زیادی بر کل روز و کل زندگی تان خواهدداشت. دفعه بعدی که احساس کردید فکر و خیالتان به جایی کشیده شده است که نباید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید تا در کمتر از ۶۰ ثانیه سرزنده و شاداب شوید.

۱. لبخند بزنید.
پژوهش ها نشان داده اند که لبخند زدن- حتی بی دلیل- می تواند به آزادشدن سریع حجم زیادی از اندورفین بینجامد که درواقع از حرکات عضلات صورتتان ناشی می شود. این بدان معناست که لبخند زدن مزایای زیادی برایتان دارد، حتی اگر از ته قلب خوشحال نباشید. اندورفین آزادشده در نتیجه لبخندتان، سطح شادی و رضایت شما را افزایش و به وسیله تحریک هورمون ضداسترس کورتیزول، اضطرابتان را کاهش می دهد. به عبارت ساده تر، اندورفین، انتقال دهنده عصبی حال خوب و شادی است و لبخندزدن می تواند در هنگام نیاز، این حال خوب را به شما ببخشد.

شادابی و سرزندگی در کمتر از ۶۰ ثانیه
2. برای چیزهایی که دارید، ابراز قدردانی کنید.
راهکار دوم این است که از روش «ابزار قدردانی با صدای بلند» استفاده کنید. اگر احساس کردید که دارید حال و هوای منفی ای پیدا می کنید، یک دقیقه بعدی را به شمردن چیزهایی سپری کنید که نسبت به آنها احساس قدردانی می کنید. هر چیزی که در زندگی تان وجود دارد و شما دلیلی دارید که نسبت به آن احساس قدردانی داشته باشید، شناسایی کنید و یکی دو دقیقه را به تفکر در مورد آن مسئله خوشایند بگذرانید. سپاسگزار باشید که آن چیزهای خوشایند در زندگی تان وجود دارند. از این که در این دنیا حضور دارید هم قدردانی کنید. وقتی احساس سپاسگزاری خود را با صدای بلند بیان می کنید، قدرت و احساس خوب بیشتری به دست خواهیدآورد. حقیقت این است که هرکس دلایل متعددی برای سپاسگزاربودن دارد و تنها با چند دقیقه تمرکز روی آن دلایل، می تواند دنیایی از حال خوب را برای خود به ارمغان بیاورد.
کار یکه من انجام می دهم این است که از جا برخیزم، کمی قدم بزنم و هر چیزی را که در اطرافم می بینم، تحسین کنم. به عنوان مثال: عجب قالیچه زیبایی! وجود این قالیچه انگار همه چیز را زیباتر کرده است. واقعا دست افرادی که این قالیچه را بافته اند درد نکند. چقدر خود که من کامپیوتر و اینترنت دارم و می توانم به لطف آنها با تمام دانشجویانم در سراسر دنیا ارتباط داشته باشم؛ و چقدر عالی است که من یک تلفن همراه هوشمند دارم. چه هوای دلنشینی! خوشحالم که نور آفتاب میز کارم را روشن کرده است؛ و چه خوب که میز کاری دارم و می توانم وسایل مورد نیازم را روی آن بچینم.

3. دقایقی را به مدیتیشن بپردازید.
پژوهش ها نشان داده اند که مدیتیشن، حتی به مدت سه دقیقه هم می تواند حال و هوای روحی شما را کاملا تغییر دهد. مزایای کوتاه مدت مدیتیشن همان قدر موثر و مفیدند که مزایای بلندمدت آن هستند. اگر نیاز دارید که به سرعت روحیه بهتری به دست آورید، چند دقیقه از وقت خود را به مدیتیشن اختصاص دهید تا چند تمرین تنفس عمیق انجام دهید.
حتی چند دقیقه مدیتیشن نیز می تواند به عنوان دکمه ریست ذهنی تان عمل کند، استراس را کاهش دهد، نگرانی و عصبانیت را از وجودتان بزداید و حال و هوای بهتری را به شما ببخشد.

۴. از جملات تاکیدی و مثبت استفاده کنید.
قدرت چند دقیقه تکرار جملات تاکید مثبت با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. تکرار جملات مثبت، روش ثابت شده ای برای بهبود حال و هوای روحی، کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس است. نکته این روش در این است که ضمیر ناخودآگاهتان هر آنچه شما مکررا به زبان می آورید را باور می کند؛ حال می خواهد این جملات پرتکرارتان مثبت باشد یا منفی. می توانید از جملات مثبت برای متقاعد کردن خودتان استفاده کنید و مطمئن باشید که ذهنتان خیلی زود همه آن جملات را باور و به حقیقت بدل می کند. این جملات مثبت، بسته به اهداف، علایق و وضعیت فعلی تان می توانند متفاوت باشند، اما جملاتی را انتخاب کنید که روحیه تان را بالا ببرند و الهام بخش شما باشند. سپس هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و تکرارشان کنید.

به چند نمونه جمله روحیه بخش توجه کنید:
من شجاعم و روی پای خودم می ایستم.
من سرشار از انرژی هستم و بسیار خوشحالم.
من هر چیزی را که برای انجام دادن کارهای مورد علاقه ام می خواهم، دارم.
با هر نفسی که می کشم، آرام تر و متمرکزتر می شوم.
من وظایف روزمره ام را با شادی و در آرامش انجام می دهم.
من از موهبت ها و استعدادهای نامحدودم برای رسیدن به آمال و آرزوهایم استفاده می کنم.
من همیشه به آسانی برای چالش ها و موانعی که سر راهم قرار می گیرند، راه حل پیدا می کنم و به سرعت از آنها رد می شوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زینب محمدی

      عالی بود واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج