۶۵۱۳۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش کمپانی کوالکام، بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌های موبایل در جهان، از آخرین نسل از پردازنده‌های موبایل خود با نام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد. این پردازنده به‌احتمال قریب‌به‌یقین در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده میلادی به کار گرفته خواهد شد.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: آماده باشید. گوشی‌های سریع‌تر، هوشمند‌تر و امن‌تر را در سال ۲۰۱۸ شاهد خواهیم بود. همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش کمپانی کوالکام، بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌های موبایل در جهان، از آخرین نسل از پردازنده‌های موبایل خود با نام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد. این پردازنده به‌احتمال قریب‌به‌یقین در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده میلادی به کار گرفته خواهد شد.
آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

اسنپدراگون ۸۴۵ به‌عنوان قلب تپنده گوشی‌های هوشمند، روی بسیاری از موارد از عملکرد دستگاه گرفته تا عمر باتری و دوربین‌ها تاثیر می‌گذارد. همانند اسنپدراگون ۸۳۵، نسخه ۸۴۵ نیز بر اساس معماری ۱۰ نانومتری و توسط شرکت سامسونگ تولید خواهد شد. اولین گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده در بهار سال ۲۰۱۸ از راه می‌رسد. هرچند که هنوز زود است بخواهیم در مورد این قضیه پیش‌بینی کنیم، اما دو گوشی گلکسی S۹ و ال‌جی G۷ احتمالا در بهار سال آینده میلادی به همراه اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهند شد. در ادامه بیایید نگاهی داشته باشیم به ۹ تغییر بزرگ در گوشی‌های هوشمندی که از اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند.

1. گرافیک‌های 30 درصد سریع‌تر

یکی از مواردی که بعد از معرفی هر چیپست جدید کاربران منتظرش هستند، افزایش عملکرد است و اسنپدراگون ۸۴۵ نیز از این قاعده مستثنا نیست. این پردازنده با همراهی چیپ گرافیکی آدرنو ۶۳۰ عرضه می‌شود و بر اساس ادعای کوالکام، این چیپ می‌تواند سرعت عملکرد گرافیکی و رندرهای ویدئویی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. در جهان واقعی، همه‌چیز از بازی کردن گیم‌های ۳D در فریم‌های بالا تا مشاهده ویدئوهای ۴K HDR و فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده در دستگاه‌های موبایل، دستخوش تغییر خواهند شد.
آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

۲. افزایش طول عمر باتری

درست است که قدرت گرافیکی 30 درصد افزایش پیدا کرده است و شاید فکر کنید که این میزان افزایش در گرافیک، انرژی بیشتری را نیز از باتری تلف می‌کند، اما درواقع، این 30 درصد قدرت بیشتر را باید به معنای 30 درصد مصرف‌ بهینه‌تر انرژی ترجمه کرد. درواقع، وقتی‌که گوشی در حال کلنجار رفتن با بازی‌های سه‌بعدی یا واقعیت مجازی است، قدرت کمتری از باتری تلف می‌شود و درنتیجه ماندگاری شارژ باتری برای کارهایی مانند وبگردی یا استفاده از اپلیکیشن‌ها افزایش می‌یابد.
آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

3. ارتباطات LTE و وای‌فای سریع‌تر

آن دورانی که فقط عملکرد خام دستگاه اهمیت داشت گذشته است. داشتن یک گوشی هوشمند که اپلیکیشن‌ها را با سرعت فوق‌العاده بالایی باز کرده ولی نتواند یک داده معمولی را در سرعت بالا دانلود کند چه ارزشی دارد؟ به همراه پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، یک مودم X۲۰ LTE نیز عرضه می‌شود که در مقایسه با مودم X۱۶ LTE پیشین، ۲۰ درصد سرعت گیگابایتی بیشتری را به همراه می‌آورد. در اوج سرعت، با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ دستگاه می‌تواند شاهد سرعت دانلودی معادل با ۱.۲ Gbps باشد. شبکه‌های جدید وای‌فای نیز که از ۸۰۲.۱۱ad استفاده می‌کنند می‌توانند سرعت بیشتری را به کاربران عرضه کنند.

4. یادگیری ماشینی هوشمند‌تر

امروزه قطعا همه افراد نقش و تاثیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در کمک به آنالیز جهان و فهمیدن بهتر داده‌های ذخیره شده را با آغوش باز پذیرفته‌اند. در درون پردازنده اسنپدارگون ۸۴۵، یک پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon ۶۸۵ قرار گرفته است که سرعت آن سه برابر از نمونه قرارگرفته در اسنپدراگون ۸۳۵ بیشتر است. این بهبود در پردازشگر سیگنال دیجیتال به دستگاه کمک می‌کند تا عملیات پیچیده‌ای مانند شناسایی اجسام را با سرعت بیشتری انجام دهد. هرچند که این فناوری شاید به‌نوعی خسته‌کننده باشد، اما وقتی گوشی‌تان بتواند تفاوت‌ها بین یک گربه، سگ و یا انسان را تشخیص دهد، آن موقع است که به اهمیت این فناوری پی می‌برید.

5. بهبود صدای وایرلس

اشتباه برداشت نکنید! صدای بلوتوث در طول چندین سال گذشته بهبودهای قابل‌توجهی را به خود دیده است، اما این فناوری هنوز می‌تواند بهتر نیز شود. با فناوری بلوتوث TrueWireless از کمپانی کوالکام، بهبود صورت گرفته در پروتکل وایرلس می‌تواند مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، درحالی‌که کیفیت صدا نیز با بهبود همراه خواهد بود.

فناوری فعلی صدای بلوتوثی می‌تواند فقط یک کانال صدای استریو را به یکی از ایربادهای وایرلس متصل کند. اما در TrueWireless کوالکام امکان استریم مستقیم از دستگاه به هردو ایربادها وایرلس فراهم شده است که این خود به معنای کیفیت صدای وایرلس بهتر خواهد بود. پردازنده اسنپدراگون 845 همچنین بهبودهای دیگری در زمینه صدا را نیز تجربه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کدک صدای Aqstic audio اشاره کرد که شناسایی فرامین هندزفری را بهبود می‌دهد.
آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

6. امنیت بیشتر

ما هنوز در سال ۲۰۱۷ هستیم و هک شدن ممکن است برای هرکدام از ما رخ بدهد. ما معمولا مهم‌ترین داده‌های خود را در گوشی‌های موبایل قرار می‌دهیم و بنابراین مهم است که این گوشی بتواند از داده‌های ما محافظت کند. برای اولین‌بار در پردازشگرهای شرکت کوالکام از یک «واحد پردازش امن» استفاده شده که عملکرد آن تاحدودی به Secure Enclave پردازنده‌های اپل شباهت دارد. تمامی داده‌های بیومتریک شما (شامل اسکن‌های اثرانگشت و اسکن‌های چهره) در درون این واحد پردازش امن و درجایی جدا از حافظه موبایل ذخیره می‌شوند. سایر اطلاعات حساس مانند داده‌های سیم‌کارت و شماره‌های پرداخت موبایلی نیز درون این واحد پردازش امن ذخیره خواهند شد.

7. تصاویر زنده‌تر

دوربین یک گوشی هوشمند قطعا چیزی بیشتر از یک سنسور است. پردازنده سیگنال تصویر باید بتواند اطلاعات نوری را دیکود کرده و آن را به‌درستی پردازش کند تا درنهایت تصاویری زیبا و بدون نویز به دست آید. پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ از یک پردازنده سیگنال تصویر جدید با نام Spectra ۲۸۰ استفاده می‌کند. این پردازشگر جدید می‌تواند تصاویر را حداکثر تا ۱۶ مگاپیکسل برای بازتولید رنگ بهتر و شفافیت پردازش کند.

8. ضبط ویدئو HDR

پردازنده اسنپدارگون ۸۳۵ به‌صورت داخلی و بومی از نمایش HDR پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون و در اسنپدراگون ۸۴۵ حتی امکان ضبط ویدئوهای HDR با دامنه‌های داینامیکی اضافی، کنتراست و شفافیت بالاتر نیز فراهم شده است. گوشی‌هایی که پردازنده اسنپدارگون ۸۴۵ را به همراه خواهند داشت، می‌توانند به ضبط ویدئوهای ۴K HDR در سرعت بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه اقدام کنند.
آماده باشید! اسنپدراگون ۸۴۵ گوشی‌ها را متحول خواهد کرد

۹. ضبط ویدئوهای اسلوموشن

قابلیت ضبط ویدئوهای اسلوموشن بسیار عالی‌ست امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار موجود در بازار از این قابلیت برخوردار هستند. اما سرعت ضبط ویدئوهای اسلوموشن قرار است از این هم پایین‌تر بیایید. یعنی سرعتی بیش از 480 فریم بر ثانیه!

البته برخی مدل‌های گوشی سونی اکسپریا هم‌اکنون از قابلیت ضبط ویدئوهای اسلوموشن در سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزلویشن ۷۲۰p برخوردار هستند، اما ۴۸۰ فریم بر ثانیه به یک استاندارد در تمامی گوشی‌ها تبدیل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج