۶۵۱۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

با این سبک دکوراتیو ارگانیک و مارپیچی که از قرن نوزدهم تابحال امواجی ایجاد کرده، منزل خود را زیبا کنید. سبک و مکتب آرت نووُ (Art Nouveau) یا هنر نوین با آنکه عمر کوتاهی داشت، ولی هنوز هم بر طراحی تأثیرگذار است.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید





برترین ها: با این سبک دکوراتیو ارگانیک و مارپیچی که از قرن نوزدهم تابحال امواجی ایجاد کرده، منزل خود را زیبا کنید.

سبک و مکتب آرت نووُ (Art Nouveau) یا هنر نوین با آنکه عمر کوتاهی داشت، ولی هنوز هم بر طراحی تأثیرگذار است. از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، هنرمندان و طراحان این سبک معماری، هنرهای تزئینی و فشن را گسترش دادند و طرح های زیباتری خلق کردند. این جنبش از هیچ چیز قدیمی تقلید نمی کند و کاملاً اوریجینال است.

سبک هنر نوین در ابتدا مورد تحسین زیادی قرار گرفت، ولی محبوبیت آن خیلی زود محو شد و افول کرد. منتقدین این سبک را متهم به پرداختن زیاد به جزئیات گران و پر زرق و برق نمودند.

علیرغم همه اینها، زیبایی هنر نوین انکارناپذیر است و امروز هم تحسین می شود. روش های زیر می توانند سبک هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنند.

1. چوب کنده کاری شده

هنرمندان، طراحان و صنعتکاران هنر نوین، جلوه های سنتی را رد می کنند و طرح های خود را به سمت سبک مدرن تر و اوریجینال تری سوق می دهند. در این خانه، کنده کاری های پیچیده عصر ویکتوریا، ظاهر انحنا داری به خطوط و موتیف ها می دهند. این سبک را با تقلید از کنده کاری های هنر نوین در مبلمان جدید پیاده کنید. از نجار یا چوبکار محل خود بخواهید در بعضی از مبلمان شما از جمله میز، کمد یا قاب تابلو چنین تغییراتی بدهد. حتی خودتان هم می توانید با خلاقیت خود موتیف هایی را روی اشیای دلخواهتان کنده کاری کنید.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۲. فلزکاری

سبک هنر نوین خیلی زود به فلزکاری تزئینی هم راه یافت و خطوط نامتقارن، موج دار و ارگانیک آن به نفع خانه های ثروتمندان بکار گرفته شد. چه این مدل فلزکاری سفارشی باشد، چه از پیش ساخته، کارشناسان فلزکاری اغلب آپشن هایی را برای سبک هنر نوین منازل دارند. دنبال، طرح های براکتی، نرده ها، دروازه ها و جزئیات دیگری این سبکی باشید.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۳. شیشه رنگی

لوئیس کامفورت تیفانی به آوردن هنر نوین به هنر شیشه کاری و تزئین خانه ها و بناها با شیشه رنگی کمک زیادی کرد. طرح های انحنادار او در شیشه های رنگی، لامپ ها و تأسیسات دیگر نورپردازی دیده می شود. شیشه رنگی از تزئینات سنتی محسوب می شود، ولی اگر آن را بطور صحیحی بکار ببرید، با فضای مدرن و معاصر خانه هماهنگ می شود.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۴. کاشی ها

نیمه دوم قرن نوزدهم شاهد نزول ساخت کاشی بود. کاشی در مقایسه با کاغذ دیواری گرانتر و نصب آن سخت تر بود. ولی محبوبیت این جنس در قرن بیستم دوباره بیشتر شد. کاشی های طرح دار با موتیف های هنر نوین خیلی زود با قیمتی مناسب در دسترس قرار گرفت. این کاشی ها در خانه های مدرن و سنتی هماهنگ می شوند و البته نیازی نیست کل دیوار را با این کاشی ها پر کنید، حتی مقدار کمی از آنها هم تأثیر شگرفی دارد.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۵. پارچه ها

با آنکه هنر نوین زرق و برق زیادی دارد، ولی اغلب ملهم از طبیعت است. پارچه های اوریجینال هنر نوین معمولاً پر از گل و شاخ و برگ هستند. این طرح روی قالی، رومبلی و پرده زیبایی هنر نوین را وارد منزلتان می کنند.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۶. نورپردازی

آویزها، لوسترها و فانوس های شیشه ای و آباژورهای زیبای هنر نوین همه انعکاسی از طرح های پرجزئیات و زیبای این عصر هستند. ترکیب جنس ها - اغغلب شیشه و فلز - حالت زیبایی در فضا ایجاد می کنند. لازم نیست لوسترها و آویزهای گرانی بخرید، فقط به چیزهایی که دارید حالتی از هنر نوین بدهید.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۷. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری که مقرون به صرفه تر و در دسترس تر از کاشی بود، در خانه های عصر هنر نوین بسیار محبوب و موجود بود. پالت های رنگ و طرح آن خنثی یا جسورانه هستند و حتی امروز هم می توانید کاغذ دیواری هایی با چنین طرح هایی بیابید.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید

۸. آثار هنری

آثار چاپی در واقع نماد سبک هنر نوین هستند و بسیاری از طرح های هنر نوین را امروزه می توانید به صورت چاپی خریداری کنید. در آنتیک فروشی ها و نمایشگاه های هنری دنبال چنین آثاری باشید. حتی می توانید از اینترنت آنها را پیدا کنید و پرینت کنید.

هنر نوین را در دکوراسیون منزل پیاده کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج