جاباما
۶۵۱۹۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

کمپانی ال‌جی با گوشی G۶ قدم بزرگی به‌پیش برداشت. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود، ارتقاهای قابل‌توجهی را تجربه کرده بود.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: کمپانی ال‌جی با گوشی G۶ قدم بزرگی به‌پیش برداشت. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود، ارتقاهای قابل‌توجهی را تجربه کرده بود. ال‌جی در گوشی جی ۶ تصمیم گرفت تا طراحی ماژولار نسخه قبل را فراموش کرده و محصولی را روانه بازار کند که هیچ‌گونه حاشیه‌ای ندارد و بدنه آن نیز از شیشه ساخته شده است. علی‌رغم کیفیت فوق‌العاده گوشی G۶، اما فروش این گوشی تا به امروز چندان خوب نبوده است. جی ۶ ازنظر محبوبیت یک یا چند پله پایین‌تر از رقبایی همچون گلکسی اس ۸ قرار می‌گیرد. با این اوصاف، جی۷ ال‌جی باید چیزی جدید و نوآورانه را ارائه بدهد تا بتواند خود را در کورس رقابت با گلکسی اس ۹ و سایر پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ نگه دارد. اما دقیقا چه چیزی؟ خواهیم فهمید.

فاکتور X

جی ۶ از قابلیت و ویژگی برجسته‌ای همانند رقبای خود برخوردار نیست. اس ۸ سامسونگ به یک نمایشگر منحنی با کیفیت خیره‌کننده مجهز است و نوت ۸ نیز به همراه قلم S Pen عرضه می‌شود. گوشی U۱۱ اچ‌تی‌سی هم از لبه‌های حساس به فشار بهره می‌برد. درواقع، تنها ویژگی منحصربه‌فردی که ال‌جی در جی ۶ قرار داده، دوربین دوگانه این گوشی با زاویه‌ گسترده است. اما این ویژگی به‌اندازه‌ای چشم‌گیر نیست که خریداران را به سمت خرید G۶ جلب کند.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

برای اینکه پرچم‌دار ال‌جی بتواند با رقبای خود رقابت کند، این گوشی باید به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مجهز شود. پیش‌بینی این ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد سخت است. ال‌جی می‌تواند G۷ را به فناوری صدای Quad DAC مجهز کند تا بتواند دوستداران موسیقی را به سمت آن بکشاند. همچنین جی ۷ می‌تواند برای جلب‌توجه بیشتر به هدفون‌هایی باکیفیت مجهز شود و یا اسپیکرهایی دوگانه برای آن در نظر گرفته شود.
همچنین، ال‌جی می‌تواند برای ارائه یک سال امکان استفاده رایگان از سرویس‌های موسیقی با گوگل وارد همکاری شود. این تنها یکی از گزینه‌های پیش روی ال‌جی است و گزینه‌های بیشتر و بهتری نیز پیش روی این کمپانی قرار دارد که می‌تواند پرچم‌دار بعدی را از رقبا متمایز کند.

این فاکتور X باید یک ارزش واقعی را به محصولات ال‌جی بیافزاید. ال‌جی همچنین باید از ویژگی‌های گران‌قیمتی که پیش‌تر در محصولات خود بکار می‌گرفت، دوری کند. طراحی ماژولار G5 را به یاد دارید؟ این طراحی یک فاجعه بود. همین مورد را می‌توان در مورد نمایشگر دوم گوشی‌های سری V نیز صادق دانست.

یک جک هدفون

جک هدفون در گوشی‌های هوشمند به‌تدریج در حال فراموشی است. اپل اولین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند بود که جک هدفون را از آیفون‌های خود حذف کرد و سپس سایر بازیگران این عرصه مانند HTC و گوگل نیز به این مسیر پیوستند. اما امیدواریم که ال‌جی سال آینده و با G7 به این مسیر نپیوندد.

حذف کردن جک هدفون یک ایده وحشتناک است. هرچند که شما می‌توانید یک جفت هدفون بلوتوث خریداری کنید و یا به سراغ هدفون‌هایی با قابلیت پشتیبانی از USB نوع C بروید. همچنین امکان خرید یک آداپتور برای استفاده از هدفون‌های استاندارد نیز وجود دارد. اما هر سه این گزینه‌ها از ایده‌آل فاصله دارند.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

هدفون‌های وایرلس ممکن است کیفیتی در سطح انواع سیمی را ارائه نکنند. مشکل هدفون‌هایی با USB نوع C نیز این است که شما نمی‌توانید در موقع شارژ کردن گوشی به موسیقی گوش دهید. آداپتورها نیز همین مشکل را دارند و همچنین این آداپتورها به دلیل سایز کوچک به‌راحتی گم می‌شوند.

برای بسیاری از مشتریان، جک هدفون هنوز هم یکی از بخش‌های حیاتی گوشی‌های هوشمند است. عرضه G7 بدون جک هدفون می‌تواند این دستگاه را از چشم مشتریان بیاندازد، به‌خصوص زمانی که سامسونگ قصدی برای حذف جک هدفون از گلکسی اس 9 ندارد. برای افزایش فروش، ال‌جی باید قابلیت‌هایی را به دستگاه خود بیافزاید، نه اینکه قابلیت‌های موجود آن را نیز حذف کند.

اصلاح روابط کاربری

تجربه نرم‌افزاری یکی از چیزهایی است که استفاده از گوشی هوشمند را لذت‌بخش می‌کند. اینجا دقیقا همان جایی است که ال‌جی در آن مشکل دارد. پوسته اندروید این شرکت بد نیست، اما عالی هم نیست. بجای یکسری تغییرات کوچک، من تمایل دارم که تغییراتی کلی در روابط کاربری محصولات ال‌جی ایجاد شود تا جنبه‌ای مدرن‌تر به آن بدهد و امکانات شخصی‌سازی بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

ال‌جی می‌تواند در زمینه تجربه نرم‌افزاری، چیزهایی را از شرکت وان‌پلاس یاد بگیرد. OxygenOS وان‌پلاس یکی از بهترین روابط کاربری در بین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را دارد و امکانات شخصی‌سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

یکی از بهترین آپشن‌های این رابط کاربری، امکان تغییر دکمه‌های خازنی زیر نمایشگر و دکمه‌های نرم‌افزاری روی نمایشگر است. همچنین در این رابط کاربری می‌توانید از طریق رسم روی نمایشگر، اپلیکیشن‌های دلخواه خود را باز کنید. حالت‌هایی ازجمله Reading Mode، Gaming Do Not Disturb، Auto Night نیز در این رابط کاربری یافت می‌شوند.

علاوه بر امکانات شخصی‌سازی، ال‌جی می‌تواند در زمینه طراحی نیز چیزهایی را از وان‌پلاس یاد بگیرد. حقیقیت آن است که پوسته رابط کاربری ال‌جی جذاب نیست و آیکون‌های گرد اپلیکیشن‌ها با پس‌زمینه تاریک جذابیت خاصی ندارد. البته این موارد را می‌توان در بخش تنظیمات غیرفعال کرد، اما در وهلهه اول کاربر نباید مجبور به این کار شود.

روابط کاربری ال‌جی ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی نیز دارد. برای مثال، در این رابط کاربری می‌توانید چهار تصویر گرفته شده توسط دوربین را در یک تصویر ترکیب کنید. همچنین امکان انتخاب تصاویر متعدد از گالری برای ساخت یک والپیپر نیز فراهم است. از دیگر ویژگی‌های این رابط کاربری می‌توان به امکان بیدار شدن نمایشگر با دو بار ضربه و قابلیت گرفتن اسکرین‌شات‌های گسترده اشاره کرد. چنین قابلیت‌هایی می‌توانند تجربه کاربری محصولات ال‌جی را بهبود دهند. ما نیز امیدواریم که ویژگی‌های بیشتر و بهتری را در روابط کاربری G7 ببینیم.

قیمتی مقرون به صرفه‌

برند ال‌جی قطعا زرق‌وبرق و جذابیت برند سامسونگ را ندارد و این به این معنی است که گوشی G7 باید قیمتی کمتر از S9 داشته باشد تا بتواند درنهایت علاقه مشتریان را تحریک کند. نسخه آنلاک شده ال‌جی G6 با 32 گیگابایت حافظه داخلی در حال حاضر در ایالات‌متحده حدود 700 دلار قیمت دارد. برخی نسخه‌های این گوشی نیز در خرده‌فروشی‌ها با قیمت 600 دلار به فروش می‌رسند. اما نسخه آنلاک شده گلکسی اس 8 در حال حاضر برچسب قیمتی 725 دلار را بر خود گرفته است.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

بسته به محل خرید، جی 6 درنهایت بین 25 الی 125 دلار از اس 8 ارزان‌تر است. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که پرچم‌دار سامسونگ با دو برابر حافظه داخلی نسبت به G6 عرضه می‌شود. گوشی جی 6 ال‌جی باید با دستگاه‌های دیگری نیز رقابت کند که ازجمله این گوشی‌ها می‌توان به U11 اچ تی سی با قیمت 650 دلار و وان‌پلاس 5T با قیمت 500 دلار اشاره کرد.

اما گوشی G۷ ال‌جی چه قیمتی خواهد داشت؟ پیش‌بینی می‌شود که جی ۷ نیز در قیمت‌گذاری راه پیشینیان خود را در پیش بگیرد و قیمتی بین ۶۰۰ الی ۶۵۰ دلار داشته باشد. ال‌جی شاید بتواند پرچمدار بعدی خود را بیش از وان پلاس قیمت‌گذاری کند، اما این کمپانی مجبور است که قیمت آن را کمتر از گلکسی اس ۹ در نظر بگیرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که قیمت یکی از فاکتورهای موثر در فرآیند تصمیم‌گیری به خرید مشتریان است.

اما بدترین سناریو آن خواهد بود که ال‌جی نیز به پیروی از سایر شرکت‌ها، قیمت بالایی را برای محصولات خود در نظر بگیرد. سامسونگ در اس 8 و نوت 8 همین کار را انجام داد. وان پلاس نیز از همین رویه تبعیت کرد. درواقع، با رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند، شاهد افزایش قیمت نیز هستیم.

ویژگی‌هایی فراتر

گوشی جی6 ال‌جی با پردازنده اسنپدراگون 821 عرضه شد، درحالی‌که در همین زمان، گوشی اس 8 سامسونگ و اغلب پرچم‌داران سال 2017 با اسنپدراگون 835 همراه بودند. ال‌جی اکنون نباید همین اشتباه را در G7 تکرار کند. جی 7 نیز احتمالا همانند اس 9 و سایر پرچم‌داران سال 2018 به پردازنده اسنپدراگون 845 مجهز شود. در غیر این صورت، کاربران قدرت پرچم‌دار ال‌جی را کمتر از سایرین تلقی خواهند کرد. هرچند که به نظر نمی‌رسد اسنپدراگون 845 نسبت به نسل پیشین خود ارتقایی انقلابی را تجربه کرده باشد.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

اما درواقع حقیقت آن است که گوشی جی 7 ال‌جی به دو دلیل به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز می‌شود. اولین دلیل آنکه ال‌جی اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد به چیپ‌های امتحان پس داده وفادار بماند و ریسک استفاده از یک پردازنده اثبات نشده را نمی‌پذیرد. دلیل دوم نیز این است که سامسونگ به عنوان اولین مشتری، تمام ظرفیت چیپ‌های 845 اسنپدراگون را از آن خود خواهد کرد. بنابراین جی 7 برای اینکه بتواند به اسنپدراگون 845 مجهز شود، باید بعد از اس 9 به بازار بیاید، که این اتفاق بعید است رخ بدهد.

از پردازنده که بگذریم، ال‌جی احتمالا در جی ۷ از LCD به OLED دگردیسی خواهد داشت. گوشی V۳۰ از این کمپانی در حال حاضر به یک نمایشگر OLED مجهز است، بنابراین بعید نیز که شاهد استفاده از چنین نمایشگری در گوشی جی ۷ نیز باشیم. نمایشگرهای OLED مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های LCD دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به بهبود مصرف انرژی اشاره کرد. این نمایشگرها همچنین از پلتفرم Daydream نیز پشتیبانی می‌کنند که برای کسانی که به واقعیت مجازی اهمیت می‌دهند، مهم خواهد بود.

ال‌جی همچنین باید استراتژی خود را تغییر داده و تمامی نمونه‌های گوشی‌های خود را با ویژگی‌هایی یکسان در تمامی بازارها عرضه کند. برای مثال، گوشی‌های جی 6 مجهز به شارژ وایرلس فقط در بازار ایالات‌متحده عرضه شدند و نمونه‌هایی با فناوری صدای Quad DAC فقط در بازار کره جنوبی و تعداد معدودی از کشورهای آسیایی در دسترس قرار گرفتند. ما امیدواریم که ال‌جی این تصمیم بد را مجددا در مورد پرچم‌دار بعدی خود اتخاذ نکند. زیرا مشتریان، صرف‌نظر از محل زندگی، به شارژ وایرلس و فناوری صدای Quad DAC نیاز دارند.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در بالا، ما همچنین انتظار داریم که جی ۷ را با ۶ گیگابایت رم، گواهینامه IP۶۸ و دوربینی بهتر ببینیم. یک باتری با ظرفیت بیشتر نیز می‌تواند لذت خرید پرچم‌دار ال‌جی را برای مشتریان دوچندان کند.

موارد ذکر شده در بالا ازجمله مواردی هستند که انتظار داریم در G7 ال‌جی شاهد آن‌ها باشیم. البته موارد دیگری را نیز می‌توان به موارد فوق اضافه کرد. ازجمله تعبیه سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر که البته بعید است در جی 7 شاهد به‌کارگیری این فناوری باشیم. زیرا بر اساس آخرین گزارش‌ها، فناوری تعبیه اثرانگشت در زیر نمایشگر هنوز عملیاتی نیست.
هر آنچه از ال‌جی G۷ انتظار داریم

یک فریم حساس به فشار مانند اچ‌تی سی U11 و پیکسل 2XL افزودنی‌هایی خوشایند خواهند بود. اما به‌شخصه فکر می‌کنم که ال‌جی این قابلیت‌ها را در جی 7 قرار نخواهد داد. زیرا شرکت‌هایی بزرگی مانند ال‌جی همیشه از کپی کردن از رقبا اجتناب می‌کنند. همچنین قول ال‌جی برای سه سال آپدیت سالیانه جی 7 نیز از آن چیزهایی است که امیدواریم از زبان مدیرعامل این کمپانی کره‌ای بشنویم.

شما دوست دارید چه قابلیت‌های دیگری را در G۷ ال‌جی شاهد باشید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج