ایران چگونه امریکای پرخاشگر را مهار کند؟
در اشاره به متن "راهبرد امنیت ملی امریکا" که به تازگی توسط رئیس جمهور آن کشور عرضه شد، به نظر می رسد سیستم ترامپ، همچون "مدیران کلان شفاهی" ، چندان تعهدی به متن و قرار، ندارد و "باری به هر جهت" است.
به نظر نگارنده تحلیل اوضاع مناسبات و چالش فیمابین ایران و امریکا، در عالم واقع، کمترین ربط را با متن مذکور دارد. باید "متن روان شناختی" شخص ترامپ و متن واقعیات ژئواکونومیک، ضرب در ژئوپالیتیک سه منطقه مهم، شامل "غرب آسیا-شمال افریقا"- و "اینتر اتلانتیک-اوراسیا" - و "اینتر پاسیفیک" را به شدت پایش کرد.
نفع اقتصادی آمریکا، اینک در گرم کردن موتور جنگ دنبال می شود. نبض شرایط و روندها، از نظر آمریکا باید روی لبه جنگ قرار گیرد و کنترل وقوع یا عدم وقوع و شدت و دامنه هر جنگ هم باید به دست آمریکا باشد؛ این منطق راهبردی ترامپ است. شاید صحیح ترین سخن در راهبرد آمریکا، موضوع "توسعه دامنه نفوذ با اعمال زور در اقصی نقاط جهان" باشد، و "در اختیار داشتن کنترل موازنه های قدرت و امنیت" در هر منطقه حساس. اینجاست که نقش قدرت "ناموازنه ساز" ایران، در مناطق حساس، بیش از پیش شناسایی می شود. راه مهار آمریکای پرخاشگر، برای جمهوری اسلامی ایران:
این "سه پایه"، اساس مهار رویکرد تهاجمی و تخریبی آمریکا، علیه جمهوری اسلامی ایران است.
نظر کاربران
آمریکا را تحریم کنید آقای ظریف بلده
امریکا مهار شده است اوجرات ندارد و فقط هارت وپورت میکند او میداند مردم ما شاید مشکلاتی دارند ولی پایش که بیفتد در مقابل هر قدرت خارجی که بخواهد حرکتی بکند از جانشان در برابر هر اقدامی می ایستن انها خودشان میدانند که جوانهای ما مردم نیستن که حضور بیگانه را تحمل کنند
با قلاده طلایی