۶۵۴۹۹۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

درخواست غرامت یک تریلیون دلاری از اپل

در میان شکایت‌های برخی کاربران از اپل بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، غرامت یک تریلیون دلاری نیز به چشم می‌خورد. اما آیا اپل باید چنین پولی را پرداخت کند؟

وبسایت گجت نیوز - محمد قاسمی: در میان شکایت‌های برخی کاربران از اپل بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، غرامت یک تریلیون دلاری نیز به چشم می‌خورد. اما آیا اپل باید چنین پولی را پرداخت کند؟

ماه گذشته، هزاران نفر از کاربران گوشی های آیفون سرانجام متوجه شدند که در حقیقت، کاهش سرعت آیفون های قدیمی به صورت عمدی توسط اپل انجام می‌شود. به نظر می‌رسد این موضوع با سیستم عامل آی او اس ارتباطی نداشته و به مشکلات مربوط به باتری و نحوه کنترل آن توسط اپل مربوط می‌شود. از آنجایی که طول عمر باتری‌های لیتیوم یونی محدود بوده و ظرفیت آنها در طول زمان کاهش پیدا می‌کند، اپل از یک مکانیسم ایمنی استفاده کرد. اگر ظرفیت یک باتری به کمتر از ۸۰ درصد آن برسد، سخت افزار آیفون دائما ضعیف خواهد شد. در این صورت، همراه با حل مشکلات مربوط به خاموش شدن تصادفی دستگاه، سرعت گوشی نیز کاهش خواهد کرد.

اگرچه این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از کاربران را عصبانی کرده است. اپل این موضوع را تا زمانی که دست آن رو شود، افشا نکرد! تعداد زیادی از کاربران با تجربه کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، مجبور به خریداری دستگاه جدید شدند. این در حالی‌ست که اگر آنها از این موضوع اطلاع داشتند، ممکن بود تنها به تعویض باتری بسنده کنند.

درخواست غرامت یک تریلیون دلاری از اپل

در حال حاضر تعداد شکایت‌های افراد مختلف از اپل به ۹ رسیده که یکی از آنها مبلغ بسیاری بالایی را به عنوان غرامت درخواست کرده است. ویولتا میلیان (Violetta Mailyan) و تیم وکلای او، خواستار پرداخت مبلغی در حدود هزار میلیارد دلار (۹۹۹ میلیارد و ۹۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار) از سوی اپل هستند.

جدای از این رقم بسیار بالا، شرح دادخواهی نیز در نوع خود جالب است. به گفته این افراد، کاهش سرعت آیفون های قدیمی سبب استفاده نکردن کاربران از این تلفن های هوشمند شده است. اپل به دنبال فریب کاربران و عدم مطلع کردن آنها از مشکل موجود، آنها را به جای تعمیر دستگاه، غیر مستقیم به خرید یک موبایل جدید تشویق کرده است. از آنجایی که واقعا هیچ راهی برای پیدا کردن علت این موضوع نیز وجود ندارد، می‌توان کاهش سرعت آیفون های قدیمی را تصمیمی عمدی در نظر گرفت.

تمامی این موارد درست هستند. اما آیا خانم میلیان می‌تواند اهالی کوپرتینو را مجبور به پرداخت یک تریلیون دلار کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      عموم کار برای اپل ادمای ساده‌ای‌ان که مایلن دیده بشن. ‌ پس به اپل حق میدیم که مثه عروسک با نخ و بند بازیشون بده.. بدو بدو که عمو اپل اومده.. چی چی اورده مدل جدید.. خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج