۶۵۵۱۴۳
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

مروری بر شخصیت های فرعی و بامزه سروش صحت از چارخونه تا لیسانسه ها به بهانه موفقیت نقش فرعی ستوان نعیمی با بازی مهدی ربیعی در فصل دوم لیسانسه ها که کلی هوادار پیدا کرده است.

روزنامه هفت صبح: مروری بر شخصیت های فرعی و بامزه سروش صحت از چارخونه تا لیسانسه ها به بهانه موفقیت نقش فرعی ستوان نعیمی با بازی مهدی ربیعی در فصل دوم لیسانسه ها که کلی هوادار پیدا کرده است.

پیش درآمد

سروش صحت استاد انتخاب بازیگران جدید و بامزه برای نقش های اصلی و فرعی است. خیلی از بازیگرانی که الان در سینما و تلویزیون حضور جدی دارند، جزو چهره هایی هستند که صحت برای سریال هایش کشف و پای آنها را از تئاتر به تلویزیون باز کرده. از بهنام تشکر و فرناز رهنما گرفته تا رویا میرعلمی، محمد نادری، هوتن شکیبا و... موضوع این گزارش اما بازیگران شناخته شده تئاتری که با سریال صحت به تلویزیون آمده اند نیست.
قرار است راجع به بازیگران فرعی و بامزه سریال های این کارگردان صحبت کنیم؛ افرادی که عملا بازیگر نبوده اند اما صحت از یک جایی کشف شان کرده و یک نقش کوتاه به آنها داده. این نقش ها آنقدر جذاب شده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که در طول سریال به خاطر استقبال زیاد، مدام پررنگ تر شده. بهانه اصلی مان جذابیت نقش ستوان نعیمی با بازی مهدی ربیعی در سریال «لیسانسه ها» است؛ نقشی که به خاطر لحن و ویژگی های بامزه اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مروری داریم بر تمام نقش های فرعی و بامزه سریال های صحت.

ستوان نعیمی

سریال: لیسانسه ها

بازیگر: مهدی ربیعی

از کجا آمده؟ مهدی ربیعی تا پیش از این بازیگر نبوده و کلا حرفه اش چیز دیگری است. صحت صرفا برای این نقش انتخابش کرده.
پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

ویژگی نقش: مهم ترین ویژگی نقش استفاده از لحن بامزه و تودماغی خاص خودش است. او به سرعت حاضر می شود و برای اینکه در زمان کوتاه بتواند اطلاعات کلی درباره حادثه را در اختیار همکارانش بگذارد و وقت را تلف نکند، هر اتفاق را فقط با به کاربردن چند کلمه بیان می کند و منظورش را به همین شکل می رساند در پایان جمله هایش یک «تمااام» می گذارد و لحن اداکردن این تمام، کلی طرفدار پیدا کرده است.

اهمیت نقش: «لیسانسه ها» به طور کلی شوخی جالبی با پلیس دارد و ستوان نعیمی دقیقا نماینده یک مامور پلیس اغراق شده است. به سرعت خودش را می رساند، اجازه فرار به کسی نمی دهد، حواسش به همه چیز هست و...

آقای نعمتیان

سریال: شعمدونی

بازیگر: مسعود حسینی

از کجا آمده؟ بازیگر نقش آقای آسانسوری سریال شمعدونی، قبل از بازی در این نقش، در زمینه موسیقی و در گروه کُر فرهنگسرای ارسباران فعالیت داشته...
پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

ویژگی نقش: یک کارمند آسانسوری بسیاری ساده که به زیبا علاقه مند می شود. او به شدت کارش را دوست دارد و برای آسانسور احترام ویژه ای قائل است. ابتدا بسیار مظلوم و سر به زیر به نظر می رسد اما کم کم خودش را نشان می دهد. نعمتیان ایتالیایی حرف می زند و اپرا می خواند و خانواده ای بسیار جالب دارد.

اهمیت نقش: نعمتیان از اول با یک سوءتفاهم پا به سریال گذاشت. در حالی که همه خیال می کردند یکی از دکترهای بیمارستان به زیبا علاقه مند شده یک مرتبه سر و کله اش از آسانسور پیدا می شود و توی ذوق همه می خورد. او چهره ای بسیار ساده دارد و زیاد باب میل زیبا نیست. اتفاقا همین تضاد است که این نقش را بامزه تر نشان می دهد.

برادر آقای نعمتیان

سریال: شمعدونی

بازیگر: سعید هاشمی

از کجا آمده؟ دانشجوی رشته تئاتر بوده که فهمیده صحت دارد برای یک نقش تست می گیرد. خودش را رسانده و تست داده. خودش گفته که صحت به خاطر کارهای او سر صحنه از خنده غش می کرده.
پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

ویژگی نقش: چهره سعید هاشمی و حرکات جالب صورت و لحن صحبت کردنش، مهم ترین ویژگی های او بود. نقش او کاملا شوخ و شنگ به نظر می رسید و یک کمی شیرین می زد و همه اینها کنار هم او را خنده دار می کرد.

اهمیت نقش: مهم ترین علت جذابیت نقش این بود که همراه نعمتیان وارد قصه شد، همه تا حدی با آقای آسانسوری و حال و احوالش آشنا شده بودند و وقتی برادرش را با این قیافه و حرکات دیدند ماجرا برای شان جالب تر شد. درواقع اهمیت این نقش به خاطر قرارگرفتن کنار نعمتیان بود. چون نشان می داد آنها خانوادگی یک مقدار شیرین می زنند.

مرجان

سریال: ساختمان پزشکان

بازیگر: زهره فوده

از کجا آمده؟ هیچ تجربه ای از بازیگری نداشته. خودش در جایی گفته یک روز صحت با او تماس گرفته و گفته در ساختمان پزشکان نقشی دارد که می خواهد او بازی کند. ابتدا امتناع می کند و در نهایت موفق شده این نقش بسیار جذاب را بازی کند.
پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

ویژگی نقش: یک دختر چاق که چهره چندان جذابی نداشت اما به شدت پررو بود. او برای ازدواجش با ناصر شرط های عجیبی داشت. لحن صحبت کردن و کشیدن کلمات با لوسی خاص یک دختر جوان، جذابیت بیشتری به این نقش می داد.

اهمیت نقش: مواجهه دختری با این حجم پررویی و قابلیت فراوان برای حرص درآوردن آن هم درست مقابل ناصر اتفاق جذابی بود که باعث شد تصویرش در ذهن خیلی از مخاطبان باقی بماند.

دوم

سریال: چارخونه

بازیگر: مهدی امیری مهر

از کجا آمده؟ محمد امیری مهر مدیر صدابرداری سریال «چارخونه» بوده. در قسمت های اول سریال نقش یک فروشنده ماشین را بازی کرده. یک بار که پشت صحنه داشته با جواد رضویان با لهجه افغانی صحبت می کرده سروش صحت صدایش را از پشت در شنیده و به او گفته چند تا سکانس برایت کنار گذاشته ام.
پدیده هایی که سروش رو می کند؛ ناشناس اما جذاب

ویژگی نقش: مهم ترین ویژگی دوم، خالی بندی اش بود. او با لهجه افغانی مدام خاطره های عجیب تعریف می کرد. معمولا خاطره هایش را هم اینطور شروع می کرد که «یک روز در خانه نشسته بودم و داشتم تخمه می خوردم که تلفن زنگ زد...» این جمله را با چنان لهجه بامزه ای ادا می کرد که تا مدت ها تکیه کلام مردم در کوچه و خیابان شده بود.

اهمیت نقش: رویارویی کاراکتر دوم با چهارشنبه که نقش آن را جواد رضویان بازی می کرد جالب از آب درآمده بود و فضای سریال را خنده دارتر کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج