۶۵۶۲۸۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نرخ خرید سربازی در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ از مصوبه عصر امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن نرخ خرید سربازی در سال ۹۷ همانند سال جاری خواهد بود و افزایشی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ از مصوبه عصر امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن نرخ خرید سربازی در سال ۹۷ همانند سال جاری خواهد بود و افزایشی ندارد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: به موجب مصوبه عصر امروز کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده می‌شود کلیه مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط که تا پایان سال ۹۷ تسویه می‌شود،‌ معاف کند.

به گفته وی، نرخ جریمه سال ۹۷ برای مشمولان غایب زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

یوسف‌نژاد همچنین از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن، وزارت راه مکلف است با هماهنگی بانک مرکزی واحدهای مازاد مسکن مهر فاقد متقاضی را تا سقف ۵۰ هزار واحد به کمیته امداد و بهزیستی واگذار کند تا با تکمیل آن در اختیار افراد تحت پوشش این دو نهاد قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این کمیسیون برنامه و بودجه در مصوبه‌ای افزایش دو برابری نرخ جریمه سربازی در سال ۹۷ را پیشنهاد کرده بود که این مصوبه برای کسب نظر رهبری مسکوت ماند.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صورت تصویب نهایی در صحن علنی و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من پول ندارم کار هم نیست که پول در بیارم چجور باید بخرم،نمیشه بجاش کار کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب به جاش برو خدمت یا برو قرض بگیر

    • بدون نام

      دولت وظیفش کاردادیم به جوانان نه به افغانی

    • ابوذر

      سلام کاش یه ادم خدا ترسی حرف منو بشنوه من در یک خانواده هفت نفره خانواده کمیته امداد متولد شدم هفت رشته دانشگاهی قبول شدم به خاطر فقر ونداشتن اطلاع همه خراب شد وفقط توانستم پیام نور برم ان هم انصراف شد یه فوق دیپلم معادل دارم که به درد هیچی نمیخوره متاهل و دارای دو فرزندم با داشتن هزینه خرج خانه و اجاره توانایی پرداخت اجاره هم ندارم چه به رسد به خرید خدمت ده سال غیبت دارم کسانی که قانون مصوب میکنند ودر راس هستند به فکر ما بد بختها هم باشند ارزوی کربلا رفتن هم به دلمان ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج