۶۵۶۵۸۴
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

سپاه از ارتباط کدام مسئول سابق با ناآرامی‌ها گفت؟

خبرگزای ایسنا به نقل از روزنامه اعتماد نوشت: سرلشکر جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ «این موضوع (رخدادهای اخیر) با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالف‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است. نیروهای امنیتی در حال بررسی این مساله هستند و اگر به دخالت این مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»

خبرگزای ایسنا به نقل از روزنامه اعتماد نوشت: سرلشکر جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ «این موضوع (رخدادهای اخیر) با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالف‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است. نیروهای امنیتی در حال بررسی این مساله هستند و اگر به دخالت این مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»

روزنامه اعتماد در ادامه آورده است: «تظاهرات خیابانی از روز پنجشنبه گذشته آغاز شد. شهر مشهد نقطه شروع این اعتراض‌ها بود اما به چند ساعت نرسید که خیابان‌ها و میادین اصلی شهرهایی چون شاهرود، نیشابور، قوچان و کاشمر هم به محلی برای تجمعات اعتراضی مردم تبدیل و به سرعت به کرمانشاه و غرب کشور کشیده ‌شد. پس از آن بود که در روزهای جمعه و شنبه این اعتراضات به شهرهای مرکزی ایران هم سرایت کرد؛ اعتراضاتی که در ساعات و روزهای اولیه بیش از هر چیز با محوریت مصایب اقتصادی و معیشتی مردم شکل گرفته‌ بود اما رفته‌رفته رنگ و بویی دیگر گرفت.

شمایل اعتراضات هر ساعت خشونت‌آمیز‌تر از قبل می‌شد و ناآرامی‌ها آرام نمی‌گرفت. حتی سخنان رییس‌جمهوری در هیات دولت، نمایندگان مجلس و سیاستمداران چپ و راست هم برای دعوت به آرامش افاقه نکرد. شکستن شیشه بانک‌ها، آتش زدن سطل‌های زباله، به آتش کشیدن تاکسی در روزهای آخر به کشته‌شدن برخی شهروندان هم رسید. در همه این ۷ روز بحث بر سر تحلیل این اعتراض و خشونت‌های پسین آن داغ بود. مشهد، شهر شروع اعتراضات گر چه این روزها به شهر سپرده‌گذاران بدون سود معروف شده اما حضور مخالفان سرسخت دولت در این شهر شائبه‌ای به وجود می‌آورد که این اعتراضات سازماند‌هی شده است.

فراگیر شدن اعتراضات و همچنین تاکید مشابه اصلاح‌طلبان و اصولگرا بر برخورد مسالمت‌آمیز و نفی خشونت در تظاهرات اما خط تحلیل‌ها را تغییر داد؛ موضوعی که از فرمانده سپاه تا دبیر شورای عالی امنیت ملی و حتی رییس‌جمهوری هم بر آن تاکید داشتند. علاوه بر این اغلب مسئولان فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین عواملی می‌دانند که باعث شعله‌ورتر شدن آتش شد. ۶ روز پس از آغاز این اعتراضات سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته وعده الهی است که پس از هر فتنه و سختی آسانی است. او بر این باور است که خط فتنه ۹۶ شکست خورده، اوضاع در کنترل کامل و آرامش به شهرها بازگشته است.»

این روزنامه در ادامه با طرح این پرسش که «فرمانده سپاه از ارتباط کدام مسئول سابق با ناآرامی‌ها سخن می‌گوید؟»، نوشت: «فضای مجازی» عبارتی است که در جریان اعتراض‌های اخیر بسیار مورد‌ استفاده مسئولان قرار گرفته است. اغلب بر این باورند که روزهای پرالتهاب اخیر ایران حاصل برنامه‌ریزی‌های عناصر ضد انقلاب است و فضای مجازی محملی برای تحریک مردم. گر چه آنها تاکید دارند باید صف مردمان معترض از عده‌ای که دست به تخریب اموال عمومی زده‌اند، جدا باشد با این حال در لا‌به‌لای اظهارنظرها مشهود است که فضای مجازی در خشونت‌آمیز‌شدن فضا تاثیر بسزایی داشته‌؛ موضوعی که روز گذشته سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران هم به آن اشاره کرد.

اما نکته قابل توجهی که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز مطرح کرد ادعای برخی مسئولان استان خراسان‌رضوی است. بر اساس آن چه سرلشکر جعفری بیان کرده مسئولان این استان اعلام کرده‌اند برخی جریان‌های منسوب به یکی از مسئولان سابق در آغاز این تجمع‌ و اعتراض‌ها در مشهد و مناطق دیگر که در ادامه از دست رها شد و به اغتشاش رسید، دخالت‌ داشته‌اند. سرلشکر جعفری برای توضیح بیشتر تنها به این جمله اکتفا کرده که «این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالف‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است. نیروهای امنیتی در حال بررسی این مساله هستند و اگر به دخالت این مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»

گر چه فرمانده سپاه پاسداران مشخصا از کسی نام نبرده و تلویحا سخن گفته است اما با توجه به توصیف تکمیلی او از مسئولان سابق به نظر نمی‌رسد پیدا کردن نام فرد مورد نظر کار سختی باشد. با این حال مراکز اطلاع‌رسانی جریانی که از سخنان فرمانده سپاه به ذهن متبادر می‌شود در جریان حوادث اخیر موضع «سکوت» پیش گرفتند و فراخوانی برای حضور در اعتراضات از سوی آنها مشاهده نشد. البته نه‌تنها رسانه‌های این جریان بلکه لیدرهای آنان، هم نسبت به حوادث روزهای اخیر موضع مشخصی نداشتند و ترجیح دادند سکوت پیشه کنند، از سویی تنها کانال تلگرامی که بسیاری از مقامات امنیتی و انتظامی در مورد عملکرد روزهای اخیر آن احساس نگرانی می‌کردند، آمدنیوز بود؛ کانالی که حتی باعث شد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی مدیر تلگرام را خطاب قرار داده و از او درخواست کند جلوی ادامه فعالیت این کانال را بگیرد. پس از نامه‌نگاری‌هایی هم دولت ایران موفق شد مدیران تلگرام را قانع کند این کانال را به دلیل آموزش‌های ساخت سلاح‌های آشوب خیابانی مسدود کند. حال این سوال مطرح است که آیا می‌توان از سخنان فرمانده سپاه پاسداران به ارتباط جریان آن مسئول سابق با شبکه‌ای همچون آمدنیوز رسید؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا کی هست مسیول سابق

    • بدون نام

      احمدی نژاد

    • بدون نام

      اگر در رشته جن شناسی و مرتاضی کارشناس باشید به چندین نفر خواهید رسید که بر اذهان با وسوسه تاثیر دارند.وسوار امواج.وگرنه .. !؟

    • بدون نام

      احمدی نژاد رو که هیچ ولی آمد نیوز اگر تو کشور هستند که باید حذف و مدیرانش اعدام شوند در ملا عام و اگر در خارج که جز واق واق کننده ها هستند و هیچ غلطی! نمیتونن بخورن!!

    • بدون نام

      کی بجز احمدی نژاد میتونه باشه؟ خاک بر سرش که اون موقع اقتصاد کشور رو از بین برد و حالا میخواد خود کشور رو نابود کنه

      پاسخ ها

      • سید محمد رضوی

        احمدی نژاد ننگت باد کسی که جلویی رهبری بیستد بهتر از این نمی شود

      • بدون نام

        زمان احمدی نژاد مگه نه چرخ اقصاد به سرعت میچرخید نامسلمان

      • بدون نام

        هرچی.بدبخت.میکشم.زیر.سره.همین.اقای.احمدی.نژاد.ده.

    • بدون نام

      سپرده گذاران بدون نزول درسته

    • بدون نام

      ریشه همه فلاکت های کشور سیف است وبانک مرکزی وباید همه

    • بنده خدا

      بجای مقصریابی باید قصوردرخدمت به مردم دغدغه ی همه باشه گرچه هرکس درکشورباعث وبانی اغتشاش وناامنی باشه خیانتکارومجرم هستش.

    • بدون نام

      دیگه بعد 5_6 سال هنوز مشکلاتتون رو به سابق نسبت میدین من چی بگم... ایشالا این چند سالم بگزره تموم شید به حق 14 معصوم:)))

    • بهروز

      درودبر ابر قدرت منطقه هر کجا که سپاه باشد امنیت حرف اول رو میزنه قدرت شما تیری به چشم خاینین است

    • بدون نام

      احمدی نژاد برتر ازآنست که آنتن ترامپ بشه پیشداوری درست نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج