جاباما
۶۵۶۶
۱۵ نظر
۷۴۵۲
۱۵ نظر
۷۴۵۲
پ

این توصیه ها را جدی بگیرید

خطرات تاتو براي چشم

نقاشي روي بدن يا همان تاتو حالا ديگر يكي از روش‌هايي است كه خيلي از خانم‌ها و حتي آقايان براي رسيدن به ظاهري متفاوت تا به حال آن را تجربه كرده‌ند يا لااقل با راه و روش آن آشنا هستند. اگر شما هم خيال تاتو كردن را در سر داريد، اين توصيه‌ها را بخوانيد و بعد تصميم بگيريد.

خطرات تاتو براي چشم

خطرات تاتو براي چشم

نقاشي روي بدن يا همان تاتو حالا ديگر يكي از روش‌هايي است كه خيلي از خانم‌ها و حتي آقايان براي رسيدن به ظاهري متفاوت تا به حال آن را تجربه كرده‌ند يا لااقل با راه و روش آن آشنا هستند. نقاشي روي بدن در ابتدا راهي بود براي ترسيم ابروها به شكل دلخواه؛ اما اين آغاز راه بود چون به مرور از ابرو به چشم و حتي لب‌ها هم رسيد و حالا هم كه ديگر روي هر قسمتي از بدن مي‌توانيد نقش دلخواه‌تان را ترسيم كنيد؛ اما نكته اينجاست كه زيبايي بعد ظاهري اين روش است و خواه‌ناخواه وارد كردن رنگ به سطح زيرين پوست نمي‌تواند براي شما بدون دردسر و عارضه باشد. اگر تاتو يا نقاشي روي پوست بدون رعايت نكات بهداشتي و توسط افراد غير متخصص انجام بگيرد به مراتب اين عوارض هم بيشتر مي‌شود. به طوري كه به جرات مي‌توان گفت رعايت نکردن بهداشت در تاتو كردن ريسك ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي را بالا مي‌برد. گذشته از اين تاتو كردن غير از عوارض آني مثل التهاب، تورم و قرمزي گاهي عوارض بلند مدت هم دارد كه حتي بعد از ۱۰ سال احتمال بروز دارند. با اين حال اگر اصرار بر انجام تاتو داريد توصيه‌هاي دكتر بهروز باريك‌بين، متخصص پوست و مو مي‌تواند راه‌كارهاي مناسب انجام اين روش را پيش روي شما قرار دهد.


فصل ضدآفتاب، عينك و كلاه‌ لبه‌دار

زندگي همه ما در اين روزها با گرماي هوا پيوند خورده است. چه بخواهيم و چه نخواهيم در اين روزها اعصاب‌مان متشنج‌ بوده و حال پوست‌مان هم تا حدودي بدتر است و تشنگي هم تند و تند سراغ ما مي‌آيد و اگر عينك‌ آفتابي را فراموش كرده باشيم حال چشمان‌مان هم بد مي‌شود. خب طبيعي است كه بايد بيشتر حواس‌مان را جمع كنيم و مراقب پوست‌مان، عينك‌مان و حتي كليه‌ها و اعصاب و دستگاه گوارش‌مان هم باشيم. بسياري از مشكلات شما در اين روزها با يك بطري آب خنك، يك ضدآفتاب مناسب يا يك عينك آفتابي كه تاييديه علمي دارد و يك كلاه با لبه آفتاب‌گير حل مي‌شود. باور كنيد در اين روزهاي گرم هم حفظ سلامت كار سختي نيست.اما در بخش سلامت زنان اين شماره سيب سبز چند مطلب خواندني براي شما داريم.

نخستين مطلب كه توصيه مي‌كنم حتما آن را بخوانيد مصاحبه‌اي است با دكتر بهروز باريك‌بين در مورد تاتوها، خالكوبي‌ها و تمامي مشكلاتي كه آن‌ها و برداشتن‌شان براي پوست شما ايجاد مي‌كنند. به شما توصيه مي‌كنم حتي اگر يك بار فكر تاتوكردن از ذهن شما به‌صورت گذرا هم گذشته حتما اين مطلب را بخوانيد و سپس در اين مورد تصميم بگيريد اما در مورد ساير مطالب خواندني اين شماره، توصيه مي‌كنم حتما مطلب مرتبط با هشدار انجمن ملي چشم‌پزشكي انگلستان در مورد استفاده از لنزهاي جديد مد شده در آن‌سوي آب‌ها كه احتمالا به‌زودي به اين سو هم خواهند رسيد را مطالعه كنيد كه هشدارهايي بسيار جدي دارد. يك مطلب خواندني ديگر را هم پيشنهاد مي‌كنم حتما مطالعه كنيد كه بررسي مشكلات موضعي يا سيستماتيك بدني است كه آثار خود را روي دست‌ها مي‌گذارند و در واقع با نگاه‌كردن به دست‌هاي‌تان مي‌توانيد به اين بيماري‌ها پي ببريد.در مورد مراقبت‌هاي لازم براي پوست و تغذيه مناسب براي داشتن پوستي درخشان هم در اين شماره مطالبي براي شما داريم كه مطمئن باشيد خواندن آن‌ها به كار شما مي‌آيد.


تاتو يا چرخ خياطي؟

خيلي از خانم‌ها به انجام تاتو روي بدن يا براي پرپشت نشان دادن ابروها علاقه‌مندند اما دقيقا نمي‌دانند هنگام تاتو چه اتفاقي براي پوست آن‌ها مي‌افتد. تاتو در حقيقت نشانه يا طرحي دائمي است كه با كاشتن رنگدانه‌ها داخل پوست به‌وجود مي‌آيد. در اين روش سوزن يك ميلي‌متري داخل پوست مي‌شود. يك سوزن به سر يك ابزار دستي كه با برق كار مي‌كند، متصل مي‌شود و با سرعت زياد پوست را سوراخ‌سوراخ مي‌كند و رنگ را داخل پوست تزريق مي‌كند، تقريبا مثل كاري كه سوزن چرخ خياطي انجام مي‌دهد. اين ابزار قطرات كوچك جوهر را به داخل سلول‌هاي لايه درم پوست تزريق مي‌كند و از آن‌جا كه سلول‌هاي اين لايه پايدارند، بنابراين تاتو به‌صورت دائمي روي پوست باقي مي‌ماند. اگر اين جوهر فقط در خارجي‌ترين لايه پوست يعني اپيدرم تزريق شود چون سلو‌ل‌هاي اين لايه مرده‌اند، از سطح پوست برداشته شده و رنگ تاتو باقي نخواهد ماند. ابتدا محل تاتو ممكن است متورم و پوست پوست شود. در ۲۴ساعت اول پس از تاتو مقداري خون از پوست تراوش مي‌كند و تراوش مايعي شفاف و زردرنگ تا چند روز طبيعي است. به هر حال تاتو كردن براي بعضي افراد درد كمي دارد ولي شايد براي ديگران تجربه‌اي دردناك باشد.


حساس شويد

التهاب يا حساسيت پوستي به رنگ‌هايي كه در تاتو روي نقاط مختلف بدن تزريق مي‌شود يكي از نخستين نشانه‌هاي واكنش بدن به جسم خارجي يعني همان رنگ مورد استفاده در تاتوست. از آن‌جا كه حساسيت يا آلرژي واكنش طبيعي بدن در برابر ماده‌اي خارجي است بنابراين بروز آن تا چند روز پس از تاتو كاملا عادي است و جاي نگراني نيست؛ اما اگر اين حالت خودبه‌خود رفع نشد بايد نسبت به آن حساس شويد چون احتمال دارد كه مشكلات جدي به‌دنبال داشته باشد. در اين شرايط حساسيت معمولا با تورم خفيف آغاز مي‌شود و سپس شدت پيدا مي‌كند و معمولا با خارش، جوش‌هاي ريز در محل كه مي‌توانند عفوني و غيرعفوني باشند و در نهايت بروز تب در محل تاتو همراه مي‌شود و گاهي هم به كهير منتهي مي‌شود. در اين شرايط مراجعه به متخصص پوست يك اقدام كاملا ضروري است؛ اما اگر نسبت به درمان بي‌اهميت باشيد و نشانه‌هايي كه اشاره شد به‌خصوص كهير درمان نشود احتمال بروز آنافيلاكسي، يا همان حساسيت شديد بدن با نشانه‌هايي مثل رنگ‌پريدگي، تنگي نفس و كلاپس(روي هم خوابيدن و جمع شدن عروق) هم وجود دارد. با اين توضيحات بايد متذكر شد كه نكته مهم در تاتو، جدي گرفتن بروز حساسيت پوستي است چون اين نشانه‌ها مي‌توانند مقدمه‌اي براي بروز مشكلات ديگر باشند.


كجا را انتخاب مي‌كنيد؟

اگر تصميم به تاتو كردن گرفتيد بايد به انتخاب محل مناسب براي انجام اين عمل بيش از هر چيز دقت كنيد. آن هم به اين دليل كه رعايت نكات بهداشتي حين كار و پس از آن براي كم‌شدن عوارض احتمالي تاتو بسيار مهم است. شايد به‌نظر دور از انتظار باشد اما واكنش‌هاي آلرژيك يا حساسيتي نسبت به رنگ يا سوزن استفاده شده نه تنها در روزهاي اوليه بلكه گاهي تا مدت‌ها بعد از تاتو كردن مي‌تواند همراه شما باشد.

اين حساسيت به‌خصوص زماني كه رنگ انتخابي شما قرمز باشد به‌مراتب شديدتر و جدي‌تر بوده و ممكن است به شكل عفونت‌هاي مختلف گاهي تنها به‌صورت درد و تورم و در مواردي حتي عفونت‌هاي چركي بروز پيدا كند و منجر به خارج شدن ترشحاتي از محل تاتو شود. دقت نكردن در انتخاب محل مناسب براي انجام اين عمل زيبايي به همين موارد خلاصه نمي‌شود به‌طوري كه به جرات مي‌توان گفت بروز زخم يا اسكار يكي از مشكلات شايع، به‌خصوص درصورت بروز عفونت در محل يا استفاده از اشياي نوك‌تيز غيراز سوزن الكتريكي مخصوص است. گذشته از اين موارد بايد به هپاتيت نوع D، B، C ،سفليس، ايدز، زگيل و تبخال هم اشاره كرد كه از خطرناك‌ترين بيمارهايي هستند كه احتمال ابتلا به آن‌ها در اثر انجام تاتوي غيربهداشتي وجود دارد.


استريل بودن سوزن لازم است اما كافي نيست

متاسفانه به‌دليل اين‌كه نظارت دقيقي بر نحوه عملكرد مراكز انجام تاتو وجود ندارد، مسائل بهداشتي هم به راحتي ناديده گرفته مي‌شوند. در اين ميان ضد‌عفوني نكردن پوست بدن قبل از شروع تاتو، دست‌هاي آلوده شخص تاتو‌كننده و... همگي از موارد مهم و تاثير‌گذار در زمينه انتقال بيماري‌هاي واگيردار از فردي به فرد ديگر هستند اما در بين همه اين موارد سوزن الكتريكي به‌دليل تماس مستقيم با پوست و خون شما مهم‌ترين عامل در انتقال بيماري از طريق تاتوست بنابراين دقت در استريل بودن اين سوزن يكي از ضرورياتي است كه بايد روي آن حساس باشيد. تا جايي كه حتي مي‌توان گفت دقت در نوع سوزن الكتريكي و استريل بودن آن به‌مراتب مهم‌تر از زيبايي است كه شما به‌دنبال آن هستيد؛ اما اين به تنهايي كافي نيست چون اگر فردي كه تاتو را انجام مي‌دهد از يك ظرف رنگ براي افراد مختلف استفاده كند به‌دليل اين‌كه بايد مرتب سوزن را در رنگ بزند همچنان احتمال آلودگي و انتقال بيماري وجود دارد. بنابراين بايد براي هر فرد يك ظرف استريل يا حداقل ضد‌عفوني شده در كنار سوزن استريل و يك جفت دستكش استريل هم وجود داشته باشد.


خطرات تاتو براي چشم

مي‌توان از شر تاتو خلاص شد؟

يكي از مشكلاتي كه خانم‌ها بعد از تاتو حتي درصورت انجام رضايت اوليه با آن مواجه مي‌شوند پاك كردن طرح ايجاد شده است. به هر حال مرور زمان و احساس نياز به تنوع و گاهي تغيير رنگ تاتو باعث مي‌شود كه افراد به پاك كردن طرح ايجاد شده فكر كنند و از آن‌جا كه معمولا پاك‌كردن به سادگي انجام نمي‌شود تازه دردسرهاي آن‌ها شروع مي‌شود. در حال حاضر ۳ روش موثر براي از بين بردن اين خالكوبي‌ها روش ليزر، جراحي و لايه برداري از پوست است كه البته هر ۳ بايد به دست متخصصان پوست انجام شوند. تشخيص موثر بودن اين روش‌ها به‌عهده پزشك معالج است اما به‌طور كلي ليزر جديدترين روش درماني است كه براي از بين بردن نقوش تاتو شده در سطح بدن توصيه مي‌شود. جراحي براي انواع كوچك‌تر تاتو قابل توصيه است و در عين حال براي انواع بزرگ‌تر و رنگي كاربرد چنداني ندارد. روش لايه‌برداري از پوست هم بيشتر براي از بين بردن تاتوهاي سطحي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و راه حل مناسبي براي از بين بردن اين نوع تاتوهاست. در كنار اين روش‌ها در شرايط حادتر مي‌توان از روش‌هايي چون كوتريزاسيون و پيوند پوست براي از بين بردن تاتو استفاده كرد.


نکته : رنگ قرمز، زرد و سبز به سختي و ديرتر از رنگ‌هاي ديگر و رنگ‌هاي مشكي و آبي سريع‌تر و بهتر از باقي رنگ‌ها به درمان پاسخ مي‌دهند بنابراين بد نيست در انتخاب رنگ تاتو اين موارد را هم درنظر داشته باشيد


بعد از تاتو هم بايد مراقب باشيد

اگر به هر دليلي تصميم شما براي انجام تاتو قطعي است جدا از انتخاب يك مكان مناسب براي انجام اين عمل بايد به رعايت مراقبت‌هاي بعد از آن هم دقت كنيد. چون در حقيقت پوست شما دچار يك آسيب جدي شده كه بايد به مرور زمان با آن كنار بيايد. يادتان باشد بعد از انجام تاتو ۲ تا ۲۱ ساعت (بسته به ابعاد طرحي كه روي پوست ايجاده شده) محل آن را بانداژ كنيد. ۲ بار در روز به وسيله صابون آنتي باكتريال زخم تاتو را به آرامي بشوييد، حتما آن را به‌طور كامل خشك كنيد و با مرطوب‌كننده بپوشانيد. بهتر است پس از تاتو، محل زخم را به پماد آنتي‌بيوتيك آغشته كنيد تا خطر عفونت‌هاي پوستي كاهش پيدا كند. تا جايي كه مي‌توانيد روي آن را باز بگذاريد و تا بهبود پيدا كردن زخم از قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد و شنا كردن خودداري كنيد.


خطرات تاتو براي چشم

بهترين روش درمان كدام است؟

درميان همه روش‌هاي موجود براي از بين بردن تاتو، مي‌توان به ليزر به‌عنوان بهترين روش اشاره كرد. آن هم به اين دليل كه اين شيوه حداقل عوارض جانبي را به‌دنبال دارد. استفاده از ليزر به‌خصوص در تاتوهاي وسيع و رنگي بسيار مناسب است؛ اما نكته مهم، توجه به نوع ليزر انتخابي براي از بين بردن رنگ‌هاي مختلف تاتوست. در واقع هر نوع ليزر مخصوص از بين بردن يك، ۲ يا چند رنگ خاص بوده و براي رنگ‌هاي ديگر بي‌اثر است. نكته ديگر توجه به رنگ است. رنگ قرمز، زرد و سبز به سختي و ديرتر از رنگ‌هاي ديگر و رنگ‌هاي مشكي و آبي سريع‌تر و بهتر از باقي رنگ‌ها به درمان پاسخ مي‌دهند بنابراين بد نيست در انتخاب رنگ تاتو اين موارد را هم درنظر داشته باشيد. در نهايت عمق تاتو نيز بسيار مهم است آن هم از اين‌رو كه هر چه عمق تاتو بيشتر باشد بالطبع نياز به اشعه براي درمان هم بيشتر مي‌شود. با اين همه بايد به ياد داشته باشيد درمان و محو كامل تاتو به سادگي امكان‌پذير نيست و براي از بين بردن آن به جلسات متعدد ليزر درماني نياز است كه بدون شك هزينه زيادي را هم به‌دنبال دارد.


تاتوي خط چشم را فراموش كنيد

بسياري از خانم‌ها براي اين‌كه خودشان را از آرايش چشم راحت كنند، تصميم مي‌گيرند خط چشم را روي چشم‌هاي‌شان تاتو كنند، غافل از اين‌كه اين تصميم در كنار زيبايي ظاهري كه ممكن است در چهره آن‌ها ايجاد كند يكي از خطرناك‌ترين و در عين حال پردردسرترين شيوه‌هاي تاتو است.

مشكل اصلي هم از آن‌جا ناشي مي‌شود كه آرايشگري كه اين كار را انجام مي‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌هاي حساس آن هيچ‌گونه آگاهي ندارد و همين بي‌اطلاعي باعث مي‌شود هنگام وارد كردن سوزن به پشت پلك، هميشه احتمال آسيب به بافت‌هاي چشمي وجود داشته باشد.

چنانچه سوزن خيلي عمقي در بافت پلك وارد شود، احتمال پارگي پلك و آسيب ديدن بافت‌هاي كره چشم را به‌دنبال خواهد داشت. اين همه ماجرا نيست چون در بهترين شرايط حتي وارد‌شدن رنگ تاتو به داخل چشم هم مي‌تواند حساسيت‌هاي چشمي را در پي داشته باشد.

بنابراين بهترين حالت اين است كه از تاتو‌كردن خط چشم روي پلك‌ها منصرف شويد چون مشكلات احتمالي تحت هيچ شرايطي قابل مقايسه با زيبايي ظاهري نيست.


نکته : درميان همه روش‌هاي موجود براي از بين بردن تاتو، مي‌توان به ليزر به‌عنوان بهترين روش اشاره كرد. آن هم به اين دليل كه اين شيوه حداقل عوارض جانبي را به‌دنبال دارد


خطرات تاتو براي چشم

مراقب آلرژي هاي رنگي باشيد

گاهي رنگ‌هاي به كار گرفته در تاتو هم مي‌توانند دردسر ساز باشند. بارزترين مشكلي كه اين رنگ‌ها مي‌توانند ايجاد كنند حساسيت يا آلرژي است. آلرژی می‌تواند به موادرنگی ایجاد شود که معمولا با رنگ‌هایی که ترکیبات جیوه (دررنگ قرمز) دارند بیشتردیده می‌شود. بنابراين بايد قبل از تصميم قطعي به انجام تاتو به اين مشكلات هم فكر كنيد. اما تنها اين عوارض نيستند تاتوهمچنین می‌تواند سبب انتقال انواع بیماری‌های واگیردارازجمله ایدز وهپاتیت هم باشد. نكته ديگري كه شايد كمتر به آن توجه شود عوارض تاتو در مواردي است كه به عكس برداري نياز پيدا مي‌كنيد. زماني كه شما نیازبه عکس برداری يا MRI داشته باشد، اين احتمال وجود دارد كه تاتودرمحل به دلیل وجودفلزات سنگین ماننداکسیدآسن با اینگونه تصویربرداری‌ها تداخل ايجاد كند وتشخیص را دچارمشکل كند. بنابراين قبل از تصميم به تغيير بايد به تمام اين جزئیات دقت كنيد.


خطرات تاتو براي چشم

براي پاك‌كردن تاتو، چه كنيد؟

اگر از تاتو يا خالكوبي خود خسته شده‌ايد و به هر دليلي خيال پاك كردن آن به سرتان زده حتما به اين نكته دقت كنيد كه مراجعه به پزشكان متخصص و مراكز معتبر يك ضرورت است. متاسفانه در آرايشگاه‌هاي زنانه افراد بدون علم پزشكي و با استفاده از رنگ‌هاي سفيد و اسيد، رنگ پوست را سفيد مي‌كنند و در حقيقت به جاي پاك كردن رنگ قبلي لايه‌هاي رنگ تيره تاتو را به اعماق پوست هدايت مي‌كنند و اين خود آغاز مشكلات بعدي براي شماست. اين در حالي است كه در مراكز مجهز علمي، متخصصان پوست و مو با استفاده از روش‌هاي استريل، بهداشتي و علمي مي‌توانند بخش‌هاي آسيب ديده در تاتو را ترميم كنند تا ضمن اين‌كه شما به نتيجه دلخواه نزديك‌تر مي‌شويد عوارض ديگري هم در انتظارتان نباشد.


خطرات تاتو براي چشم

اين خطرات را جدي بگيريد

انجام تاتو چه در قسمت ابرو و با هدف پر پشت‌تر به‌نظر رسيدن ابروها و چه روي نقاط مختلف بدن و صرفا به‌عنوان يك روش زيبايي مي‌تواند براي شما بسيار گران تمام شود. چون هميشه اين احتمال وجود دارد كه سوزن در يكي از سدهاي دفاعي بدن شما نفوذ كند و همراه خود عوامل ميكروبي را وارد بدن كند. رنگ‌هاي مورد استفاده در تاتو هم هر كدام به نوعي مي‌توانند واكنش‌هاي ايمني بدن را تحريك كنند و حالت‌هاي آلرژيك به‌دنبال داشته باشند. رنگ‌هايي كه در تاتو استفاده مي‌شود به‌خصوص رنگ قرمز ممكن است حالت‌هاي آلرژيك به‌دنبال داشته باشند در اين صورت پوست در محل تاتو، قرمز و دچار خارش مي‌شود. اين حالت محدود به زمان انجام تاتو نيست و حتي سال‌ها پس از انجام تاتو هم مي‌تواند ظاهر شود. احتمال انتقال بيماري‌هايي مثل ايدز و هپاتيت به‌خصوص هپاتيت نوع ‍C و B، سل و كزاز هم وجود دارد كه البته ابتلا يا مبتلا نشدن به اين بيماري‌ها در گرو دقت فردي كه اقدام به انجام تاتو مي‌كند در استريل بودن وسايل مورد استفاده است. عوارض احتمالي تاتو به اين موارد خلاصه نمي‌شود و گاهي ما حتي شاهد مشكلات پوستي هم هستيم. معمولا در اطراف ناحيه‌اي كه رنگ تاتو تزريق شده ضايعه‌هايي به نام گرانولوما به‌وجود مي‌آيد كه پر از سلول‌هاي ماكروفاژ است كه تلاش مي‌كنند رنگ تاتو را از بين ببرند و از سطح پوست پاك كنند. همچنين در محل تاتو ممكن است «كلوييد» يا برآمدگي در محل التيام زخم ايجاد شود كه معمولا به سختي از بين مي‌رود البته افرادي كه پوست تيره دارند بيشتر مستعد به اين حالت هستند. در نهايت تاتو مي‌تواند عفونت‌هاي پوستي هم به‌دنبال داشته باشد. تاتو ممكن است موجب عفونت باكتريايي موضعي شود كه نشانه‌هاي اين عفونت عبارتند از سرخي، گرمي، تورم و چرك كردن پوست در محل تاتو.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • massy

      matalebe amoozandee ra ke erae kardid mamnoon

    • simin

      thanks a lot .very good information

    • بدون نام

      من میخواستم تتو خط چشم کنم اما وقتی مطالب رو خوندم ترسیدم و منصرف شدم.
      ممنون

    • زهره

      سلام.خسته نباشيدوممنون از راهنمايي شما ولي بنظرمن اگرجاي مطمئن وفردمطمئن رابراي انجام تاتو انتخاب كنيدهيچ مشكلي پيش نمي آيد...من 2 سال پيش خط چشم تاتو كردم.باوجوداينكه خيلي ازعوارضش نگران بودم ولي حالاخيلي راضي ام . درد نداشت خيلي كم متورم شد كمي پلكم بنفش شد مثل اينكه سايه زده باشم و بارعايت چيزهايي كه آرايشگرم بهم آموزش دادخيلي زود تورم وكبوديش برطرف شد.جالب اينكه هنوز پررنگه ونياز به ترميم مجددنداره.

      پاسخ ها

      • رویا

        زهره جان لطفا به منم بگو کجارفتی

    • سعيده

      زهره جان مي شه لطفا بگي كجا رفتي خيلي وقته به اين موضوعفكر مي كنم ولي به خاطر عوارضش دودل هستم كمك لطفا

    • بدون نام

      ایا متخصص پوست و یا متخصص چشم هم تتو خط چشم انجام میدن یا مجبوریم فقط پیش ارایشگر بریم؟

    • پریسا

      من سایه ابروانجام دادم پیشنهاد میکنم نرید چون خیلی ورم داره من طوری شدم که تحت نظر پزشک دارم ورمشو میخابونم خیلی پشیمونم دعا کنید خوب شه زودتر

    • بدون نام

      خط چشم رو چطور پاک کنیم که به چشم اسیب نرسد

    • تارا

      منم تاتوخط چشم انجام دادم این هفته خییییییییلی عالی شده

    • بدون نام

      ارهههه منم شدید پلک چشمم ورم کرده اصلا چشمم باز نمیشه

    • بدون نام

      حالت خط چشم رامینوان تغییر داد البته 2روز تتو خط چشم زدم ارایشگرم گفته بعد از اینکه تورمش تموم بشه کوتاهتر میشه واقعیت داره

    • بدون نام

      منم تاتوی ابرو کردم ولی پشیمونم کاش زودتر این مطالبو خونده بودم.اخه مگه خوشی زده زیر دلمون که این بلاهارو سر خودمون میاریم.طبیعی همه قشنگترند.تازه دردش و مراقبت های بعدش به کنار.منکه واقعا واقعا پشیمونم.

    • مریم

      علاقه شدیدی دارم که تاتوی خط چشم رو انجام بدم اما ازوقتی تو اینترنت خوندم که چه عوارضی داره دودل شدم از طرفی وقتی میبینم که دوستان انجام دادنو مشکلی هم ندارن دوباره وسوسه میشم لطفا راهنماییم کنید

    • زهرا

      منم خط لب و خط چشم زدم سه روزه چشمم باز نمیشه انگار از چشمم خون می باره لبم هم پراز آفت شده حالم از خودم بهم میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج