۶۵۷۵۳۶
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

عماد افروغ: تریبون های پاسخگو ایجاد شود

عماد افروغ ، استاد بازنشسته جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس ریشه مشکلات در کشور را &#۰۳۹; پیشی گرفتن حرف از عمل &#۰۳۹; دانست و خواستار ایجاد تریبون های پاسخگو در جامعه شد.

خبرگزاری ایرنا: عماد افروغ ، استاد بازنشسته جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس ریشه مشکلات در کشور را ' پیشی گرفتن حرف از عمل ' دانست و خواستار ایجاد تریبون های پاسخگو در جامعه شد.
وی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در ساری گفت : دوران حرف های بدون عمل و رویکرد توجیهی در پاسخگوئی به مشکلات به سر آمده است .
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر این که ناآرامی های اخیر در کشور واکنشی به مشکلات اقتصادی ، بیکاری جوانان ، فقر و ناهنجاری های اجتماعی بوده است ، افزود: بررسی ها نشان داده است که وجه قالب ناآرامی های اخیر کشور بیرونی و توطئه نیست ، اگر چه اختلال و دشمنی های آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را قبول دارم.
مدیر سابق گروه علم و دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم گفت: متاسفانه رابطه نظر و عمل در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ضعیف بوده است و راست و چپ کشیدن ها کشور را به وضعیت قفل شدگی کشانده است.
نماینده مردم تهران در مجلس هفتم توضیح داد : تحقیقات شورای فرهنگ عمومی کشور نشان می دهد که ۴۲ درصد مردم به خاطر دغدغه بیکاری و اشتغال ، ۱۴ درصد در ارتباط با ناهنجاری های اجتماعی ، ۱۲درصد فقر و نداری و بقیه نیز بابت دیگر مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی نسبت به عملکرد مسئولان اعتراض دارند.

این استاد جامعه شناسی با تاکید بر این نکته که ' این قدر حرف تحویل مردم ندهیم و به جایش عمل کنیم ' ، اظهار داشت: امروز عملگرایی و صداقت عامل وحدت و یکپارچگی در جامعه است و باید در کنارش تریبون های پاسخگو در جامعه ایجاد و گسترش داده شود.

وی بسترهای موجود برای تحقق این پیشنهاد را در شرایط حاضر با توجه به تصویب و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آماده توصیف و از آنچه که ' امنیتی شدن تمام نهادها و دستگاههای اجرایی کشور ' نامید ، انتقاد کرد.

افروغ با پیشنهاد این که ایجاد تریبون های پاسخگو از راهبردهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی شروع شود ، گفت : باید در مورد این راهبرد که از چند سال پیش مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته است ، به صورت واقعی به مردم گزارش بدهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، افزود که باید موانع پیش روی پاسخگوئی به مردم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به درستی شناسایی و برنامه عملی برای آن اعملیاتی شود تا بتوان از این طریق مردم و نسل جوان امروز را نسبت به اهمیت انقلاب و دستاوردهای آن امیدوار کرد.
دکتر عماد افروغ متولد سال ۱۳۳۶ شیراز است. او سال ۱۳۶۵ در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شیراز فارغ‌ التحصیل شد. سال ۱۳۶۹ در همین دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد را گرفت و سال ۱۳۷۶ مدرک دکترای جامعه ‌شناسی خود را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.
افروغ سال ۱۳۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکترا انتخاب شد و از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۲ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و پس از آن به عضویت هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درآمد. وی پیش از بازنشستگی در سال ۸۸ مدیر گروه علم و دین پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی این پژوهشگاه بود.
از افروغ کتاب های ' ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران ' ، ' نگرش منظومه‌ای و دیالکتیکی به سینما در دفاع از سینمای اجتماعی ' و ' فریادهای خاموشی ، روزنگاشت تنهایی ' در چند جلد منتشر شده است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بس دروغ شنیدیم باور نداریم به کسی

    • بدون نام

      متاسفانه تحلیلهای افروغ بی پایه و اساس است و معمولا همه را به جان هم می اندازد.

    • بدون نام

      هیچوقت چنین فرصتی برای مردم بوجود نخواهد آمد چرا که حقیقت باید پنهان بماند

    • بدون نام

      عماد جان چه دیر کشف شدی ، تو حیفی والا !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج