جاباما
۶۵۸۰۸۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش وزن چگونه زندگی تان را تغییر می دهد؟ (۱)

زندگی ما از کودکی تا بزرگسالی، همواره دستخوش تغییرات است. از دست دادن یک عزیز، ازدواج کردن و یا بچه دار شدن همگی تغییرات بسیار بزرگی است و نمی توان آن را انکار کرد. اما برخی چیزها مانند کاهش وزن می توانند در ظاهرمان تغییر ایجاد کنند و موارد دیگری نیز در پی داشته باشند.

وب سایت دکتر کرمانی: زندگی ما از کودکی تا بزرگسالی، همواره دستخوش تغییرات است. از دست دادن یک عزیز، ازدواج کردن و یا بچه دار شدن همگی تغییرات بسیار بزرگی است و نمی توان آن را انکار کرد. اما برخی چیزها مانند کاهش وزن می توانند در ظاهرمان تغییر ایجاد کنند و موارد دیگری نیز در پی داشته باشند.
دلیلش این است که برای بسیاری از ما، وزنمان است که تعیین می کند چه حسی درباره خودمان داشته باشیم و دیگران ما را چگونه ببینند. وزن ما در چگونگی ارتباطمان با دیگران، اعتماد به نفس و اینکه چقدر احساس سلامتی می کنیم تاثیر دارد. اگر در فکر کاهش وزن هستید، در این مقاله تغییراتی که ممکن است برایتان اتفاق بیفتد را شرح می دهیم.
ممکن است ترفیع بگیرید.

عجیب است، اما حقیقت دارد: رئیستان ممکن است بعد از کاهش وزن، رفتار بهتری با شما داشته باشد. بر اساس مطالعاتی که انجام شده، خانم های چاق نسبت به همکاران خوش اندامشان پول کمتری در می آورند. با این حال تفاوت گفته شده، آنچنان نجومی نیست ولی خب چه کسی بدش می آید بیشتر حقوق بگیرد؟ همچنین کاهش وزن و رسیدن به وزن سالم، احتمال ترفیع گرفتنتان را نیز افزایش می دهد.
تحقیقات روانشناسان دانشگاه آکسفورد نشان داده است وزن سالم و جذابیت، هر دو در قبول شدن در کاری که دوست دارید و یا ترفیع گرفتن تاثیر دارند. در واقع هرچه وزن فرد بیشتر باشد، شانس او هم کمتر می شود. حتی ممکن است بدتر هم شود. مثلا شانس یک خانم چاق، در زمینه کار کمتر از همتایان مردش است. این یک حقیقت تلخ است، اما در دنیای امروز وجود دارد.

ممکن است با حساسیت های فصلی خداحافظی کنید.

اگر در فصل بهار و زمانی که گل ها شکوفه می دهند، چشمانتان به خارش می افتد ممکن است به خاطر وزنتان باشد! دلیلش این است که اضافه وزن می تواند به غدد آدرنال و سیستم تنفسی فشار بیاورد، در نتیجه علائم آسم و آلرژی بیشتر شود. وقتی وزن کم می کنید، این فشار نیز برداشته می شود. بنابراین می توانید از اسپری آسم و قرص های مخصوص آلرژی خلاص شوید. فقط قبل از صحبت با پزشک، این موارد را کنار نگذارید.

طعم غذاها بهتر می شود.
کاهش وزن چگونه زندگی تان را تغییر می دهد؟ (1)

بعد از کاهش وزن، ممکن است غذاهایی که می خورید طعمی بهتر داشته باشند. تحقیقات نشان داده افراد چاق نسبت به کسانی که وزن مناسبی دارند، حساسیتشان به طعم ها کمتر است. دلیلش این است که به خاطر مصرف بالای غذا، حس چشایی این افراد دچار افت می شود. تئوری دیگر به تغییرات هورمونی اشاره می کند که در طول کاهش وزن اتفاق می افتد و باعث تغییر رابطه گیرنده های چشایی با مغز می شود.

قادر خواهید بود داروهایتان را کنار بگذارید.

این را می دانید که رسیدن به وزنی مناسب، می تواند بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی را از بین ببرد. اما آیا می دانستید کاهش وزن می تواند وضعیت هر بیماری که دارید را بهبود ببخشد؟ این یعنی می توانید دوز داروهایی که استفاده می کنید را کاهش دهید و یا برخی داروها را به کلی کنار بگذارید. ( این یعنی در مخارجتان کلی صرفه جویی کرده اید ).

میل جنسی تان بهبود می یابد.

همین که مقدار BMI شما پایین می آید، میل جنسی تان نیز بیشتر می شود و همه اینها به لطف افزایش تستوسترون است. همچنین با کاهش وزن، اندام بهتری نیز پیدا خواهید کرد که اعتماد بنفستان را افزایش می دهد.

از نزدیکی نیز بیشتر لذت می برید!

اگر تا قبل از کاهش وزن فکر می کردید رابطه جنسی با همسرتان فوق العاده است صبر کنید و ببینید بعد از کاهش وزن، دیگر چه می شود! برای رسیدن به این مزیت، تنها کافیست ۱۰ درصد از وزن بدنتان را کاهش دهید تا تغییر را ببینید. این یعنی شاید با کاهش ۱۰ درصد وزن، به فیزیکی که دوست دارید نرسید اما از همان میانه ی راه، طعم خوشِ کاهش وزن را چشیده اید.

کارتان به نظر ساده تر می آید.
کاهش وزن چگونه زندگی تان را تغییر می دهد؟ (1)

بدن لاغرتر، مغز تیز هوش تر؟ ممکن است! مردان چاق، توانایی شناختی ضعیف تری نسبت به مردانی که وزنشان سالم است دارند. پس کاهش وزن می تواند منجر به عملکرد بهتر مغزتان هم بشود!

کاناپه، مانند گذشته آنقدرها هم دلپذیر نیست.

قبل از اینکه وزن کم کنید، وزن اضافه روی مفاصلتان فشار می آورد و به معنای واقعی کلمه سنگین می شدید. بنابراین کاملا واضح است که بیشتر احساس خستگی می کردید و نشستن روی مبل برایتان خوشایند تر بوده است. حالا که وزن کم کرده اید زانو دردتان کمتر شده و سطح انرژی تان نیز افزایش یافته است.

اولویت هایتان ممکن است تغییر کند.

وقتی درست و اصولی وزن کم می کنید، مسلما اولویت هایتان تغییر می کند و زندگی تان متعادل تر می شود. ورزش می کنید، غذای سالم می خورید، بیشتر با کسانی که دوستشان دارید وقت می گذرانید و در کل شادتر خواهید بود. نمی خواهم بگویم به کلی انسان دیگری می شوید اما در برخی موارد، خودتان تغییر را احساس می کنید.

بهتر می خوابید.

شاید به نظر بی ربط بیاید اما خروپف، خواب و کاهش وزن با یکدیگر رابطه ای جالب دارند. آپنه خواب و خروپف که معمولا به دلیل جمع شدن چربی دور گردن پیش می آیند، می توانند با کاهش 5 درصد از وزن کلی بدن التیام پیدا کنند. بنابراین همین که کمی وزن کم کنید، مسلما بهتر می خوابید.

آرامشتان بیشتر می شود.

بسیاری از افرادی که وزن کم کرده اند، می گویند پس از رسیدن به وزن دلخواهشان بیش از گذشته احساس آرامش پیدا کرده اند. این آرامش تنها به خاطر کاهش وزن نیستريال بلکه تغییر سبک زندگی و مرتب ورزش کردن نیز در آن تاثیر گذار است.

حافظه تان بهبود می یابد.
کاهش وزن چگونه زندگی تان را تغییر می دهد؟ (1)

اگر یکی از مشکلات هر روزتان، فراموش کردن نام افراد است شاید وزن اضافی مقصر باشد. تحقیقات نشان داده افراد در تست حافظه بعد از کاهش وزن، عملکردی بهتر نسبت به پیش از آن داشته اند اما چرا؟ اسکن های مغزی نشان داده است همین که خانم ها وزنشان کم می شود، فعالیت مغزیشان هنگام به خاطر سپردن افزایش می یابد و برای به خاطر آوردن نیز زحمت کمتری می کشند. چربی اضافه، عملکرد مغز را دشوار می کند.

می توانید تمام فصول را تجربه کنید.

یک مورد مشترک دیگر بین کسانی که وزن کم کرده اند، این است که می توانند سرما را حس کنند. حتی برخی افراد پس از کاهش وزن برای اولین بار طی چندین سال، مجبور به استفاده از کاپشن یا کت های گرم می شوند. وقتی حدود 10 درصد از وزن کلی بدنتان را کم می کنید، ممکن است هورمون های تیروئیدتان کاهش پیدا کند و به همین دلیل بیشتر از قبل احساس سرما کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      با سلام . من در طی 18 ماه یعنی از خرداد 95 تا الان از 104 به 89 کیلو رسیدم . فقط و فقط با ورزش منظم ( دویدن روزانه و نرمش های معمول و طناب زدن ) . بدون اینکه بخوام وزنم رو کم کنم و بدون اینکه فشار آنچنانی به خودم بیارم . موارد ذکر شده در مقاله رو هم تایید میکنم . واقعا تغییر رو احساس میکنم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج