جاباما
۶۵۹۰۲۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر

خودروهای SUV را به جرات می توان به عنوان محبوب ترین کلاس خودرویی دانست که نه تنها آقایان بلکه خانم ها نیز طرفدار آن هستند. امروزه این کلاس مانند سابق کند و سنگین نیستند و تبدیل به هیولاهایی قدبلند شده اند که خیابان ها و جاده ها را با قدرت و سرعت بالا در می نوردند.

هفته نامه خودرو امروز - اشکان آثار: خودروهای SUV را به جرات می توان به عنوان محبوب ترین کلاس خودرویی دانست که نه تنها آقایان بلکه خانم ها نیز طرفدار آن هستند. امروزه این کلاس مانند سابق کند و سنگین نیستند و تبدیل به هیولاهایی قدبلند شده اند که خیابان ها و جاده ها را با قدرت و سرعت بالا در می نوردند. در نوشتار زیر به ۹ SUV سریع اشاره خواهیم کرد که شتاب صفر تا ۱۰۰ آنها زیر ۵ ثانیه است.

Tesla Modek X؛ ۳.۲ ثانیه
تعجبی ندارد که تسلا را در رده اول می بینیم؛ این روزها همه جا حرف از قدرت و سرعت خودروهای الکتریکی است که نام تسلا در همه لیست ها به عنوان برترین برده می شود. در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه های حجیم و یا توربورشارژر و سوپرشارژر نیست بلکه این موتورهای الکتریکی هستند که این قدرت عظیم را به این SUV نوآور می دهند.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Jeep Grand Cherokee Trackhawk، ثانیه 3.4
جیپ گرند چروکی در نسخه Trackhawk معنای قدرت و سرعت را به صورت واضح برای همگان توضیح داده است. این SUV با سایز بزرگ و وزن 2.6 تن می تواند مک لارن 540C را مقهور چالاکی و توان خود کند. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری این خودرو 707 اسب بخار نیرو تولید می کند.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Lamborghini Urus؛ ۳.۶ ثانیه
لامبورگینی پیش تر از این نیز خودروهای SUV تولید کرده بود اما پس از مدت بسیار زیاد دوباره دست به تولید یک SUV قدرتمند و سریع زد که نیامده با نسخه استاندارد به رتبه سوم سریع ترین SUV سال دست پیدا کرد. این هیولا از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری همراه با دو توربوشارژر استفاده می کند که قدرت خروجی آن ۶۵۰ اسب بخار است.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio؛ 3.8 ثانیه
نماد خوش شانسی آلفا این بار روی Stelvio، سریع ترین شاسی بلند در پیست نوربرگ رینگ نصب شده است تا ترکیبی از قدرت و زیبایی را به جاده ها بیاورند. در زیر کاپوت این ایتالیایی شیک پوش یک پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری مجهز به دو توربوشارژر قرار دارد که 505 اسب بخار قدرت تولید می کند.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Bentley Bentayga؛ ۴.۰ ثانیه
ملکه الیزابت اولین نفری بود که بعد از سوار شدن بر نمونه پروتایپ بنتایگا درخواست یک نمونه از آن را به بنتلی ارائه دارد. این شاسی بلند لوکس یکی از قوی ترین نمونه های بازار است که از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر توربو به حجم ۶ لیتر استفاده می کند. قدرت تولیدی این پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار است.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Porsche Cayenne Turbo؛ 4.1 ثانیه
شاسی بلند کوچک پورشه نتوانست در لیست ده تایی سریع ترین SUVها قرار بگیرد و برادر بزرگ ترش نیز به مقام هفتمی بسنده کرده است. کاین توربور از یک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 4.8 لیتر استفاده می کند که توان تولید 520 اسب بخار قدرت را داراست.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
BMW X۶ M؛ ۴.۲ ثانیه

ب.ام.و X6M شاید طراحی زیبا و عامه پسندی نداشته باشد اما به طور قابل توجهی سریع و قدرتمند است. X6M از یک پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توربور 657 اسب بخار قدرت می گیرد که متصل به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Mercedes AMG GLE ۶۳S Coup؛ ۴.۲ ثانیه

تبدیل یک خودرو عادی به یک هیولای واقعی کار عادی مرسدس است. شاسی بلند میدسایز مرسدس که رقیب مستقیم X6M است، از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو 577 اسب بخار می گیرد. این قدرت توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
Mercedes AMG GLA ۴۵؛ ۴.۴ ثانیه

GLA 45 همان زیرسازی A45 را دارد، اما با این تفاوت که در عین حفظ قابلیت های عملکردی این هات هچ آ ام گ، کمی ارتفاع سواری بیشتر را نیز چاشنی کار کرده است. در فیس لیفت جدید GLA 45، خروجی پیشرانه 2.0 لیتری توربو مرسدس- آ ام گ به 375 اسب بخار رسیده است.
هیولا‌های پرسرعت؛ چالاکترین شاسی بلند‌های حال حاضر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      براي جيپ نوشتين ٢٠٦ تن وزن كه اشتباهه و احتمالا ٢/٦ تن درسته لطفا تصحيح كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج