۶۵۹۲۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت خودروها باید کاهش یابد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از دپوی خودروهای وارداتی از سوی برخی شرکتهای واردکننده خودرو خبر داده و تاکید کرد که قیمت این محصولات باید کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از دپوی خودروهای وارداتی از سوی برخی شرکتهای واردکننده خودرو خبر داده و تاکید کرد که قیمت این محصولات باید کاهش یابد.

سعید موتمنی اظهار کرد: برخی شرکتهای واردکننده خودرو با هدف افزایش قیمت‌ها سایت فروش خود را بسته‌اند به همین دلیل عرضه در بازار خودرو به شدت کاهش یافته و قیمت‌ها رشد شدیدی داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی در حال حاضر نسبت به چند ماه گذشته به طور میانگین رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: شرکتهای واردکننده خودرو از چندی پیش عرضه این محصولات را متوقف کردند تا با تعیین تکلیف تعرفه‌های جدید واردات خودرو، این محصولات را با نرخ جدید ارز و تعرفه‌های جدید بفروشند در حالیکه این خودروها در گذشته و با نرخ ارز و تعرفه قبلی وارد شده‌اند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: عرضه هر کالایی در بازار محدود شود قیمت آن افزایش می‌یابد که دقیقا همین اتفاق برای خودروهای وارداتی افتاده است.

وی افزود: به عنوان مثال خودروی رنوکلئوس مدل ۲۰۱۸ که چند ماه پیش از سوی شرکت واردکننده به قیمت ۲۱۸ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شد هم‌اکنون به ۲۹۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

موتمنی با بیان اینکه متاسفانه نظارت درستی بر بازار خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی باید شرکتهای واردکننده خودرو را ملزم به آغاز عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب کنند. در صورت عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها متعادل شده و کاهش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیوان

      کاری ندارد ، دولت اگر خودش و اطرافبانش در این مسله دخیل نیستند و به فکر مردم هستند مصوبه را معلق کنند تا قیمتها له روال عادی برگردد
      احتکار کننده دیگر نمی تواند سرمایه خود را بیشتر از این نگه دارد چون هم سرمایه زیادی بدون سود خوابیده و اگر یک مدل قیمت خودرو تغییر کند ضرر بیشتری می کند
      وقتی قیمتها به روال عادی برگشت با برنامه عوارض را افزابش دهند
      در غیر این صورت معلوم است که همه در فکر بخور بخور هستند و مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارد

    • حقویردی بازه

      باسلام وعرض ادب واحترام.آیا پرایدکه تماما موردمصرف طبقه ی پایین جامعه است به قیمت 22میلیون تومان گران نیست آیا همین پراید را کشور عراق وافغانستان وسوریه بهاین قیمت میخرند آیا پرایددرجاده هاامنیت جانی مسافران را تامین میکند آیافرزندان مسئولین هم پراید سوارمیشوند آیاکارگرباحقوق یک میلیون تومان قدرت خریدپرایدراداردپرایددرسال چقدرکشته میگیرد بنابراین پراید هم گران است وهم امنیت نداردوطبقه پایین جامعه مجبورندپرایدراهم گران بخرندوهم امنیت جان خودرانیز به خطربیندازندبنده توصیعه میکنم بجای پرایدازاتوبوس استفاه کنیم لااقل امنیت دارند

    • بدون نام

      خودروی داخلی؟؟؟ پراید؟؟؟خنده ام میگیره بخدا

    • مهدی احتشامی

      گر حکم شود که مست گیرند.در شهر هر آنچه هست گیرند.فساد در تمام ادارات و سازمانها سیستماتیک شده و این صحبتها فقط یک مسکن هستش.با شعور مردم بازی نکنید

    • i.r

      عمرا پایین بیاد قیمتش ی تخم مرغ نمیتونین قیمتشو بیارید پایین چ برسه خوذرو بازم سرمردم شیره میمالید

    • بدون نام

      این چرت و پرت ها رو برای کی می گید

    • مهدی جان

      تورو خدا ارزان کنین ارزو ب دل نشیم مام ماشین خوب سوار شین

    • انحصاردولتی و رانتخواری

      تنها راه جلوگیری از انحصار و غیررقابتی بودن سایپا و ایرانخودروی مونتاژکار وجود و حضور مستقل یک یا دو شرکت خارجی درکشور است.

    • رانتخواری

      رانتخواری و فساد و دلال بازی در صنعت مونتاژکاری و بحران زده خودرو موجب شده که در خودروسازی صدها سال عقب مانده بمانیم.

    • کارمند

      پای ژنهای خوب درمیان است پس ارزان نخواهد شد و به دنبال آن لگنهای تولید داخل هم برای چندمین بار گران خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج