۶۵۹۴۶۷
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس اتحادیه دامداران:

گوشت باید ارزان‌تر باشد؛ دلالان نمی‌گذارند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران از بالا بودن فاصله قیمت گوشت قرمز از دامداری تا بازار مصرف انتقاد کرد و گفت: دلالان و واسطه‌های سودجو عامل گرانی گوشت قرمز در بازار هستند.

ایسنا: حسین نعمتی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت ۹۰ درصدی نهاده‌های تولید مانند یونجه، قیمت دام زنده به دلیل افزایش بی رویه واردات گوشت قرمز با کاهش قیمت ۲۰ درصدی نسبت به گذشته مواجه شده است اما قیمت گوشت قرمز همچنان در بازار همچنان بالاست.

وی با اشاره به قیمت ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی دام زنده سبک و سنگین در بازار، افزود: با وجود کاهش قیمت دام زنده که البته برای دام زنده سنگین باید گفت که طی روزهای گذشته کاهش قیمت بیشتریر داشته و به کیلویی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت قرمز در بازار تغییری نکرده و نشان می دهد که دلالان و سودجویان در این بازار چه می کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران تاکید کرد: با توجه به قیمت کنونی دام زنده می توان گفت حداکثر قیمت منطقی برای گوشت قرمز گوساله کیلویی ۳۵ هزار تومان و برای گوشت قرمز گوسفند نیز که عمدتاً به صورت با استخوان فروخته می شود در همین حدود و حتی کمتر از این قیمت است.

نعمتی گفت: بالا بودن قیمت گوشت قرمز و فاصله زیاد آن از تولید تا مصرف نشان‌دهنده سودجویی و دلالی عده‌ای خاص است که دستگاه‌های نظارتی ذیربط باید نسبت به بازار این محصول حساس باشند و با تخلفات برخورد کنند.

قیمت گوشت قرمز در بازار گرچه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اما همچنان نسبت به سال گذشته گران‌تر است به گونه‌ای که براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۵ دی‌ماه هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان ۴۶ هزار و ۳۵۳ تومان و هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان ۴۱ هزار و ۲۷۱ تومان فروخته شده است؛ گرچه نسبت به هفته قبل به ترتیب شش و چهار درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و چهار درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است، اما قیمت این محصولات پروتئینی نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۹ درصد و ۱۰ درصد گران‌تر فروخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن سلیمانی

      باز هم این رئیس خبر نداره که قیمت گوشت در بازار امروز تهران کیلویی60 تومن است نه 40 تومن. وقتی که رئیس یه واحد صنفی نتواند از دلالان جلوگیری کند وای به حال اون مملکت . چطور نمیتوانی ؟؟ اگر دست خود شما در این ماجرا نباشد مطمئن باشید برخورد شما با این گروه دلالان برخورد قانونی بوده اما چون دست همه اقایون باز هس هیچکس نمیتواند ورود کند و همش میگوید مافیا هست. مافیا که قشر فقیر نمیشه که اقا....

    • بیخیال

      کم کفایتی مسولین رو پای دلالان نزارین...

    • سرباز گمنام وطن

      پس وزارت بازرگانی و سازمان های متولی این صنعت که اینجور بازار را گذاشته اند دست چند تا دلال زالو صفت بیفتد چکار میکنند تا کی باید تاوان زیاده خواهی عده ای سود جو و فرصت طلب را مردم مظلوم و صبور کشور مان بدهند آقایان اگر جلوی چند تا دلال زالو صفت خجالتی و شرمنده گی دارند خودشان را کنار بکشند تا مردم ایران خودشان تکلیف را یکسره کنند اینها(دلال ها و سودجویان )که از منافقین و صدام و تروریست ها قویتر نیستند

    • بدون نام

      ... دولتی که زورش به دلالان نرسه وقادربه کنترل کردن بازار نباشه
      (گرچه به احتمال زیاد دولت ودلال دستشون تو یک کاسه س)

    • عسل

      پس دولت چیکاره اس ؟چرا باید به همین راحتی دلالها سود ببرن

    • بدون نام

      با واردات میشه دلالان رو از چرخه تولید و مصرف خارج کرد

    • م ب

      سلام
      گوشت ارمنستان چهاردلره مرز مشترک داریم کافیه گمرک را از مواد غذایی برداریم چرا گوشت از استرالیا میخریم

    • بدون نام

      دلالان کی هستن؟؟ عمه ی من که نیستند . خودتونید . آقازاده هان.

    • بدون نام

      اگر جند نفر اینها را اعدام کنند کشور ما نمونه مشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج