جاباما
۶۵۹۵۷۵
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک

ورود همیلتون به رقابت های اتومبیلرانی بسیار دیر بود اما با تمرکز بالای این پسر بریتانیایی و توانایی و سرعت مناسب، به سرعت به ستاره ای در فرمول یک بدل شد و شروع به درخشش کرد.

هفته نامه خودرو امروز: لوئیس همیلتون ۳۲ ساله سرانجام تکلیف فصل ۲۰۱۷ رقابت های فرمول یک را مشخص کرد و با تثبیت قهرمانی خود در مکزیک به پرافتخارترین راننده بریتانیایی این رقابت ها بدل شد. اما رسیدن به چنین مرحله ای کار چندان ساده ای نیست و به تلاش بسیار زیادی برای دستیابی به چنین افتخاراتی نیاز است. ورود همیلتون به رقابت های اتومبیلرانی بسیار دیر بود اما با تمرکز بالای این پسر بریتانیایی و توانایی و سرعت مناسب، به سرعت به ستاره ای در فرمول یک بدل شد و شروع به درخشش کرد. او هم اکنون با داشتن ۴ عنوان قهرمانی در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به عنوان یکی از برترین رانندگان تاریخ رقابت ها شناخته می شود و حتی برخی کارشناسان معتقدند که او برترین راننده تاریخ مسابقات فرمول یک است.

رقابت های خودروهای رادیوکنترلی
شاید دانستن این مطلب برای شما هم جالب باشد که دارنده ۴ عنوان قهرمانی رقابت های فرمول یک در سن ۷ سالگی در رقابت های خودروهای رادیوکنترلی نیترو شرکت می کرده است. همیلتون از ابتدا به سرعت علاقه بسیار زیادی داشته و در سنین بسیار پایین توانایی های خود را در این مسابقات به نمایش گفته است. یکی از ویژگی های این رقابت ها، سرعت بسیار بالا و نیاز به واکنش های بسیار سریع از سوی اپراتور است که نشان دهنده توانایی های ذاتی همیلتون از ابتدای کودکی است.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک
کارتینگ (۲۰۰۰-۱۹۹۳)
لوئیس در سن 8 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد و به سرعت شروع به نمایش برتری خود نسبت به سایرین و کسب پیروزی کرد. در سن 10 سالگی و در حالی که یک قهرمانی کارتینگ کشور را در کارنامه خود داشت، برای گرفتن امضا به سراغ ران دنیس (مدیر وقت تیم مک لارن) رفت و به او گفت که روزی پشت فرمان مک لارن خواهدنشست و دنیس هم به وی گفت که 9 سال دیگر با او تماس بگیرد تا مسئله را حل کنیم. در سن 12 سالگی او به حدی توانایی های خود را به نمایش گذاشته بود که تقریبا تمام کارشناسان از ورود او به رقابت های فرمول یک اطمینان داشتند و تنها در مورد سن کسب نخستین قهرمانی با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک

در سال 97 او عضو تیم جوانان یاماها شد و سرانجام ران دنیس با او تماس گرفت و همیلتون به عضویت برنامه توسعه رانندگان مک لارن درآمد که در این قرارداد شانسی برای نشستن همیلتون روی صندلی تیم مک لارن نیز وجود داشت. همیلتون به روند پیروزی های خود ادامه داد و در مسابقات Intercantinental A (1999)، Formula A (2000) و Formula Super A (2001) موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. او همچنین در سال 2000 به عنوان قهرمانی در مسابقات کارتینگ اروپا نیز دست یافت تا تمام چشم ها را به سوی خود جذب کند. وی همچنین در رقابت های Formula A با نیکو روزبرگ هم تیمی بود که این اتفاق چندین سال بعد در فرمول یک نیز رخ داد.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک
مایکل شوماخر افسانه ای در یک رقابت کارتینگ در سال ۲۰۰۱ شرکت کرد و همیلتون در این مسابقه به رتبه هفتم دست یافت اما با این حال شوماخر آلمانی استعداد این راننده بریتانیایی را مشاهده کرد و او را تحسین کرد. شوماخر در مصاحبه ای بیان کرد: «او راننده ای باکیفیت و قوی است و تنها ۱۶ سال سن دارد. اگر به همین راه ادامه دهد قطعا به فرمول یک راه خواهد یافت. دیدن رانندگانی با این سن روی پیست بسیار جالب است و این واضح است که او آمادگی ذهنی لازم را داراست.»
فرمول 3 و فرمول رنو (2005-2001)
در سال ۲۰۰۱ همیلتون وارد فصل زمستان مسابقات فرمول رنوی بریتانیا شد و نخستین تجربیات خود در رقابت با خودروها را به دست آورد. هر چند او در نخستین جلسه تست، پس از طی ۳ دور از پیست خارج شد اما در رده بندی کلی مسابقات به مقام پنجم دست یافت. همیلتون سال ۲۰۰۲ را با به طور کامل صرف رقابت های رنو کرد و با کسب ۳ پیروزی و ۳ پول‌پوزیشن به مقام سوم رقابت ها دست یافت. او یک سال دیگر نیز در تیم مانور باقی ماند و در فصل آینده با کسب ۱۰ پیروزی ۴۱۹ امتیاز را به دست آورد و با توجه به فاصله ۴۲ امتیازی از نفر دوم با اقتدار قهرمان رقابت ها شد.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک
همیلتون دو رقابت پایانی را برای شرکت در مسابقات نهایی فرمول 3 رها کرد اما در رقابت نخست به دلیل پنچرشدن از مسابقه کنار رفت و نتیجه مطلوبی نگرفت. همچنین در رقابت دوم نیز به دلیل برخورد و تصادف بسیار سنگین به بیمارستان منتقل شد. وی در ماکائو و کره سرعت خود را به خوبی به نمایش گذاشته بود و سپس در مواجهه با پیست بعدی و چهارمین تجربه خود در رقابت های فرمول 3 موفق به کسب پول‌پوزیشن شد. هرچند کارشناسان معتقد بودند او می تواند به عنوان جوان ترین راننده تاریخ رقابت های فرمول یک بدل شود اما هیملتون کسب تجربه را بر رکوردشکنی مقدم می دانست.

در سال ۲۰۰۴ اخباری مبنی بر توافق ضمنی ویلیامز با همیلتون منتشر شد اما هرگز قراردادی به امضا نرسید زیرا ب.ام.و تامین کننده وقت پیشرانه های ویلیامز بود و پشتیبانی مالی از همیلتون را نپذیرفته بود. همیلتون سپس مجددا با مک لارن قرارداد امضا کرد تا به برنامه توسعه این تیم بازگردد. او در سال ۲۰۰۴ مجددا در مسابقات فرمول ۳ به رقابت پرداخت و با وجود پایان دادن به فصل در مقام پنجم سرعت خود را مجددا به نمایش گذاشت و سرانجام در اواخر این سال نخستین تجربه خود پشت فرمان مک لارن را به دست آورد.
فرمول یک (2007 تاکنون)
همیلتون حضور خود در فرمول یک را طوفانی آغاز کرد و نخستین رقابت فصل در استرالیا را به عنوان نفر سوم به پایان برد تا به سیزدهمین راننده ای بدل شود که در نخستین نمایش خود موفق به کسب مقام شده است. در رقابت های بحرین و بارسلونا همیلتون پس از ماسا به مقام دوم دست یافت و به نفر نخست جدول رانندگان بدل شد. او با انجام این کار رکورد بروس مک‌لارن افسانه ای را نیز شکست و به جوان ترین راننده در این رکورد دست یافت. او در رقابت موناکو پس از آلونسو به مقام دوم دست یافت اما بعدها در مصاحبه ای عنوان کرد که توسط تیم از رقابت با آلونسو منع شده بود.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک

رقابت در کانادا برای وی بسیار خاطره انگیز بود زیرا نخستین پول‌پوزیشن و پیروزی خود را در آن به دست آورد. یک هفته بعد در آمریکا همیلتون مجددا به پیروزی دست یافت و پس از جان واتسون در سال 83 به نخستین بریتانیای بدل شد که در آمریکا به پیروزی رسیده است. در جریان رقابت فرانسه و بریتانیا نیز لوییس به مقام سوم رسید تا همچنان در صدر جدول باقی بماند و با رکورد 9 سکوی پی در پی جیم کلارک نیز برابری کند. سرانجام در پایان فصل و با وجود شایستگی های این راننده جوان، همیلتون موفق به کسب عنوان قهرمانی فصل نشد اما کسب رتبه دوم در نخستین تجربه حضور در مسابقات فرمول یک نیز کار بسیار ارزشمندی بوده است. این شروع طوفانی نوید ورود راننده ای متفاوت به رقابت ها بود.

فصل ۲۰۰۸ برای همیلتون بسیار خوب جریان داشت اما رقابت جدی او با فلیپه ماسا از تیم فراری در حالی به رقابت پایان کشانده شد که او تنها ۷ امتیاز نسبت به ماسای برزیلی برتری داشت. رقابت پایانی در برزیل در شرایطی برگزار می شد که همیلتون در صورت پیروزی ماسا تنها نیاز به کسب عنوان پنجمی داشت و در غیر این صورت قهرمانی را از دست می داد. ماسا در پایان رقابت به عنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد و این در حالی بود که همیلتون هنوز در رتبه ششم بود اما در پیچ آخر موفق به سبقت و به دست آوردن مقام پنجم و در نتیجه قهرمانی فصل با اختلاف یک امتیاز شد.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک

وی تا پایان سال ۲۰۱۲ در مک‌لارن باقی ماند و سپس به مرسدس نقل مکان کرد اما در نخستین سال حضور خود موفق به کسب قهرمانی نشد و این رویداد تا سال ۲۰۱۴ به طول انجامید تا همیلتون موفق به کسب دومین قهرمانی خود شود. سال ۲۰۱۵ نیز او به لطف دقت خود و توان بالای پیشرانه تیم مرسدس به راحتی فصل را مال خود کرد تا تعداد قهرمانی های خود را به عدد ۳ برساند. فصل ۲۰۱۶ باری همیلتون با بدشانسی های بسیار زیادی همراه بود و او در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و پس از هم تیمی خود در مسابقات کارتینگ یعنی نیکو رزبرگ در رتبه دوم قرار گرفت.
سرانجام در فصل جاری نیز همیلتون با وجود قدرت گرفتن فراری ها و تهدیدات خودروهای ردبول موفق به مقام قهرمانی شد تا با کسب ۴ عنوان قهرمانی در کارنامه خود به عنوان یکی از برترین رانندگان فرمول یک نیز شناخته شود. او همواره اعلام کرده است که ایرتون سنا قهرمان مورد علاقه اوست و سبک رانندگی وی نیز تا حدودی به این قهرمان فقید برزیلی شباهت هایی دارد. ترمزهای ناگهانی و استراتژی های حمله و دفاع همیلتون شباهت بسیار زیادی به این قهرمان برزیلی داشته و روحیه جنگنده همیلتون نیز از همین مسئله نشأت می گیرد.
GP2 (2006)
در سال 2006 همیلتون به تیم ART Grand Prix برای شرکت در مسابقات GP2 پیوست و در نخستین سال حضور در این رقابت ها با غلبه بر رانندگانی چون تیم اوگلاک و نلسون پیکه به مقام قهرمانی دستی افت. درخشش همیلتون در این مسابقات به حدی رسید که لحظات به یادماندنی زیادی را بر جای گذاشت. در رقابت نوربرگ رینگ آلمان با وجود دریافت پنالتی به دلیل سرعت بیش از اندازه در پیست، وی موفق به کسب پیروزی مقتدرانه شد. همچنین در سیلورستون و در مقابل چشمان هموطنان خود او در حرکتی شجاعانه در پیچ «بکت» که عموما در آن سبقت رخ نمی دهد، از 2 رقیب خود سبقت گرفت.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک
در استانبول همیتلون با وجود اسپین شدن و قرارگیری در جایگاه هشتم، با سرعت خود موفق به کسب رتبه دوم در پیچ های پایانی شد. از سوی دیگر در همین سال و در تیم مک لارن اتفاقاتی رخ داد. خوان پابلو مونتویا به نسکار نقل مکان کرد و کیمی رایکونن هم به عضویت تیم فراری درآمد و این فرصتی برای پیسوتن همیلتون به تیم رویاهای خود بود. سرانجام پس از بررسی های بسیار طولانی همیلتون به عنوان زوج فرناندو آلونسو برگزیده شد و در تاریخ ۳۰ سپتامبر این قرارداد نهایی شد اما تا ۲۴ نوامبر مخفی ماند تا در حاشیه خبر بازنشستگی شوماخر قرار نگیرد.
لوئیس همیلتون؛ شوالیه فرمول یک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوشگله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج