جاباما
۶۵۹۸۲۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

یک نماینده: دوست نداریم کهریزک ۲ به وجود آید

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی دراین‌باره که نهادهای مختلف در امر بازداشتی‌ها دخالت داشتند و نبود آمار دقیق از آن‌ها هم به همین دلیل است، اظهار داشت: متأسفانه مراکز مختلفی در دستگیری‌ها ورود پیدا کردند که بعضاً هم شناخته‌شده نیستند و درصورتی‌که آدم‌ربایی هم روی‌داده باشد، نمی‌توان تشخیص داد.

رویداد ۲۴ نوشت: غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی دراین‌باره که نهادهای مختلف در امر بازداشتی‌ها دخالت داشتند و نبود آمار دقیق از آن‌ها هم به همین دلیل است، اظهار داشت: متأسفانه مراکز مختلفی در دستگیری‌ها ورود پیدا کردند که بعضاً هم شناخته‌شده نیستند و درصورتی‌که آدم‌ربایی هم روی‌داده باشد، نمی‌توان تشخیص داد.
بسیاری از خانواده‌ها دراین‌باره که فرزندانشان در زندان هستند یا خیر، بی‌اطلاع هستند. علاوه براین یورش بردن به خانه دانشجویان و احضار خانواده آن‌ها کار صحیحی نیست.

در جریان اعتراضات سال هشتاد و هشت پس از انتخابات ریاست جمهوری محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی، امیر جوادی فر و احمد نجاتی کارگر از جمله دستگیرشدگان در این تظاهرات بودند که به دلیل نامناسب بودن فضای زندان کهریزک برای معترضان کشته شدند. همچنین اخبار تائید نشده‌ای مرگ رامین قهرمانی، پزشک کهریزک را به حوادث روی‌داده ارتباط دادند که هنوز صحت‌وسقم آن مشخص نیست.

پس از تائید خبر خودکشی دو بازداشتی حوادث اخیر «سیناقنبرپور» و «وحید حیدری» در تهران و اراک در جریان اعتراضات اخیر همچنین انتشار اخبار تائید نشده‌ای از خودکشی دیگری در زندان یکی از شهرهای جنوبی کشورمان ابزار نگرانی‌ها از به وجود آمدن کهریزک۲ این روزها بسیار به گوش می‌رسد که هیچ شفاف‌سازی درباره آن صورت نمی‌پذیرد.

نبود آمار دقیق در بازداشت و آزادشده‌ها سبب شده تا در فضای موجود شایعات بیش از واقعیات بر زبان آورده شود و همین مسئله که برای اولین بار هم نیست، خانواده بازداشتی‌ها را برای کسب اطلاع از فرزندان خود دچار سردرگمی ساخته است.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴درباره به وجود آمدن کهریزک۲ گفت: مسببان اغتشاشات اخیر عامل ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران شدند و احتمال استمرار بازداشتی‌ها و عدم تسریع برای آزادسازی‌شان ممکن است شرایط را برای کشور سخت‌تر کند.

وی در ادامه اضافه کرد: هرلحظه هم خبر می‌رسد که یکی در اراک، تهران و یا بندرعباس خودکشی کرده، البته صحت‌وسقم این موارد به دلیل نبود اطلاعات صحیح مشخص نیست ولی به‌هرحال فیلم‌هایی که از درگیری دراویش گنابادی با زندانبان‌ها منتشر می‌شود، موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کند، بنابراین در کنار اینکه دشمنان کشور نتوانستند نقشه‌های شوم خود را عملی سازند باید برای کسب آرامش کمک شود و هرچه سریع‌تر زندانیان بازداشت‌شده، آزاد شوند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره آمار دقیقی از دانشجویان بازداشت‌شده، توضیح داد: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد ولی فکر می‌کنم از سه هزار و هفتصد بازداشت‌شده حدود هشتاد تا صد دانشجو داشته باشیم. علاوه بر آن‌ها تعدادی هم دانش‌آموز بازداشتی داریم که طبق حقوق اساسی ازآنجاکه خواسته شخصی نداشتند و براثر هیجانات به این مسئله ورود پیدا کردند و اکنون هم فصل امتحانات است و همکلاسی‌های آنان در کلاس‌های درس به ابراز همدردی با دوستان خود می‌پردازند، بنابراین درخواست مجلس این است که در چهل و هشت ساعت آینده یعنی پیش از اقدام آمریکا علیه کشورمان آزاد شوند و کمیته‌های انضباطی هم به این مسئله ورود پیدا نکنند.

جعفر زاده در ادامه تأکید کرد: در این خصوص کسانی که ارتباط‌های خارجی داشتند باید مستثنا شوند زیرا با نقشه‌های شوم و بابت دریافت پول به این مسئله ورود پیداکرده بودند، ولی دانشجویان و دانش‌آموزان در این جرگه نبودند به دلیل اقتضای سنی وارد این فضا شدند. باید با آزادی آن‌ها پیام خوبی به دنیا دهیم که حتی یک زندانی دانشجو یا دانش‌آموز نداریم.

وی دراین‌باره که نهادهای مختلف در امر بازداشتی‌ها دخالت داشتند و نبود آمار دقیق از آن‌ها هم به همین دلیل است، اظهار داشت: متأسفانه مراکز مختلفی در دستگیری‌ها ورود پیدا کردند که بعضاً هم شناخته‌شده نیستند و درصورتی‌که آدم‌ربایی هم روی‌داده باشد، نمی‌توان تشخیص داد. بسیاری از خانواده‌ها دراین‌باره که فرزندانشان در زندان هستند یا خیر، بی‌اطلاع هستند. علاوه براین یورش بردن به خانه دانشجویان و احضار خانواده آن‌ها کار صحیحی نیست.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم که همه را به آرامش دعوت کردند و توصیه ایشان اعتراض از راه‌های مدنی بود، قوه قضائیه هم باید سریع‌تر کوتاه بیاید. حضرت آقا در صحبت‌های خود گفتند باید حساب کسانی که تنها برای بیان یک اعتراض به خیابان آمده بودند از گروهی که قصد و غرض داشتند، جدا کرد. آقای احمد خاتمی هم درنمازجمعه بیان کرد باید با رأفت اسلامی برخورد شود و این افراد آزاد شوند.

جعفر زاده درباره دلیل عدم شفاف‌سازی دراین‌باره افزود: برای برگشت به آرامش همه باید از مواضع خود کمی عقب‌نشینی کنند. متأسفانه عده‌ای کماکان بر طبل مخالفت با دولت و تحریکات اجتماعی می‌کوبند، بنابراین باید به‌جای بستن فضاها مجازی فکری برای اخبار تحریک‌کننده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زندان بودن دانشجویان و دانش‌آموزان مردم را ناراحت می‌کند، مخصوصاً خبر خودکشی آقای وحید حیدری در اراک، سینا قنبری در تهران و خبر تائید نشده‌ای در همین ارتباط از یکی شهرهای جنوبی، ناراحت‌کننده است که به کدام دلیل باید در زندان دست به خودکشی یزنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این خصوص توضیح داد: البته آمار خودکشی‌ها در فضای مجازی مطرح‌شده و به دلیل عدم شفاف‌سازی درباره آن اطلاعات دقیقی هم وجود ندارد ولی حقیقت خودکشی سینا قنبری در تهران و وحید حیدری در اراک ظاهراً به اثبات رسیده است.

جعفر زاده درباره برخورد با افرادی که زمینه حوادث اخیر را به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود نسبت به افرادی که نیت خاصی ندارند اغماض شود. مردم از آتش زدن پرچم و قرآن ناراحت هستند در این میان هم‌گروهی سوءاستفاده کردند و یکسری مطالبات به‌حق را به رفتارهای رادیکالی مبدل ساختند که به آشوب منجر شد.

وی در ادامه گفت: خاطرات تلخی از کهریزک یک وجود دارد بنابراین دوست نداریم که شماره ۲ آن به وجود آید. خواهش ما این است که از تعداد ۲۶۰ خانمی که در ابتدا بازداشت شدند حتی دیگر یک نفر از آن‌ها هم در زندان نمانند. البته آماری از آزادشده‌ها در اختیار نداریم زیرا تعداد بازداشتی‌ها و آزادشده‌ها بر اساس اخباری مطرح می‌شود که در فضای مجازی مطرح‌شده و دلیل آن به عدم اطلاع‌رسانی برمی‌گردد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره مقصر عدم اطلاع‌رسانی در این خصوص تأکید کرد: نهادهای امنیتی باید دراین‌باره شفاف‌سازی کنند. اشکالی که به صداوسیما گرفته می‌شد به همین دلیل بود زیرا در صورت ارائه اخبار شفاف مردم به سمت فضای مجازی نمی‌رفتند و در این مدت ضعف رسانه ملی را بیش از هر زمان دیگر به نمایش گذارده شد زیرا صداوسیما سکوت می‌کند و شبکه‌های مجازی به ارائه اطلاعات می‌پردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها دانشجویان که مطالبات دارن نه خارجی ومنافقن

    • بدون نام

      اسم و آدرس و ضمانت بگیرند زودتر زندان ها را خالی کنند که دردسر درست نشه...سر فرصت ، فیلم های حوادث را کارشناسان بررسی کنند تا عوامل اصلی ایادی بیگانه مشخص شوند دانش آموزان و دانشجویان را زودتر آزاد کنندهمه را با ضمانت خانواده ها آزاد کنند سر فرصت بررسی کنند...

    • بدون نام

      اقای جعفر زاده ایمن ابادی نگرانی شما از آشوبگران و برهم زنندگان ارامش مردم هم زیاده روی است بالا خره انقدر که تو نگرانی داری نهاد های قانونی امنیتی به مراتب بیشتر از شما نگران مردم و انقلابند خواهشا زیاده روی در دلسوزی بیمورد از آشوب طلبان موقوف .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج