۶۶۰۱۴۳
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

عقب نشینی چینی ها برای یافتن دریانوردان گمشده

روزنامه شرق درباره عقب نشینی چینی ها در حادثه نفت کش ایرانی که چندی پیش رخ داد به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: زمان می‌گذرد. ترس چینی ‌ها کار را خراب کرده. مسئولان چینی به بهانه خرابی آب ‌وهوا و احتراق کوچکی که روی نفت‌کش رخ داده، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده‌اند و به تکرار بهانه ‌های زیست ‌محیطی را مطرح می‌کنند.

روزنامه شرق درباره عقب نشینی چینی ها در حادثه نفت کش ایرانی که چندی پیش رخ داد به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: زمان می‌گذرد. ترس چینی ‌ها کار را خراب کرده. مسئولان چینی به بهانه خرابی آب ‌وهوا و احتراق کوچکی که روی نفت‌کش رخ داده، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده‌اند و به تکرار بهانه ‌های زیست ‌محیطی را مطرح می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: رسانه‌ های چینی خبر منتشر می‌کنند که انفجار دیگری در نفت ‌کش رخ داده. سازمان بنادر و دریانوردی خبر می‌دهد که اگر آتش قابل‌کنترل باشد، تجسس را شروع می‌کنیم. قرار است اگر شرایط قابل کنترل باشد، هلیکوپتری برای اطفای حریق به محل برود و ١٢ تکاور نیروی دریایی ارتش ایران نیز وارد عملیات شود.

** تعلل دوباره چینی ‌ها

هادی حق‌شناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در گفت‌ وگویی کوتاه با «شرق» از تعلل دوباره چینی‌ ها گله می‌کند و می‌گوید: با وجود پیگیری‌های وزارت امورخارجه، سفیر و سرکنسولگری ایران در شانگهای، هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم و باز هم چینی ‌ها همکاری مورد نظر را تا این لحظه انجام نداده‌اند. به گفته او، هنوز عملیات اطفای حریق ادامه دارد، اما آتش خاموش نشده و عملیات ادامه دارد. حق ‌شناس با اشاره به اینکه قرار است امشب (دیشب) نیروی دریایی ارتش ایران به مقصد شانگهای پرواز کند، می‌گوید: اگر اکیپ نیروی دریایی ارتش هم به شانگهای برسند، مجبورند از شناورهای چینی استفاده کنند، زیرا فاصله ایران با چین، پنج‌هزار مایل است و در عمل اعزام تجهیزات از سوی ایران بسیار زمان‌بر است و اگر ایران بخواهد تیم عملیاتی به منطقه اعزام کند، به ۲۰ روز وقت نیاز است.

** درخواست جدید ایران از چین

کاپیتان محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفت‌کش در حادثه کشتی سانچی در گفت ‌وگو با «شرق» درباره آخرین اخبار پیرامون این حادثه می‌گوید: اکنون (دیشب) به علت تاریکی هوا، عملیات از سوی چین متوقف شده و امیدواریم طبق قولی که داده‌اند، اطفای حریق را از فردا (امروز) دوباره آغاز کنند. کشتی‌های ژاپنی نیز فردا (امروز) به محل حادثه می‌رسند. او با اشاره به پیگیری‌های مقامات ایران از مسئولان چینی می‌افزاید: درعین‌حال، جلسه‌ای در سفارت چین امروز (دیروز) برگزار شد و سعی شد به دولت چین فشار بیشتری بیاورند. مقامات چینی از طریق سفارت، قرار شد این پیام را به مسئولان در چین منتقل کنند که اطفای حریق را جدی‌تر بگیرند تا شرایط برای اعزام و گسیل ١٢ نفر از تکاوران ایران که امشب (دیشب) به شانگهای می‌رسند، فراهم شود تا هرچه سریع‌تر روی کشتی رفته و عملیات جست‌وجو را آغاز کنند تا دریانوردان را نجات دهیم.

کاپیتان بهرامی با اشاره به درخواست جدید ایران از چین نیز می‌گوید: از دولت چین از طریق سفارت، درخواست کرده‌ایم قایق و امکاناتی در اختیار ایران قرار دهد تا از افراد متخصص و داوطلب ایرانی برای اطفای حریق بهره بگیریم. سفارت در مرتبه و مقامی نیست که درخواست ایران را سریعا بپذیرد، اما مقرر شد درخواست ایران به مسئولان در چین منتقل شود. او با اشاره به انفجار جدیدی که رخ داده، می‌گوید: این انفجار تفاوت فاحشی در وضعیت کشتی ایجاد نکرده است. این از جمله انفجارهایی است که در این‌گونه محموله‌ها محتمل است؛ حریق بیشتر می‌شود و پس از مدتی دوباره به وضعیت قبل برمی‌گردد.

به هر حال مخازن پر هستند و محموله در تماس با حرارت قرار می‌گیرد و مشتعل می‌شود. اما اینکه بگوییم خیلی شرایط نسبت به قبل، متفاوت شده، این‌گونه نیست و تنها کمی وسعت آتش گسترده‌تر شده است. این مقام مسئول با اشاره به دغدغه زیست‌محیطی چین، می‌افزاید: چینی‌ها دغدغه زیست‌محیطی دارند و از بیان این موضوع نیز ابایی ندارند. اما ایران دغدغه جان نفرات و تعیین وضعیت آنها را دارد و منتظریم تا کشتی قابل ورود تکاوران شود. این تفاوت ‌هاست که ایجاد مشکل کرده. به ‌هر حال در تلاش هستیم که از تمامی جهات به چین فشار بیاوریم تا این موضوع را هرچه سریع ‌تر پیگیری کند.

او با بیان اینکه هم ‌اکنون امکان در دسترس ‌بودن اطلاعات علت حادثه وجود ندارد، ادامه می‌دهد: چینی‌ها نمی‌توانند اطلاعات را در اختیار متخصصان و ارگان ‌های مسئول بین ‌المللی قرار ندهند، زیرا موضوع ابعاد بین‌المللی دارد، اما اینکه فکر کنیم در این مقطع دسترسی سهل و راحتی به اطلاعات خواهیم داشت، فعلا سخت است. البته با نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی صحبت کردیم. از طرف سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل امور دریایی اکنون در شانگهای حضور دارد. درخواست کرده‌ایم این مقام مسئول تا‌جایی‌که می‌تواند اعمال نفوذ کند و با دریانوردان حاضر در کشتی باربری چینی که اکنون در شانگهای هستند، دیدار کند و اطلاعاتی را در اختیار بگیرد. به گفته او، طبق آخرین اطلاعات تیم‌های مختلف تحقیق را آغاز کرده‌اند. از طرف دولت ایران، نماینده پرچم پاناما فردا (امروز) در چین حاضر خواهد شد و در جلسات حاضر می‌شوند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد فردا (امروز) تحقیق و تفحص قطعا به‌طورجدی آغاز خواهد شد. سخنگوی شرکت ملی نفت‌کش همچنین گفت: شرکت نفت‌ کش با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره کرده تا اگر شرایط مساعد بود، هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی از ایران با هلیکوپتر به منطقه اعزام شود.

محسن بهرامی با اشاره به آغاز عملیات اطفای حریق توسط تیم چینی از ساعت پنج بامداد به وقت ایران، اظهار کرد: چینی‌ها به بهانه بدی آب‌وهوا و به‌دلیل احتراق کوچکی که روی نفت‌کش رخ داده بود عملیات اطفای حریق را متوقف کردند. در شرایطی که نفت‌کش ایرانی پس از برخورد با کشتی باری چینی در دریای چین شرقی برای چهارمین روز همچنان در حال سوختن است، یک مقام وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی به رویترز گفت آتش‌سوزی این نفت‌کش ممکن است حداکثر یک ماه همچنان ادامه پیدا کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ده‌ها قایق امداد با بادهای شدید، موج ‌های بلند و دودهای سمی در منطقه‌ای به مساحت سه ‌هزار و صد کیلومترمربع برای یافتن ۳۱ ملوان مفقودشده و اطفای حریق مبارزه می‌کنند، درحالی‌که نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به احتمال انفجار یا غرق‌شدن این کشتی وجود دارد.

پارک سون دانگ، یک مقام در وزارت اقیانوس ‌ها و شیلات کره جنوبی، به رویترز گفت: با درنظرگرفتن موارد قبلی سانحه نفت‌کش‌ها، ما بر این باوریم که شعله‌های آتش حداقل دو هفته یا یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد. آنچه ما درحال‌حاضر نسبت به آن نگران هستیم سوخت بانکر است که در صورت غرق‌شدن کشتی، آب را آلوده خواهد کرد. این پیش‌بینی در حالی است که سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش «سانچی» با بیان اینکه آغاز عملیات مهار آتش از سوی چینی‌ها ناشی از پیگیری رئیس‌جمهوری و وزرای دولت و فشار به دولت چین بوده است، گفت: چنانچه چینی‌ها عملیات اطفای آتش را جدی بگیرند، در دو تا سه روز می‌توان آتش را خاموش کرد.

** نامه ربیعی به وزیر منابع انسانی چین

در همین رابطه خبر می‌رسد وزیر کار و رفاه اجتماعی کشورمان در نامه‎ای پیگیری مناسب نیروی دریایی، وزارت حمل ‌و‌نقل و دیگر سازمان ‌های ذی ‌ربط چین را در عملیات امداد و نجات کشتی سانچی خواستار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در این مورد دوست ودشمن ما آشکار شد

    • بدون نام

      پستر از چین وجود نداره لعنت به چین کثیف.حالا هی شما اشغالاشون بیارین به خورد ملت بدین

    • بدون نام

      اگه امریکای جنایتکار بود تا حالا کشتی ایرانی رو خاموش کرده بود و ملوانان کشورمون نجات داده بود

    • بدون نام

      چینیها دستشان به جیب ایرانیها خیلی آشناست تا بیشتر ازاین وقت نگذشته قول یک دستمزد قلمبه بهشون بدین تا کار اطفاء را تمام کنند.

    • بدون نام

      اینم از یار دبستانی ایرانیها

    • اسی

      همین چند سال پیش بود دزدان دریایی به کشتی چینی ها حمله کردن اگه نیروی دریایی ارتش ایران بهشون کمک نمیکرد اسیر دزدان دریایی میشدن چقدر قدر نشناسن این چینی ها

    • کارمند

      این اقدام در ادامه به حاشیه راندن و قطع تدریجی رابطه با ایران هستش که قابل پیش بینی بود

    • بدون نام

      چینی های نامرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج