۶۶۰۹۵۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گروه «سنتورنوازی معاصر» در وحدت نواخت

گروه «سنتورنوازی معاصر» به سرپرستی اردوان کامکار در حالی تازه ترین اجرای خود را در جشنواره موسیقی فجر به صحنه برد که این نوازنده به دلیل کسالتش از مخاطبان عذرخواهی کرد.

خبرگزاری مهر: گروه «سنتورنوازی معاصر» به سرپرستی اردوان کامکار و نوازندگی مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار جمعه شب ۲۲ دی ماه تازه ترین اجرای خود را در حضور تماشاگران سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به صحنه برد.

تریو سنتور که به گفته دست اندرکارانش پس از آزمون های فراوان اردوان کامکار از ترکیب های متفاوت سنتورها با ابعاد متفاوت به شکل دو سنتور سل کوک و یک سنتور باس به نتیجه رسیده ترکیبی جدید از شیوه سنتورنوازی است. اعضای این گروه نیز با وجود اینکه بیش از ۱۰ سال است از حضور اردوان کامکار به عنوان استادشان بهره مند هستند تلاش کرده اند با دوری از تقلید صرف و با رعایت چارچوب های سنتورنوازی معاصر، بیان شخصی خود را با نوشتن قطعات تجربه کنند.
گروه «سنتورنوازی معاصر» در وحدت نواخت

اجرای قطعه های «رها» به آهنگسازی و تنظیم مصطفی مومنیان، «روان» به آهنگسازی و تنظیم سیاوش کامکار، «رویا» به آهنگسازی و تنظیم مهیار طریحی و «دماوند» به آهنگسازی و تنظیم اردوان کامکار از جمله آثاری بودند که گروه «سنتورنوازی معاصر» بر اساس همین اهداف در بخش اول کنسرت به مخاطبان ارایه کردند.

مهیار طریحی حین اجرای قطعات بخش اول کنسرت ضمن قدردانی از تلاش های اردوان کامکار اجرای شب گذشته گروه را به پشنگ کامکار نوازنده پیشکسوت سنتور تقدیم کرد.

اردوان کامکار نیز در بخش دوم کنسرت که نسبت به بخش اول کنسرت با زمان کمتری اجرا شد در حالی که کمی از نامساعد بودن اوضاع جسمانی رنج می برد قطعاتی را همچون اجراهای قبلی جشنواره به صورت بداهه اجرا کرد.

وی پس از پایان برنامه خود خطاب به تماشاگران حاضر در سالن گفت: شاید شما فکر کنید به دلیل اینکه سال گذشته هم بیماری را بهانه کردم این بار هم با بهانه کردن بیماری می خواهم دروغ بگویم، اما باور کنید این روزها هم حالم مساعد نبود ولی به خاطر شما عزیزان به تالار وحدت آمدم تا برنامه ای را تقدیم تان کنم.

کنسرت گروه «سنتورنوازی معاصر» در حالی برگزار شد که تماشاگران به صورت کامل از این اجرا استقبال نکرده بودند. این در حالی است که طی سال های گذشته تمامی اجراهای عادی و جشنواره ای اردوان کامکار با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج