جاباما
۶۶۱۲۵۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

کمک سلبریتی‌ ها به دست زلزله‌ زدگان رسید؟

: نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب اخیراً برای اینکه تأکید کند که هنگام بروز حوادث، مطمئن‌ترین محل دریافت کمک‌های‌ مردمی هلال‌احمر است، گفته در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه هنوز ردپایی از کمک برخی از سلبریتی‌ها دیده نشده است. این حرف واکنش برخی از چهره‌های معروف را به دنبال داشته و حاشیه‌هایی هم در شبکه‌های مجازی پیداکرده است.

اعتماد آنلاین: نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب اخیراً برای اینکه تأکید کند که هنگام بروز حوادث، مطمئن‌ترین محل دریافت کمک‌های‌ مردمی هلال‌احمر است، گفته در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه هنوز ردپایی از کمک برخی از سلبریتی‌ها دیده نشده است. این حرف واکنش برخی از چهره‌های معروف را به دنبال داشته و حاشیه‌هایی هم در شبکه‌های مجازی پیداکرده است.

الهام پاوه‌نژاد یکی از هنرمندانی است که بعد از وقوع زلزله کرمانشاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی حضور فعالی داشت. او درباره نقش سلبریتی‌ها در موقعیت‌های این‌چنینی به اعتمادآنلاین می‌گوید: «بی‌شک نقش هنرمندان و سلبریتی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بسیار پررنگ بوده است. حتی می‌توان گفت سلبریتی‌ها بیشتر از مسئولان توانستند به هم‌وطنانمان در کرمانشاه کمک کنند».

او ادامه می‌دهد: «مسئولان اگر می‌توانند، خودشان به وظایفی که دارند درست عمل کنند تا هنرمندان و بازیگران هم از آنها الگوبرداری کنند و یاد بگیرند. اگر می‌گویند ردپای کمک سلبریتی‌ها دیده نمی‌شود، خودشان هم پاسخ دهند که ردپای مسئولان کجاست؟ زمانی که کرمانشاه بودم، هیچ مسئولی را آنجا ندیدم. آنها قول دادند طی دو ماه مردم سروسامان می‌گیرند اما هنوز خانواده‌های بسیاری هستند که در چادر زندگی می‌کنند».

پاوه‌نژاد می‌گوید: «اگر مسئولان به وظایف خود عمل کنند. دیگر هنرمندان مجبور نمی‌شوند در این اتفاقات دخالت داشته باشند و حرف‌وحدیثی هم پیش نخواهد آمد».

گوهر خیراندیش هم یکی دیگر از هنرمندانی است که با همکاری یکی از خیریه‌ها، کمپین کانکس را راه انداخت و مردم را برای کمک‌ تشویق کرد. او به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من از کسانی بودم که ۲۰ آذر به کرمانشاه رفتم. ما کانکس‌هایی بزرگ به عنوان کلاس مدرسه و کانکس‌هایی برای مراقبت از زنان باردار و خانم‌هایی که تازه زایمان کرده‌اند، بردیم. بیش از ۴۰ کانکس در چند نوبت از طرف کمین ما به کرمانشاه ارسال شد. به همین دلیل فکر می‌کنم این حرف‌ها بی‌انصافی است».

خیراندیش ادامه می‌دهد: «هنرمندان و خانه سینما و ورزشکارانی چون آقای دایی بیشترین و مؤثرترین کمک‌ها را به زلزله‌زدگان کردند. از سوی خانه‌ سینما کامیون‌های حمل بار بسیاری از کمک‌های مردمی پر و به مناطق زلزله‌زده ارسال‌شده است. بسیاری از مردم به تبلیغاتی که از سوی هنرمندان و چهره‌ها صورت گرفته بود، اعتماد کردند. همین اعتماد باعث شد که خیلی از آنها به خیریه‌ها رجوع کنند و به‌صورت نقدی و غیرنقدی کمک‌هایشان را برای زلزله‌زده‌ها بفرستند، آن‌قدر که حتی اعلام شد که دیگر به برخی از اجناس نیازی نیست».

خیراندیش ادامه می‌دهد: «خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان وظیفه اصلی دولت و مسئولان است و اگر چهره‌های شناخته‌شده دست به جمع‌آوری کمک زدند به خاطر حس انسان‌دوستی و احساس مسئولیتشان بود. حالا اگر قرار است با این سخنان این همدردی نادیده گرفته شود اصلاً مهم نیست. چون ما نه برای مسئولان و مقامات و نه برای کسب موقعیت و جایگاه چنین کاری انجام دادیم. تنها قصد داشتیم در آن زمان مرهمی بر دردهای کسانی باشیم که همه زندگی‌شان را با قهر طبیعت ازدست‌داده بودند، برای همین پاسخی نداریم که به این سخنان بدهیم».

این بازیگر نام‌آشنای سینما در پایان می‌گوید: «ما خوشحال خواهیم شد اگر کمک‌های مؤثری داشته باشیم اما امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که نهادهای مسئول بدون نیاز به این کمک‌ها بتوانند به‌سرعت به یاری مردم بروند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      زنده باد ورزشکاران مخصوصا علی آقای (دایی)وهمه هنرمندانی که به کمک زلزله زدگان شتافتند

    • بدون نام

      چون ندادن بالا بکشن اینکه ناراحتن

    • باقری

      منکه میگم دست هنرمندان وورزشکاران دردنکند اگرانها کمک نمیکردن ؟خیلی به مردم سخت میگذشت

    • بهرور

      بهترین کار خیر اینه که نگفته باقی بمونه,نه اینکه با یک خبر امار وارقام وافراد رومعرفی کرد اگه کسی کمک میکنه برا دلش انجام میده اگه پنهان بمونه هم صواب بیشتری داره هم افراد کمک گیرنده شرمنده نمیشن

    • مسعود

      آقای صادق زیبا کلام چند میلیارد کمک مردمی که جمع کرده نداده گفته میخوام کتابخونه بسازم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج