۶۶۱۲۷
۶ نظر
۵۰۴۶
۶ نظر
۵۰۴۶
پ

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش

کارلوس کی روش یک فهرست جدید از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا دارد، بازیکنانی که ممکن است به زودی پیراهن تیم ملی ایران را بپوشند.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش

همشهری جوان: کارلوس کی روش یک فهرست جدید از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا دارد، بازیکنانی که ممکن است به زودی پیراهن تیم ملی ایران را بپوشند.

کی روش دوباره به این فکر افتاده که روحی تازه به تیم ملی تزریق کند. اشکان دژاگه دو هفته است به سکوها تبعید شده و رضا قوچان نژاد بعید است بتواند در استاندارد لیژ دوام بیاورد. هیچ تضمینی هم برای کیفیت بازیکنان لیگ برتری وجود ندارد. به عقیده کارشناسان بازیکنان در لیگ ایران نمی توانند به آمادگی کامل برسند و البته مهمتر از همه اینکه کی روش اعتمادی به لیگ برتر و کیفیتش ندارد.

یک جستجوی کوتاه در رسانه های محلی نشان می دهد که کی روش دوباره می خواهد روحی جدید به تیم ملی تزریق کند. حالا او انتخاب های زیادی پیش رو دارد. به غیر از ویلیام آتشکده و دانیل داوری که هنوز شانس بازی کردن در تیم ملی را دارند، حالا کی روش می خواهد بازیکنان دیگری هم به فهرست اضافه کند. این شما و این بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی می کنند و شانس حضور در تیم ملی ایران را برای جام جهانی یا سال های بعد دارند.

جامی رفعتی

سن: 19
محل تولد: فلورانس ایتالیا
پدر و مادر: پدر ایرانی، مادر ایتالیایی
پست: مدافع
باشگاه: جنوا

پدرش حساب زیادی باز کرده که بتواند پسرش را به تیم ملی ایتالیا برساند. جامی فعلا در تیم جوانان جنوا است. ویژگی اصلی رفعتی قابلیت حمل توپ بالایش است اما همچنان از نظر فیزیکی مشکل داردو شاید نتواند به تیم اصلی جنوا برسد. البته در ایتالیا به توجه به سن زیاد بازیکنان شاغل در سری آ فعلا شانس زیادی برای بازی کردن ندارد. جامی دو سال قبل برای تحصیل به انگلیس رفت و سال قبل را در جوانان وستهام بازی کرد. تیم ملی ایران می تواند گزینه خوبی برای جامی باشد به شرطی که نتواند خود را به پیراهن لاجوردی برساند. او متولد فلورانس است و فقط می تواند برای ایران یا ایتالیا بازی کند.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


دانیل نوروزی

سن: 21
محل تولد: دانمارک
پدر و مادر: پدر ایرانی، مادر ؟
پست: وینگر و دفاع چپ
باشگاه: بروندبی دانمارک

دانیل نوروزی در دانمارک یک فوتبالیست حرفه ای است که به عنوان یک بال چپ برای Brondby در مسابقات قهرمانی دانمارک Superliga بازی می کند. او در تمام رده های سنی تیم ملی دانمارک بازی کرده. دانیل 30 بازی مختلف برای تیم ملی جوانان دانمارک، از جمله دو بازی ملی برای تیم فوتبال زیر 20 سال دانمارک انجام داده است. او از طریق جوانان باشگاه به Brondby کپهنهاگ آمد و کاپیتان تیم خود در طول سال های حضور در تیم جوانان بود.

نوروزی اولین بازی جوانان خود را برای تیم فوتبال دانمارک در سپتامبر 2007 انجام داده است. او اولین بازی بین المللی خود را در سال 2009 اروپا در مسابقات زیر 17 سال دور مقدماتی قهرمانی جهان انجام داده است. سپس به تیم Brondby در پاییز سال 2011 پیشنهاد شد اما آسیب های شانه و زانو، مانع اولین حضورل او شد. اولین حضور نوروزی در ماه مارس 2012 بوده است. او از مجموع 15 بازی، 12 بازی را در نیمه دوم فصل 12-2011 Superliga به میدان رفته است.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


حمیدرضا حاجی زرباف

سن: 22
محل تولد: تهران
پدر و مادر: ایرانی
پست: هافبک
باشگاه: آپل دورن هلند

حمیدرضا حاجی زرباف فوتبالیست ایرانی الاصلی که در هلند بزرگ شده است و برای حضور در فوتبال ایران بسیار ابراز تمایل کرده است. زرباف در 22 آگوست 1990 به دنیا آمد و 85/1 متر قد دارد. این بازیکن در پست هافبک بازی می کند. رسانه های هلند از زرباف به عنوان یک پدیده در فوتبال نام می برند.

وی فوتبال خود را در تیم گرونیگن هلند آغاز کردو سابقه بازی در تیم های هام استرادام سیتی و آزاکس را دارد. وی سپس به تیم آهداگلس رفت و بعد به تیم آپل دورن پیوست. حمید حاجی زرباف بعد از حضور در تیم های جوانان، امید و مینی کمپ های کروش توانست توانایی های خود را نشان دهد، ولی قانون های منحصر به فرد کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد نتواند در تیم زیر 22 ساله های ایران بازی کند.

وی با اظهاراتش در رسانه های هلندی در مورد ایران و باور غلط غربی ها نسبت به ایران زمانی که در تیم ملی جوانان ایران بازی می کرد، خبرساز شد.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


استیون بیت آشور

سن: 26
محل تولد: کالیفرنیا آمریکا
پدر و مادر: هر دو ایرانی
پست: مدافع و هافبک
باشگاه: سن خوزه ارت کویکز

انتخاب اول استیون تیم ملی ایران است. او 4 ماه قبل توسط یورگن کلینزمان به تیم ملی آمریکا دعوت شد اما در اردوی این تیم شرکت نکرد. بیت آشور در مصاحبه ای گفت که هنوز در مورد ملیتش تصمیم نگرفته. از زمان حضور کارلوس کروش مذاکرات زیادی برای حضور او در تیم ملی ایران صورت گرفت اما هیچکدام فعلا نتیجه ای نداشته. این بازیکن 178 سانتیمتری در سال 2010 وارد فوتبال حرفه ای آمریکا و لیگ MLS شد و با تیم سن خوزه قرارداد امضا کرد.

از توانایی های ویژه او سانترهای فوق العاده خطرناک از جناح راست است که در طول دو فصل 2011 و 2012 در MLS کمک کرد او 13 پاس گل داشته باشد و در چند هفته جزو تیم برتر MLS قرار گرفت. او تاکنون دو بار نامش در بین MLS All Stars قرار گرفته است که نام هایی چون دیوید بکام، رابی کین، تیری آنری و لاندن دونوان در آن طی این سال ها قرار گرفته اند. اختلافات سیاسی ایران و آمریکا دلیل اصلی دعوت نشدن او به تیم ملی تا امروز است.


ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


آرام خلیلی

سن: 23
محل تولد: بوکان
پدر و مادر: هر دو ایرانی
پست: مهاجم
باشگاه: بریون، دسته دوم نروژ

آرام هم برای بازی در ایران و هم برای بازی در نروژ شانس دارد، با این تفاوت که تیم ملی ایران امروز به جام جهانی رسیده و این فرصت را به مهاجم 23 ساله می دهد که جام جهانی را تجربه کند. قبلا افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران در فاصله بعد از حذف شدن ما از رقابت های مقدماتی جام جهانی و قبل از جام ملت ها می خواست از او دعوت کند اما به دلایلی نشد.

آرام بازیکن برین است و فصل خوبی را سپری می کند. او در 17 بازی کاپ و آدکولیگن تاکنون 9 گل به ثمر رسانده که کمی بیش از یک گل در هر دو مسابقه است و امیدوار است با این تیم به لیگ برتر نروژ صعود کند. او 10 بار برای تیم زیر 21 سال نروژ بازی کرده و 3 گل به ثمر رسانده است. پس از صعود تیم ملی به جام جهانی، رسانه های انگلیسی از تلاش دوباره و مذاکرات کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال برای پیوستن او به تیم ملی خبر دادند.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


نیکلا هاتفی منفرد

سن: 22
محل تولد: آکله بلژیک
پدر و مادر: پدر ایرانی مادر بلژیکی
پست: دروازه بان
باشگاه: شارلوا (قرضی بیلدگام)

یک فصل بازی در اف سی بروژ، یک فصل بازی در استاندارد لیژو یک فصل بازی در شارلوا، طی سال های 2007 تا 2010 این دروازه بان دو رگه ایرانی را به دروازه بانی آینده دار در فوتبال بلژیک تبدیل کرد. نیکلا در سال 2010 و 18 سالگی، در بازی با تیم سرشناس اف سی بروژ درون دروازه شارلوا ایستاد تا حضور در لیگ حرفه ای بلژیک را هم تجربه کند. شش بازی با پیراهن شماره یک شارلوا باعث شد او در همان سال 2010 برای تیم زیر 19 سال بلژیک هم بازی کند. درخشش هاتفی منفرد و واکنش های دیدنی او باعث شد عباس بیات، مدیر ایرانی باشگاه شارلوا با این دروازه بان جوان قراردادی پنج ساله امضا کند؛ البته نیکلای مدتی به دلیل مصدومیت نتوانست برای این تیم به میدان برود و فصل پیش به طور قرضی در تیم اف سی بیلدگام در دسته دوم بازی کرد.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


علی امیری

سن: 18
محل تولد: تهران
پدر و مادر: ایرانی
پست: هافبک چپ
باشگاه: لیدز یونایتد

کی روش شانس زیادی برای راضی کردن امیری ندارد. بازیکنی که 2 سال قبل به تیم ملی جوانان انگلیسی دعوت شده، همچنان رویای بازی کردن در جام ملت های اروپا و جام جهانی های متمادی را دارد. او البته در مصاحبه ای که داشته، صحبت زیادی در مورد تصمیمش نکرده و گفته می خواهد به این مساله بیشتر فکر کند. او محصول آکادمی لیدز است. فقط کافی است نگاهی به اسامی بیندازیم تا متوجه شویم که هر کسی به این آکادمی راه پیدا نمی کند. گری اسپید، هری کیول، جاناتان وودگیت، پل رابینسون، آرون لنون و جیمز میلنر فقط مثال هایی از محصولات این آکادمی هستند. البته آخرین مصاحبه امیری شانس حضورش در تیم ملی را زیاد می کند. «من خودم را ایرانی می دانم.» البته شاید سال های دیگر او بتواند ستاره تیم ملی باشد.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


شروین رجبعلی فردی

سن: 22
محل تولد: برلین
پدر و مادر: پدر ایرانی، مادر آلمانی
پست: پست مدافع چپ
باشگاه: هانزار وشتوک

اگر مصدومیت وحشتناک سراغ شروین نمی آمد، او امروز مدافع تیم ملی بود. یک دفاع چپ بسیار باکیفیت که در برلین به دنیا آمده و محصول آکادمی هرتاست مثل اشکان دژاگه. شروین برای تمام رده های سنی آلمان از 15 تا 21 بازی کرده است. 45 بازی با پیراهن تیم آماتوری هرتابرلین و حضور در تیم اصلی هرتا در رقابت های 2009-2008 جام یوفا این بازیکن ایرانی را به یکی از پدیده های فوتبال آلمان تبدیل کرد. آن روزها روزنامه های محلی آلمان از شروین به عنوان یکی از جوانترین بازیکنان تاریخ هرتابرلین یاد کردند.

شروین در سال 2010 جایزه بهترین بازیکن جوان آلمان را هم دریافت کرد؛ او دو بار برنده مدال فریتز والتر شده که بازیکنانی مثل برادران بوآتنگ، مانوئل نویر، برادران بندر، ماریو گوتسه، مارکآندره تراشتگن و مارکومارین سرشناس ترین بازیکنانی هستند که این مدال را دریافت کرده اند. او که تا اواسط فصل پیش مصدوم بود در تابستان امسال بازیکن آزاد شد تا این فصل شماره 7 هانزا روشتوک در بوندس لیگای 3 را بپوشد.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش



سیاوش اشکبوس

پسر ۱۸ ساله ای که برای تیم اف سی گریما در دسته سوم بوندس لیگا با همان لیگ نوجوانان بازی می کرد. او فصل قبل با ۱۲ گل زده در ۱۸ بازی آقای گل مسابقات شد و امسال تیمشان به دسته دوم یا همان لیگ جوانان بوندس لیگا صعود کرد. البته این تیم نیمه حرفه ای در بازی اولش در رده جوانان ۸ گل خوردو سیاوش هم به دلیل درگیری با داور اخراج شد. مهاجم ایرانی الاصل گریما متولد محله نظام آباد است و در لحن صحبت کردنش همچنان خصوصیات محل تولد را حفظ کرده. او در فهرست کی روش نیست اما امیدوار است بتواند به تیم ملی برسد.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش


کیان سلطان پور

با 24 سال سن عضو تیم دوم باشگاه بورسیا دورتموند آلمان بودو زمستان پارسال به تیم سار بروکن پیوست. او در پست مهاجم بازی می کند و سابقه آقای گلی رقابت های دسته سوم این کشور را نیز در کارنامه دارد. این بازیکن چندی پیش در گفتگویی از اعلام آمادگی اش برای بازی در تیم ملی ایران خبر داده بود.

ایرانی - اروپایی ها؛ چشم انتظار کی روش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای ول ... کی روش کارت درسته ..اینا رو جذب کن

    • bax

      یعنی سردار آزمون تو این لیست جایی نداره؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • k2

        آخه اوسکول آزمون که از ایران به عنوان لژیونر رفته

    • امیر

      سردار آزمون فقط امکان بازی تو ایران رو داره، این لیست شامل کسایی ـه که امکان بازی توی یک تیم ملی ـه دیگه غیر از ایران رو دارن.

    • ميلاد ملي

      تورو خدا کارلوس اينارو بيار تو جام جهاني بدبخت نشيم سعود کنيم از گروه مون مخصي

    • محمد

      کیروش جون توروخدااین بازیکناروبیارتوی تیم ملی اگه میخوای ازگروهمون سعودکنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج