۶۶۱۸۱۹
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

سانچی مهم نیست، چون نمیشه سلفی گرفت!

می‌گویند انتظار کشیدن سخت است، ولی آنها یک هفته است که چشم انتظار عزیزانشان هستند. کارشان شده گریه و با نگاهشان حرف می‌زنند آن‌هم به وسعت یک هفته نگرانی و اضطراب و دوری، اما جز دعاکردن کاری از دستشان برنمی‌آید.

آفتاب‌یزد: می‌گویند انتظار کشیدن سخت است، ولی آنها یک هفته است که چشم انتظار عزیزانشان هستند. کارشان شده گریه و با نگاهشان حرف می‌زنند آن‌هم به وسعت یک هفته نگرانی و اضطراب و دوری، اما جز دعاکردن کاری از دستشان برنمی‌آید. آنها بدترین روزهای زندگی‌شان را آن‌هم در بی‌خبری سپری می‌کنند، اما با این حال امیدوارند و منتظر معجزه. خانواده آن ۳۲نفری را می‌گویم که یک هفته پیش کشتی‌شان در آب‌های چین با یک کشتی باری چینی برخورد کرد و کسی از سرنوشت آنها خبر ندارد. حالا همه ایران نگران این ۳۲نفر هستند و امیدوارند که خبر خوبی از آنها به گوش برسد. شبکه‌های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند و کاربران بسیاری ضمن ابراز همدردی با خانواده این عزیزان، واکنش‌هایی را به این اتفاق داشتند.
یکی از کاربران نوشته است: «اینکه از سرنوشت عزیزترینت بی‌خبر باشی بدترین اتفاق ممکن و دردناک است.»
فردی نیز گفته است:«چین، جاده ابریشم میزنه کسی رو آدم حساب نمیکنه، حساب تاجرها رو به اتهام پولشویی می‌بنده، بنجل‌ترین تولیداتش رو به ما میندازه، نفتکش سانچى می‌سوزه و می‌سوزه و چین تکون به خودش نمیده، چرا؟»
شخصی نیز عنوان داشته است:«حادثه کشتی نفتکش سانچی حادثه‌ کمی نیست، ولی اصلا بهش توجه نمیشه، چون کسی نمی‌تونه باهاش سلفی بگیره!!»
دیگری نوشت:«حقیقتا برای اون عزیزانی که سرنوشتشون نامعلومه نگران و ناراحتم... برای خانواده‌هاشون بیشتر.»
کاربران دیگر نوشته‌اند:«دریانوردان در آتش نفتکش می‌سوزند و خانواده‌هاشون در آتش سکوت خبری...»،«انتظار واسه رسیدن خبر‌ کشته شدن یا زنده‌بودن عزیزت سخته، وقتی مطمئنی خبر بدی میاد، ولی به هر چیزی چنگ میزنی که باور کنی شاید معجزه‌ای اتفاق افتاده و نجات پیدا کرده. آرزوی صبوری و طاقت برای خونواده‌‌هاشون دارم»،«الهی بمیرم واسه همسر این دریانورد...
به‌خدا در حقشون کوتاهی کردن... »،«چرا جان انسان‌ها اینقدر بی‌ارزش شده؟ چرا سیاست تو زندگیمون سبقت گرفته؟ چرا پلاسکو یه ماه طول کشید جمع بشه؟ چرا بعد از ۷روز نفتکش خاموش نشده؟»،«دردناکه این انتظار. امیدوارم به‌زودی خبرهای خوب برسه و خانواده‌ها از ته‌دل خوشحال بشن.»،«نفتکش سانچى با بی‌خبری چند روزه از ۳۰خدمه‌اش خود پلاسکویی دیگه است»،«از صبح کنار خانواده دریانوردان نفتکش ایرانی بودم و بی‌اغراق قلبم مچاله شده؛ وقتی دختر سرملوان با گریه داد می‌زد: این ۳۰نفر سال‌ها برای یک ملت کار کردن؛ الان وقتشه که این ملت دینشون رو ادا کنن نمی‌دونستم چی باید بگم»،«انتظار می‌رفت دولت در اولین دقایق با درخواست کمک از تمام کشورهای صاحب فناوری و امکانات برای نجات جان کارکنان نفتکش ایرانی در آب‌های چین اقدام کند.
اما بعد از یک هفته هنوز کاسه چه کنم چه کنم در دستمان است!»،«۳۰نفر از هموطنانمون در نفتکش ایرانی هستند، دستگاه دیپلماسی و افراد دولتی که موظف هستند پیگیری کنند هنوز کار مورد قبولی انجام ندادند»،«خدایا!!! برای نجات جان ۳۲خدمه کشتی نفتکش به معجزه نیازمندیم»،«خانواده‌های ملوانان و دریانوردان ایرانى کشتی آتش گرفته سانچی امیدوارانه در انتظار شنیدن خبری از زنده‌بودن عزیزانشان در کشتی نفتکش هستند که امیدواریم این خبر خوب به‌زودی برسه»،«در آب می‌سوزند. کاش دردها تمومی داشت»،«یعنی میشه یه خبر خوب از سلامت ملوان‌های نفتکش ایرانی بیاد؟»،«آنگاه که ناامیدی بر جانت پنجه افکنده و رها نمی‌شوی، بر من امیدوار باش»،«فاجعه‌ای که برای دریانوردان ایرانی در محاصره آتش و آب به‌وجود آمده به هولناکی پلاسکو است.
فراموششان نکنیم و از تلاش برای باز ماندن روزنه‌های امید به نجات دست برنداریم‌«،«زمان پلاسکو یک جامعه‌شناس گفت دلیل اینکه حادثه پلاسکو آنقدر رسانه‌ای شد این بود که اکثر مردم فیلم صحنه ریزش رو از نزدیک دیدن و باهاش همزادپنداری کردن. الان می‌فهمم که چقدر راست می‌گفت. فقط می‌تونیم براشون دعا کنیم»،«آنقدر عزا بر سر ما ریخته‌اند که فرصت زاری‌کردن نداریم... و این جمله هیچ‌وقت بی‌معنی نمیشه برای مردم کشورم هر روز درد تازه، هر روز غم تازه، زخم روی زخم دلـم می‌زند»،«دل‌هاى همه ما نگران جان و سرنوشت ۳۰هموطن دریانورد نفتکش سانچى است. برایشان دعا مى‌کنیم و با خانواده‌هایشان همدلیم»،«کاش پایان این قصه خوب باشد»،«سوختن در آتش در میان امواج دریا، هزاران کیلومتر دور از خاک وطن، یک تراژدی واقعی است. برای تسلای خانواده‌های دریانوردان ایرانی واژه‌ای پیدا نمی‌کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      چه بگوییم که چینی ها خیلی بیرحم بودن تسلیت

    • بدون نام

      خدایا به فریاد بندگانت برس

    • بدون نام

      این از یه نگاهه یه نگاه دیگه اینکه از بس مسخره کردین دیگه کسی جرات نمیکنه پا پیش بزاره یه کاری بکنه...تو ایران هر کی خیر کنه اخرش کباب میشه

    • بدون نام

      باید به چین حمله کنیم و پایتختشون رو موشک باران کنیم و همه رو از دم تیغ بگزرونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشااله،چه زوری داشتین ما نمیدانستیم،خدا قوت

      • بدون نام

        17:49 چرت و پرت حسابه؟ !!!

    • بدون نام

      ما خیلی شعار زده شده ایم.خیلی از دنیا عقب افتاده ایم ولی هنوز فکر می کنیم قوی ترین و جان فشان ترین مردم دنیا هستیم و همه دنیا دشمن ماست.کاش بجای استفاده واژه دشمن در تک تک جملاتمون از واژه دوستانمون در دنیا استفاده میکردیم

    • بدون نام

      خدا به بازماندگانش صبر وبرای خودشان مغفرت اعطا نماید قطار سوخت وپلاسکو سوخت دریاچه ارومیه سوخت هوی ایران به خاکستر تبدیل شد اینها را به پای کدام کشور بزاریم خواهش یکی را معرفی کنید تا مرگ بر ایشان بگوییم

    • بدون نام

      کاش همه را دشمن خود نمیدانستیم.الان خیلی خوشحال بودیم.

    • بدون نام

      نه یعنی سیاستمدارامون خارج حتی چین اعتباری ندارن ..۵روز بعد کارو شروع کردن ربیعی ونیرو و...روحانیوظریوزنگنه کجان؟!..

    • بدون نام

      اخه احمق تعنه میزنی یکی تو چیکار میتونست انجام بدی از زیر اب اتش جنازه در میاوردی

    • بدون نام

      ااینم ازبرادران چینی این مسولین تامجبورنشن افکار عمومی نباش کاری روانجام نمیدن

    • بینام

      همه تسلیت میگن. یکی نمیگه جنسای بنجول این چینیهای عوضی رو تحریم کنیم.ما ایرانیان موش آزمایشگاهی جنسای بنجول چینی نیستیم.چینیها احتمالا میخوان از اجساد عزیزان ما سوپ درست کنن که کاری نکردن

    • روح اله ایزد

      چی بگیم فقط تسلیت تسلیت

    • بدون نام

      قلبم داره از جا کنده میشم...تسلیت ایرانم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج