جاباما
۶۶۱۹۵۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا، کمک به فلسطینی ها را مشروط می کند

مقام های آمریکایی اعلام کردند که ایالات متحده در نظر دارد کمک های خود را به «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) به شروطی از جمله بازگشت فلسطینی ها به مذاکرات صلح با اسرائیل مشروط کند.

ایرنا: به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده می شود تا دهها میلیون دلار از کمک های خود را به آنروا قطع کند اما فعلا تصمیمی در این باره نگرفته است. احتمال می رود که وی تنها ۶۰ میلیون دلار به این آژانس کمک کند. این در حالی است که پیشتر قرار بود آمریکا ۱۲۵ میلیون دلار به آنروا کمک کند.

مقام های آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که برای ادامه کمک ها به آنروا لازم است که تغییراتی در این آژانس ایجاد شود. یکی از پیشنهادهای در حال بررسی این است که فلسطینی ها ابتدا به مذاکرات صلح با اسرائیل بازگردند. وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که «تصمیم گیری در این باره در حال بررسی است.» اما کاخ سفید در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

به گفته مقام های آمریکایی، دولت ترامپ تا روز سه شنبه تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از قطع بخشی از کمک ها به فلسطینی ها حمایت می کنند. تیلرسون و متیس این طرح را در پاسخ به درخواست های نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ارائه کردند. هیلی خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات شدیدتری علیه فلسطینی ها شده بود.

هیلی خواستار قطع کامل کمک ها به آنروا شده بود. اما تیلرسون، متیس و سایر مقام های آمریکایی می گویند که قطع کامل کمک ها به ثباتی در خاورمیانه به ویژه اردند که میزبان صدها هزار آواره فلسطینی است، دامن می زند.

آمریکا بیشترین کمک را به آنروا می دهد و در مجموع ۳۰ درصد از بودجه آن را تامین می کند. آمریکا در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۵۵ میلیون دلار به آنروا کمک کرد و قرار بود که امسال نیز به همین میزان کمک کند. اما ترامپ که در احیای روند صلح ناکام مانده است، اخیرا در صفحه شخصی خود در توئیتر از کمک به آنروا انتقاد کرد.

آنروا خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در اختیار فلسطینی های ساکن کرانه غربی، نواز غزه، اردن، سوریه و لبنان قرار می دهد. صدها هزار فلسطینی در پی جنگ 1948 از خانه و کاشانه خود آواره شدند. تخمین زده می شود که پنج میلیون آواره فلسطینی و فرزندانشان در خاورمیانه و مناطق دیگر حضور داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پول خودشه خودشم واسش تصمیم میگیره،به شما چه!!!؟

    • بدون نام

      والا.مال خودشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج