۶۶۱۹۷۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

برای علیرضا حقیقی؛ زمان کوتاه است

حقیقی در سوئد روزهای خوبی را از نظر فردی و روزهای تلخی را به لحاظ تیمی تجربه کرد.

ایران ورزشی: حقیقی در سوئد روزهای خوبی را از نظر فردی و روزهای تلخی را به لحاظ تیمی تجربه کرد. او پس از پایان فصل و سقوط اسکیلستونا به سوپرتان راهی ایران شد تا تمرین‌های انفرادی خود را دنبال کند. حقیقی پیشنهادهای دست به نقدی از لیگ ایران داشت اما به تمام آنها پاسخ منفی داد. او فقط به تمرین سایپا رفت تا همراه سایر دروازه‌بان‌های این تیم تمرین کند و خود را آماده نگه دارد. او که پیش‌تر دروازه‌بان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود، حالا باید تلاش کند از حامد لک، حسین حسینی، رشید مظاهری و امیر عابدزاده سبقت بگیرد و همراه سایر بازیکنان تیم ملی به جام جهانی برود.

بعد از چند انتخاب اشتباه وقتش رسیده بود تا به تیمی جدید برود و بیشتر بازی کند. روبین‌کازان و سپس ماریتیمو تجربه‌های مفیدی - از نظر دقایق حضور در زمین - برای علیرضا حقیقی نبودند.

او با توجه به موقعیت از دست رفته‌اش در تیم ملی ایران، این بار به لیگ سوئد رفت تا برای اسکیلستونا بازی کند. تیمی نه چندان مطرح که نه جزو تیم‌های درجه یک فوتبال سوئد بود و نه می‌شد امیدی به پیشرفتش داشت. حقیقی برای انتخاب اسکیلستونا دو نکته مهم را در نظر گرفت. ابتدا بازی کردن در ترکیب این تیم و سپس رهایی از دوران سخت بدون تیم بودن.

علیرضا که در جام‌جهانی 2014 برای تیم ملی ایران بازی کرده بود، با امید فراوان به سوئد رفت و کارش را با اسکیلستونا آغاز کرد. این باشگاه البته دروازه‌بانی داشت که همه از آینده درخشانش می‌گفتند و اینکه قرار است در سال‌های بعد به دروازه‌بان اول تیم ملی سوئد تبدیل شود. پس حقیقی باید با تیم ارلاندسون 192 سانتیمتری رقابت می‌کرد. دروازه‌بانی که در مقدماتی جام جهانی به اردوهای سوئد دعوت شد اما هیچ‌گاه در فهرست 23 نفره قرار نگرفت. او البته با سابقه بازی برای تیم‌های پایه از جمله زیر 19 سال، دروازه‌بان ثابت تیم زیر 21 ساله‌های سوئد محسوب می‌شد.

کار حقیقی در آغاز سخت بود. او باید با دروازه‌بانی رقابت می‌کرد که فوتبال سوئد منتظر درخشش‌اش بود. همین یک اتفاق نا‌امیدکننده برای علیرضا بود. از طرفی بدشانسی هم خیلی زود و قبل از شروع فصل سراغ حقیقی آمد و او را برای هفته‌ها از فوتبال دور کرد. ارلاندسون با خیال آسوده درون دروازه اسکیلستونا قرار گرفت اما نه تنها ندرخشید بلکه گل‌های عجیبی هم دریافت کرد تا کادر فنی برای بازگشت حقیقی به فوتبال لحظه‌شماری کنند.

علیرضا به محض رفع آسیب‌دیدگی درون دروازه اسکیلستونا قرار گرفت و نخستین بازی‌اش را برای این تیم در هفته چهاردهم مقابل سیریوس انجام داد. از آن هفته به بعد، ارلاندسون دیگر رنگ بازی را ندید و حقیقی تا پایان فصل به دروازه‌بان ثابت اسکیلستونا تبدیل شد. ماحصل تلاش علیرضا در ترکیب اسکیلستونا، کسب 4 برد، 4 تساوی و 9 شکست در 17 هفته بود. نتایجی که البته نتوانست این تیم را از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نجات بدهد.

حقیقی در این ۱۷ بازی، ۱۵۳۰ دقیقه در زمین حضور داشت و ۲۷ گل دریافت کرد. میانگین گل‌های خورده او ۵/۱ گل در هر بازی بود. آماری که باید دو بار بسته نگه داشتن دروازه را هم کنارش بگذاریم و البته چند بار انتخاب به‌عنوان بهترین دروازه‌بان هفته. حقیقی در سوئد روزهای خوبی را از نظر فردی و روزهای تلخی را به لحاظ تیمی تجربه کرد. او پس از پایان فصل و سقوط اسکیلستونا به سوپرتان راهی ایران شد تا تمرین‌های انفرادی خود را دنبال کند.

حقیقی پیشنهادهای دست به نقدی از لیگ ایران داشت اما به تمام آنها پاسخ منفی داد. او فقط به تمرین سایپا رفت تا همراه سایر دروازه‌بان‌های این تیم تمرین کند و خود را آماده نگه دارد. او که پیش‌تر دروازه‌بان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود، حالا باید تلاش کند از حامد لک، حسین حسینی، رشید مظاهری و امیر عابدزاده سبقت بگیرد و همراه سایر بازیکنان تیم ملی به جام جهانی برود.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس، روبین‌کازان، استوریل، ماریتیمو و اسکیلستونا باید با دروازه‌بان‌هایی رقابت کند که در تیم‌های‌شان مشغول بازی هستند. عابدزاده در جام حذفی پرتغال برای ماریتیمو به زمین می‌رود، رشید مظاهری دروازه‌بان اول ذوب آهن است، حامد لک برای فولاد بازی می‌کند و حسین حسینی هم با استقلال یک رکورد جاودانه به نام خود ثبت کرده است. رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ فوتبال ایران.

حقیقی اگر می‌خواهد به جام جهانی برود، باید زودتر تیم جدید خود را انتخاب کند. تیمی که از حقیقی در ترکیب ثابت سود ببرد و بتواند مسیر او را برای حضور در دومین جام‌جهانی متوالی هموار کند. برای حقیقی یک روز هم یک روز است و همین حضور در تیم جدید تاثیر فراوانی روی تصمیم نهایی کی‌روش می‌گذارد. علیرضا امیدوار است و تلاش می‌کند به این هدف برسد. فقط می‌ماند تیم جدید که اگر دیرتر از موعد مقرر انتخاب شود می‌تواند او را با خطر حذف از فهرست کی‌روش برای حضور در جام جهانی روسیه مواجه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقیقی نباید به جام جهانی ۲۰۱۸ را پیدا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج