۶۶۲۵۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اکبری: با پیکان قطع رابطه نکردم

این‌که می‌گویند پیمان اکبری برند باشگاه پیکان است بیراه هم نگفته‌اند؛ چراکه می‌توان او را وفادارترین عضو این باشگاه دانست.

آسمان آبی: این‌که می‌گویند پیمان اکبری برند باشگاه پیکان است بیراه هم نگفته‌اند؛ چراکه می‌توان او را وفادارترین عضو این باشگاه دانست. پیمان تا زمانی‌که دست به توپ بود برای پیکانی‌ها بازی کرد و بلافاصله بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی هم به‌عنوان مربی در کنار پیکانی‌ها ماند. پیمان هر افتخاری که کسب کرد با پیکان بود و پیکانی‌ها هم متقابلا سال‌ها از وجود او بهره بردند؛ خلاصه آن‌که دو طرف سال‌های سال با خوشی روزگار گذراندند تا این‌که امسال وارد یک چالش جدی شدند و آن‌هم نتیجه‌نگرفتن این تیم در برخی رقابت‌های لیگ برتر بود، شاید کسی آن‌چنان توقع نداشت که پیکان تیمی همچون بانک سرمایه را ببرد، اما کسی هم توقع نداشت که این تیم با وجود بازیکنانی همچون سعید معروف، فرهاد ظریف، پوریا فیاضی و... در برابر تیمی همچون هاووش گنبد ببازد.

به‌هرحال، نوسانات پیکان باعث شد دو طرف به جدایی فکر کنند و برای مدتی از هم دور باشند. این‌که دوباره پیکان و پیمان را کنار هم خواهیم دید یا خیر مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید آیا گذر زمان مشکل آن‌ها را حل خواهد کرد و دوباره با هم جفت و جور خواهند شد یا این‌که پیکان فصل آینده به تیم دیگری خواهد پیوست؛ از همین رو امروز با پیمان اکبری، سرمربی مستعفی پیکانی‌ها، صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید.

‌آقای اکبری چرا تصمیم به جدایی از پیکان گرفتید؟

ما پیشنهادها و خواسته‌های خودمان را به باشگاه ارائه دادیم، اما این خواسته‌ها عملی نشد و مسئولان باشگاه هم انتظاراتی داشتند که آن‌ها هم به این انتظارات نرسیدند. به هرحال، شرایط همکاری برای دو طرف مهیا نبود، من خواسته‌هایی داشتم که محقق نشد، آن‌ها هم خواسته‌هایی داشتند که با توجه به برنامه‌هایی که مدنظر من بود جفت و جور نمی‌شد؛ برای همین نشستیم دوستانه صحبت کردیم و به قطع همکاری رسیدیم.

‌خواسته باشگاه از شما چه بود؟

خواسته باشگاه این بود که تیم والیبال پیکان تحت هر شرایط جزو دو تیم اول لیگ باشد، اما تیم‌هایی مثل بانک سرمایه، سایپا، شهرداری تبریز و شهرداری ورامین جزو مدعیان هستند و احتمال این‌که هریک از این تیم‌ها به فینال راه پیدا کنند وجود دارد.

‌اول فصل به مدیران باشگاه قول قهرمانی داده بودید؟

من هیچ‌وقت قول قهرمانی یا قول دیگری نمی‌دهم، اما همیشه تلاشم را کرده‌ام تا تیمم بهترین عملکرد را داشته باشد.

‌پس با این شرایط برگشتی در کار نیست؟

نه، فکر نمی‌کنم برگردم.

‌جدی؟ کمی عجیب است.

چرا عجیب؟

‌به‌خاطر این‌که پیکان الان در رده چهارم است و امکان دارد خیلی اتفاقات بیفتد و به نظر می‌رسد کمی زود تصمیم به کناره‌گیری گرفتید.

من آن مجموعه را دوست دارم، سال‌ها آن‌جا کار کردم و دلم می‌خواست احترام بین‌مان باقی بماند و امکان داشت با ادامه کار، آن احترام و دوست‌داشتن از بین برود و خراب شود؛ پس بهتر بود که احترام را نگه داریم و دوستانه از هم جدا شویم. من سال‌های زیادی در پیکان بودم و این تیم را قلبا دوست دارم. چند سال پیش هم یکی از کسانی بودم که نگذاشتم تیم والیبال پیکان منحل شود؛ چون مدیریت وقت می‌خواست این تیم را منحل کند.

‌پس با وجود جدایی همچنان در کنار پیکانی‌ها هستید؟

بله، من بازی پیکان و شمس را از نزدیک نگاه کردم. طرفدار پیکان هم بودم، هستم و خواهم بود. الان هم با هم همکاری نداریم، ولی این‌طور نیست که با پیکان قطع رابطه کرده باشم. در خانه والیبال یک طرف من عضو هیئت‌مدیره پیکان نشسته بود و باهم حرف می‌زدیم. این برای من ارزش دارد. نمی‌خواهم خدایی نکرده هم این‌ها از من ناراحت شوند و هم من از آن‌ها، پس بهتر بود دوستانه جدا شویم.

‌حالا فکر می‌کنید این جدایی به پیکان کمک می‌کند؟

امیدوارم که کمکی به تیم شود. به‌هرحال، این هم یک راه برای برون‌رفت از بحران است.

‌یعنی هدف همان بحث شوک دادن به تیم است که آقای شیعی گفتند؟

بله، امیدوارم که شوک مثبتی باشد.

‌انتظار حمایت بیشتری از باشگاه نداشتید؟

من چنین انتظاری نداشتم. انتظار من از مدیریت این است که بیشتر از قبل مشکلات تیم را رفع کند. جز این مسئله انتظار دیگری نداشتم. پیکان به ترمیم نیاز داشت و امکان این‌که این تیم ترمیم شود وجود داشت، اما نظر باشگاه چیز دیگری بود.

‌مشکل اصلی پیکان چیست؟

تنها چیزی که الان خیلی به چشم می‌آید بحث روحی و روانی است. باشگاه پیکان باشگاه بزرگی است و این توانایی را دارد که بچه‌ها را از لحاظ روحی بسازد. هفت هفته دیگر فرصت هست تا پیکانی‌ها بتوانند جایگاه بهتری را برای خودشان رقم بزنند. چند سال پیش شهرداری ارومیه به‌سختی به‌عنوان تیم هشتم به پلی‌آف راه یافت، تیم اول را رفت و برگشت شکست داد و به جمع چهار تیم پایانی راه یافت. الان هم این شانس برای همه تیم‌ها در پلی‌آف وجود دارد. هنوز هم می‌توان به راهیابی پیکان به فینال امیدوار بود. به نظر من، این تیم مشکل فنی ندارد و اگر مشکلات روحی این تیم حل شود، می‌تواند به روزهای اوجش برگردد.

‌برای همین عجیب است که چرا شما الان کنار کشیدید؟

خب، ما در پایان نیم‌فصل اول عملکرد تیم را بررسی کردیم و از لحاظ فنی و غیر‌فنی نسبت به تیم‌هایی که بهتراز تیم ما هستند کمبودهایی داشتیم و باید ترمیم می‌شدیم. بر این اساس، پیشنهادها و خواسته‌های خودمان را به باشگاه ارائه دادیم، اما این خواسته‌ها عملی نشد و مسئولان باشگاه هم همان‌طور که گفتم انتظاراتی داشتند که آن‌ها هم به این انتظارات نرسیدند؛ بنابراین بهترین راهکار این بود که به‌صورت توافقی و دوستانه جدا شویم.

‌فکر می‌کنید حالا پیکان بتواند به کورس قهرمانی برگردد؟

بله، هنوز تا مرحله پلی‌آف زمان داریم و پیکان هم این توان را دارد تا دوباره به کورس قهرمانی برگردد.

‌نظرتان درباره سرمربیگری عهدی چیست؟

برای آقای عهدی آرزوی موفقیت می‌کنم عهدی و مومنی مقدم از اول کنار ما بودند و خیلی خوب به شرایط تیم واقف هستند، مطمئنا می‌توانند به تیم کمک کنند.

‌الان برنامه خودتان چیست؟

من این روزها با آقای کولاکوویچ هستم و چند هفته‌ای تیم‌های مختلف را از نزدیک می‌بینیم و بازیکنان را زیر نظر می‌گیریم تا بتوانیم تیم ملی خوبی را برای رقابت‌ها آماده کنیم.

‌مربیگری شما در تیم ملی، باعث ازدست‌دادن تمرکزتان برای پیکان نشد؟

وقتی در تیم ملی کار می‌کنم همه تمرکزم برای این تیم است و زمانی‌که در تیم باشگاهی حضور دارم هم برای موفقیت تیمم همه تلاشم را می‌کنم. این مسئله دو بحث جدا از هم است و خداراشکر می‌کنم که پیش وجدان خودم راضی هستم.

‌حضور رئیس جدید را چطور می‌بینید؟

قطعا به نفع والیبال خواهد بود؛ چون ایشان چندین سال در کنار داورزنی بوده است و نقاط ضعف و قوت را به‌خوبی می‌داند و شناخت خوبی از جامعه والیبال دارد و مطمئنا با مدیریت خوبی که دارد والیبال را رو به جلو حرکت خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج