۶۶۲۷۰۰
۳۹ نظر
۵۰۱۷
۳۹ نظر
۵۰۱۷
پ

۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند

درباره پنج چهره شاخص که در بزنگاه های حساس به جای برنامه سازی برای خوشایندن مدیران بالادستی، هوشمندانه کنار مردم می ایستند و برای تلویزیون کسب آبرو می کنند. این گزارش به مناسبت محبوبیت رضا رشیدپور در روزهای پرسوءتفاهم تدوین شده است.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: درباره پنج چهره شاخص که در بزنگاه های حساس به جای برنامه سازی برای خوشایندن مدیران بالادستی، هوشمندانه کنار مردم می ایستند و برای تلویزیون کسب آبرو می کنند. این گزارش به مناسبت محبوبیت رضا رشیدپور در روزهای پرسوءتفاهم تدوین شده است.

پیش درآمد

«او مجری سیاست تثبیت شده تلویزیون است» این کامنت و نمونه های بی شمار مشابه را می توان در سایت های مختلف دید که گزارشگر گزارش «زندگی بدون شبکه های اجتماعی» را نشانه رفته اند. نظرهایی که در چند روز اخیر رصد کردیم، نشان می دهد غالب هموطنان نگاهی بدبینانه به تلویزیون دارند حتی وقتی می دانند معاونت سیاسی به خاطر آن گزارش توبیخ شده است. معتقدیم تلویزیون در بزنگاه های حساس باید طوری رفتار کند که مورد وثوق مردم قرار گیرد.
بله، دست برنامه سازان بسته است اما با خلاقیت و ایستادن کنار مردم می توان کسب اعتماد کرد. اصلا می توان خیلی کارها را نکرد مثل همین گزارش «زندگی بدون شبکه های اجتماعی». این اتفاق بهانه ای شد تا عملکرد چند چهره را که برای تلویزیون اعتبار می خرند. مرور کنیم؛ همان هایی که نام شان نه تنها بیننده می آورد که ذیل این اتهام قرار نمی گیرند که «مجری سیاست تثبیت شده هستند». به فهرست، چند نام دیگر را می توان اضافه کرد از جمله سروش صحت که سریال «لیسانسه ها» و برنامه «کتاب باز» را روی آنتن دارد.

رضا رشیدپور؛ حالا خورشید

«حالا خورشید» در گام اول یک برنامه سرحال صبحگاهی است. رضا رشیدپور با علم به این موضوع سعی کرده مدل اجراهای قبلی را کنار بگذارد. او برای ایجاد شفافیت نخواسته در قید سری برنامه های شیشه ای اش بماند و برای چالش سراغ مدل «دید در شب» نرفته. سعه صدر دیگر ویژگی مثبت برنامه است که گاهی مهمان های تلویزیون را نشان می روند اما رشیدپور نه هول می شود و نه مانع از انتقاد آنها.
۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند

نمونه اش را میان حرف های صریح همسر سرمهندس نفتکش ایرانی شاهد بودیم که کلی انتقاد روانه صدا و سیما کرد. برگ برنده دیگر رشیدپور گام برداشتن همراه با اتفاقات روز است. گاهی گرانی تخم مرغ محور می شود و گاهی فیلترینگ تلگرام. رشیدپور کنار مردم می ایستد و زبان آنها می شود یعنی به جای ترسیدن از مواجهه با ماجرای فیلتر شدن، خیلی رک می گوید خود او هم از این اتفاق ناراحت است و دست به دامان فیلترشکن شده. حتی به معاونت سیاسی صدا و سیما متلک می اندازد که گزارشی از خوشحالی مردم به خاطر قطع تلگرام پخش کرده بود. این همراهی است که باعث می شود بریده حرف های او دست به دست بچرخد.


عادل فردوسی پور؛ نود

زبان سرخش خیلی وقت ها برایش گران تمام شده اما تاثیری در تغییر شاکله فکری عادل فردوسی پور نداشته است. می دانیم که حمایت مدیران تلویزیون از «نود» جسارت فردوسی را تقویت کرد اما هر کسی «جنبه» حمایت را ندارد. او فریفته افشاگری ها و افزایش روز به روز بیننده هایش نشد و وظیفه اصلی اش را فراموش نکرد. رسالت اصلی او «برنامه سازی» است؛ آن هم با استاندارد و تراز بالا. هر سال دکور و آیتم های «نود» را تغییر می دهد و با آغوش باز سراغ ایده های جدید همکارانش می رود.
طبعا «نود» خالی از ایراد نیست، بحث حالا چیز دیگری است: عادل فردوسی پور به جای غلتیدن به سمت مدیران ورزشی و چهره های مطرح فوتبال، کنار مردم ایستاد و زبان گویای آنها شد. اصلا به خاطر چنین جایگاهی است که گاه طیفی از هواداران یک تیم او را دشمن خود می دانند و از هرگونه اظهارنظرش تعابیر فرامتن می کنند. عادل در بزنگاه های حساس، مردم را رها نکرد و نشان داد با آنها همدل و همراه است. این مانیفست، اعتبار او و «نود» را باعث شده است.
۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند

مهران مدیری؛ دورهمی

در یک دوره بین او و تلویزیون شکرآب شد اما مهران مدیری علیه این رسانه لب به شکایت باز نکرد. او خوب می دانست ریشه محبوبیتش در تلویزیون است و مسئولان بهتر می دانستند مدیری برای شان مایه اعتبار است. او در «دور همی» نقش منتقد اجتماعی را بازی می کند و می خواهد زبان مردم باشد. انتقادهایش گاهی بیش از حد عریان است و ابزاری می شود برای مخالفان دولت. در دوره جدید، نقدهایش اصولی تر و همگام با اتفاقات روز است. استنداپ هایش به رغم داشتن مخالفانی سرسخت به دل جماعت زیادی می نشیند و گاه و بیگاه در مناسبت های مختلف برده آن را دست به دست می کنند.

کسی نیست نداند مدیری حتی وقتی بی رحمانه دولتمردان را نقد می کند، سفارشی نپذیرفته بلکه حرف دل خود اوست. شاید چنین روشی به زعم برخی درست نباشد اما نمی توان مدیری را متهم به دولت ستیزی کرد. او فعلا «نقد میانه» را انتخاب کرده و انتقادهایش حساسیت سری پیش «دورهمی» را ندارد. مهران مدیری جزو مجریانی است که رفتار و سکناتش همراهی برانگیز است و باعث اعتماد مردم به تلویزیون می شود.
۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند

احسان علیخانی؛ ماه عسل

اصولا مجریانی که توبیخ می شوند پیش مردم به محبوبیت می رسند! البته نمی خواهیم محبوبیت احسان علیخانی را به مخالفت خوانی اش تقلیل دهیم ولی او بارها چوب نقدهای تند و تیزش را خورده. معروف ترین آن به ماجرای ویژه برنامه سال تحویل و کنایه به رییس جمهور وقت باز می گردد که منجر به ممنوع الکاری اش شد. در «ماه عسل» هم بسیاری از اوقات نقدهایش گزنده بوده. در طرف مقابل اما بر تعداد هواداران علیخانی اضافه شده تا جایی که وقتی طرح محسنین را راه اندازی می کند با استقبال چشمگیر مواجه می شود.
علیخانی حرف های «شعاری» و «باب طبع مدیران» کم نمی زند اما ادبیات گفتاری اش به گونه ای است که به دل هوادارانش می نشیند. کسی هم پیش خود نمی گوید «ای بابا او مجری اوامر مسئولان بالادستی است!» نه؛ علیخانی آداب محبوب شدن را یاد گرفته و فهمیده تا وقتی می تواند از آن مراقبت کند که کنار مردم ایستاده باشد نه مسئولان تلویزیون به همین خاطر است که هر حرفی نمی زند و با ظرافت روی مرز باریک «مجری تلویزیون بودن» و «زبان مردم بودن» حرکت می کند.
۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند

رامبد جوان؛ خندوانه

مدل برنامه سازی و اصولا شخصیتی رامبد جوان یک تفاوت اساسی با عادل فردوسی پور و رضا رشیدپور دارد. او با «زبان شیرین» سراغ موضوعات مختلف می رود و اگر هم بخواهد به مسئولان یا مردم نقد کند، خنده از لبش نمی افتد. رامبد اهل کنایه زدن و دنبال کردن مسائل حاد روز نیست. او نخواسته ردای یک مجری مخالف خوان بر تن کند که البته با توجه به رسالت «خندوانه» روش او کاملا اصولی است.

رامبد جوان اما یک ویژگی بزرگ دارد و آن برخورداری از محبوبیت، همپای دیگر سلبریتی های تلویزیون است تا جایی که این موقعیت حتی در بازیگری نصیب او نشد. رامبد جوان با مدل برنامه سازی و اجرای متفاوتش، طیف زیادی از بیننده ها را جذب تلویزیون کرد و اینگونه برای آن وجاهت خرید. جوان هر کاری کند متهم نمی شود که مجری سیاست صدا و سیماست؛ او آنقدر ذکاوت دارد که فرمایش مدیران را از فیلتری عبور درست دهد و دافعه ایجاد نکند. این گونه است که طرح ها ایده ها و کمپین های او با اقبال فراوان مواجه می شود و وقتی برای کمک رسانی مالی اقدام می کند، عددهای بزرگی به دست می آید.
۵ مجری محبوبی که همیشه طرف مردم را می‌گیرند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوبت این سوپاپ رشیدپور هم میرسه!
      رامبد جوان خیلییییییی کاراش تابلو ئه

    • بدون نام

      سلام
      آقاي فردوسي پور اگرچه مجري توانمندي است و محبوبيت زيادي بين مردم دارد ولي در مسائل سياسي بعضا به نفع جريان سياسي خواسي تمايل دارد نمونش در مورد حادثه پلاسكو و حادثه سانچي اظهارنظر متفاوت داشتند كه از نظر بنده و مردم هر دو حادثه مديران بايد پاسخگو باشند

    • بدون نام

      یه مشت متظاهر

    • زهرا

      رشید پور کارش عااااایه.رامبد جوان لوس و نچسب

    • بدون نام

      فقط مدیری. رشیدپور با ژست حمایت از مردم حرف مسعولانو میزنه

    • بدون نام

      دیگه حالمون از مدیری به هم میخوره نون به نرخ روز

    • بدون نام

      همه شون نون به نرخ روز خورن که نمیتونن از دستمزدهای نجومی صدا وسیمای میلی دل بکنن

    • بدون نام

      چقد هوای همو داریم.؟؟؟؟..ملت ک این باشه از دولت چ توقعی...هرکی حرفش میشه میگن حقوق نجومی ونون ب نرخ روز خور...بنظرم حقمونه این همه بلا وگرونی

    • مهران

      فقط این مونده که مدیری طرف مردم رو بگیره .کسی که با چاپلوسی داره برنامه می سازه و نون به نرخ روز میخوره چطوری طرف مردمه!!

    • مریم

      حسوداااااا همشون عالین خیلی هم خوبن

    • بدون نام

      رامبد جوان و مهران مدیری خیلی خوبنننن

    • بدون نام

      فردوسی پور ك خیلیییییی طرف مردمه!!!!
      اتفاقا كاملا جناحی عمل میكنه

    • نگار

      دقیقا همینا بهترین مجری های تلویزیونن.حتی وقتی تیتر مقاله رو خوندم فقط این مجریها یادم اومدن

    • بدون نام

      مهران مدیری نون زحمتشومیخوره حداقلش اینه رک حرف ودردمردمومیگه

    • بدون نام

      ناشناس مردم از جنس خودشون می خوان نه فرمایشی . اگر مدیری هوای ملت رو داشت جزو اقلیت 5 درصد نبود!!!
      ایران برای همه ایرانیان .

    • بدون نام

      جاست علیخانی

    • حسن

      اگرکسی از چند نفر دفاع میکندازاین کار هدف ونقش ای دارد که اگر خوب به سخنانش دقت کنید متوجه میشوید ازاینکه انها ادمهای خوبی هستند حرفی نیست ولی این عزیز دنبال خراب کردن جایی هست که ازایشان باید پرسید که شماکه ازصداوسیما ایراد میگیرید اینها در همان مرکز هستند اگر دیگران راسخنگوی گوینده سیاست سیما میدانیداینها هم سیاست سیمارا میگویندپس نگویید این خوبست واون پس مشکل سود شماست اینست که بهمراه دشمن صداوسیمارا بکوبید چون تمام نقشه هایتان را نقش براب کرد برای شمافضای مجازی خوبست ؟؟

    • بدون نام

      فقط مهران مدیری و رشید پور به نظرم حرف مردم رو میزنن.

    • بدون نام

      اینا هیچ کدوم جسارت نقد قوه قضائیه و مجلسو ندارن

    • بدون نام

      عليخاني نونش رو از اشك مردم درمياره:))))

    • هانیه

      همشون عالین
      احسان علیخانی که عشقه
      دلم براش یه ذره شده

    • بدون نام

      احسان خوشگله♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

    • بدون نام

      اگه مدیری رو آدم باهوش و کاربلدی میدونید(همون طور که سالها بوده ) ،پس باید به اعتقاداتش احترام بگذارید ،نه اینکه فقط وقتی تو گروه ما باشه خوب باشه اگه مخالف ما گفت بد بشه

    • بدون نام

      علی ضیا هم خوب طرف مردمو میگیره به خصوص درمورد اب وهوای اهواز و ...

    • بدون نام

      دیگه سیاسی تر و جناحی تر از فردوسی پور داریم؟کجاش طرفدار مردمه

    • بدون نام

      مدیری که کارش انتقاد از یه جریانه و درسته از اصولگراها حمایت نمی کنه ولی نقدشون هم نمی کنه مدیری عروسک خیمه شب بازی تلویزیونه برای نقد و تخریب دولت منتخب مردم

    • بدون نام

      اینا نون به نرخ روز میخورن آدمای یه لا قبایی که با پول مالیات کارمندای بدبخت وبودجه عمومی کشور میلیاردر شدن وموقع رد شدن از خیابون صد تا خدم وحشم دارن تا کسی از صدمتری اونا رد نشه.حرف کدوم مردم رو میزنن برادر من؟!!!هر چقدر پول میگیرن همونقدر هم حرفهای دیکته شده رو تکرار میکنن!!! امثال علی دایی وجواد خیابانی وعلی کریمی وصادق زیبا کلام حرف دل مردمو زدن،هر جا مردم نتونستن بگن اینا گفتن.

    • بدون نام

      اتفاقا بر عکس.. اینا از همه بدتر و متظاهرتر هستند و کسی که پول صدا و سیما بیاد توی زندگیش تبدیل میشه به یک دروغگو

    • بدون نام

      محمد رضا شهیدی فر. متفاوت ،مثل هندی هاست ،کاری به عقایدش ندارم

    • بدون نام

      به قول دوستمون اینا از همه بدتر هستند

    • بدون نام

      مجری برنامه پایش از همه شون بیشتر طرفم
      مردمه

    • ایدا

      از بین اینا فقط رشیدپورو قبول دارم

    • بدون نام

      جوان رو قبول ندارم ولی 4 تا اولی و اره

    • بدون نام

      واقعا چه جور آدمهایی هستید شما؟؟؟هر کسی به هر جایی رسیده لیاقتش رو داشته حقوقشم نوش جونش ..شما چرا خودتون میکشید ؟؟؟اینها معرکه اند.رامبد جوان بی نظیره.احسان ماهه ماه..رشیدپور هم باحاله علی ضیا هم حرف نداره مدیری هم آخرشه....هر کی نقد میکنه چشم نداره بزرگیه یه عده رو ببینه..مگه اونا تعهد دادن که ازشون طلبکارید؟؟؟این دل و روح شماست که ایراد داره نه اینا..

    • بدون نام

      احسان علیخانی تکه.یدونست

    • بدون نام

      مگه احسان علیخانی نبود که کمپین آزادی زندانیان مالی رو تشکیل داد و اینهمه از مردم آزاد شدند این کار نشانه ی با مردم بودن نیست؟؟رامبد جوان چقدر کمپین برای کمک به انواع خیریه ها و مردم و ... در برنامش داشت چرا اینا رو نمی بینید؟؟اگر قدردانی از آدمهای بزرگ رو بلد نیستید حداقل زبان به بدگویی باز نکنید

    • ahmad zargar

      همین احسان علیخانی امسال هفده میلیارد برای ازادی زندانی ها جمع کرد
      همین علیخانی برای پونصدهزار بچه یتیم وبد سرپرست بانی جمع کرد
      همین علیخانی پارسال جلوی تلویزیون گفت که برای سی روز ماه عسل فقط چهل میلیون میگیره ....لطفا احسان علیخانی رو با امثال عادل و ...که شبی صدمیلیون واسه حرفای چرت و پرتشون میگیرن مقایسه نکنید
      رضا رشید پور رو هم قبول دارم

    • ahmad zargar

      همین احسان علیخانی امسال هفده میلیارد برای ازادی زندانی ها جمع کرد
      همین علیخانی برای پونصدهزار بچه یتیم وبد سرپرست بانی جمع کرد
      همین علیخانی پارسال جلوی تلویزیون گفت که برای سی روز ماه عسل فقط چهل میلیون میگیره ....لطفا احسان علیخانی رو با امثال عادل و ...که شبی صدمیلیون واسه حرفای چرت و پرتشون میگیرن مقایسه نکنید
      رضا رشید پور رو هم قبول دارم

    • فاطمه

      احسان علیخانی،رامبد جوان ،علی ضیا عشقن، فوق العاده، آدمهای کار درست و شریف ،حیف که بعضی از مردم اینقدر بی چشم و رو هستند که هیچ کدوم از خوبیها رو نمیبینن ..واقعا که خجالت بکشید....مدیری و رشیدپور هم کاربلد و آدم حسابی هستن حالا شما چشم دیدنشون رو ندارید مشکل خودتونه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج