۶۶۲۹۲۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شاخص کل بورس تهران، تقویت شد

شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲ واحدی روی ۹۸ هزار و ۵۹۶ واحد ایستاد.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۵ دی ماه ۹۶ با افزایش ۶۵۲ واحدی روی رقم ۹۸ هزار و ۵۹۶ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲واحدی عدد ۱۷ هزار و ۴۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۷۸۴ واحدی به رقم ۱۰۶ هزار و ۳۰۲ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۵۲۰ واحدی به رقم ۷۰هزار و ۴۵۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۰۹۰ واحدی عدد ۲۰۷ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۴ واحدی روی رقم یک هزار و ۹۲ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس با ۱۸۶ واحد،تاپیکو با ۱۴۳ واحد و فولاد مبارکه با ۷۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با ۱۳ واحد، پتروشیمی خارک با ۹ واحد و گروه مپنا با ۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۵ هزار و ۵۸۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس صنایع غذایی مینو شرق، لامیران، پتروشیمی فناوران، کارخانجات تولیدی شهید قندی، ملی صنایع مس ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، صنعت روی زنگان، بورس اوراق بهادار تهران، عمران و سازندگی استان قزوین، بیمه اتکایی امین، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، صنایع غذایی مینو شرق، پخش البرز، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، آلومتک، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت‌آژند، سرمایه‌گذاری پردیس، صنعتی کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بیمه میهن با توجه به اصلاحات دستورالعمل‌ اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس به دلیل آنچه که عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت عنوان شد از سوی فرابورس تعلیق شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۷ میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود.

بر اساس این گزارش، پرحجم ترین معاملات تأثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز در حالی به تاپیکو، ملی‌مس و فولاد مبارکه اختصاص یافت که حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله کمتر از ۱۷۵ میلیونی توانست امروز ارزشی ۴ میلیارد تومانی را برای معاملات این اوراق رقم بزند.

به گزارش فارس، روند معاملات بازار سهام نشان می‌دهد، با وجود تقلای شاخص کل بورس برای ثبت رکورد جدیدی در آستانه ورود به بهمن ما اما در اغلب نمادهای معاملاتی غلبه عرضه بر تقاضای سهام مانع از شکل‌گیری انگیزه‌های سهامداری دست کم در یک بازه میان مدت شده است.

هر چند که با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال و لزوم تأمین نقدینگی از سوی صندوق‌های بازنشستگی و همچنین سایر حقوقی‌های فعال در بازار به طور طبیعی انتظار برای افزایش عرضه سهام در بازار و کمرنگ‌تر شدن فعالیت حامیان حقوقی بازار اجتناب‌ناپذیر است.

در این بین دلیل علمی رشد شاخص کل بورس با اتکا به معاملات چند سهم و انگشت‌شمار در حالی قابل تأمل است که کسب بازده از بازار سهام این روزها کنایه پول در آوردن از زیر سنگ را به ذهن می‌آورد.

بازاری که جدایی از حامیان سنت آن به پشت گرمی صندوق توسعه و صندوق تثبیت این روزها به دنبال تحصیل سهم‌‌های شاخص‌ساز هستند.

در گروه بانک‌ها نیز با توجه به تحولات مدیریتی اخیر برخی خبرها حاکی از بازگشایی نماد معاملاتی آنها تا قبل از پایان سال جاری حکایت دارد. این در حالی است که نماد معاملاتی های‌وب همچنان به دلیل وجود برخی ابهام‌ها با توقف مواجه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اخر همه اینها که گفته میشه تقویت شد اخرش پوچ تواین ۲۰سال جز دزدی دربورس وبانک و شاندیز وموسسات و تخلوافات در همه شنیدن هیچ و ندارم اینم که میگی دروغه آصلا حرف زدنتون دروغ وچپاول مال مردمه اخرش ته سهامی که داری پوچه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج