۶۶۳۱۱۲
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

اعلام اولویت کارگروه دستمزد شورای عالی کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار، بررسی نحوه تامین سبد معیشت کارگران و راه‌های حمایت از تولیدکنندگان را در اولویت کارگروه دستمزد شورای عالی کار عنوان کرد.

ایسنا: علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت بررسی سبد معیشت کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: کارگروه دستمزد فعالیت خود را دنبال می‌کند و چگونگی تامین سبد معیشت خانوارها را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: کارفرماها نظرشان این است که بخشی از هزینه‌های سبد معیشت را دولت برعهده بگیرد. از آنجایی که دولت در مناسبات مزدی ما خود به عنوان کارفرما مطرح است، موضع ما به عنوان نمایندگان گروه کارگری با توجه به اینکه با دو کارفرمای بزرگ و کوچک در حال مذاکره هستیم، تامین سبد معیشت است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: طبعا هر کدام از دو شریک اجتماعی ما بخشی از این هزینه‌ها را برعهده بگیرند هیچ تفاوتی نمی‌کند، خواسته ما این است که دولت از تولیدکنندگان حمایت کند و این حمایت را در قالب‌های مختلف از جمله بخشودگی مالیاتی نشان بدهد تا دستمزد به اندازه ارزش واقعی خود افزایش یابد.

خدایی درباره دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که سال گذشته به عنوان رقم سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری در شورای عالی کار پذیرفته شد، گفت: انتظار نداریم که از طریق یک روش غیرمنطقی به این عدد برسیم چون وارد کردن شوک در بازار فعلی بدون فراهم کردن مقدمات می‌تواند نتیجه معکوس بدهد و بخشی از کارگران شغل خود را از دست بدهند.

این مقام مسئول کارگری ادامه داد: درصددیم تا یک سیر منطقی را دنبال کنیم و اولین هدفمان این است که در مرحله اول و در شرایط فعلی به هیچ وجه کاهش قدرت خرید نداشته باشیم و افزایش دستمزد به نحوی باشد که کلیه هزینه‌های ریالی تحمیل شده سال جاری را پوشش بدهد و در مرحله دوم به توافق سر برنامه‌ای برسیم که طی چند سال فاصله عمیقی که بین دستمزد و هزینه‌های سبد معیشت ایجاد شده از بین برود و شروع این کار از امسال باشد تا بخشی از هزینه‌ها را امسال و بخشی دیگر را طی سالهای آینده جبران کنیم و به تعریف مشخصی از حداقل‌های قانونی زندگی کارگران برسیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن شریفی نیا

      با این چانه زنی هیچ چیزی درست نمیشه خودشونم میدونن ولی با افکار کارگر بازی میکنن اگه واقعا فکر کارگرن این برده داری نوین که کارگر استثمار میکنند و بردارن چه معنی داره شرکت های مادر با تثبیت یک شرکت منابع انسانی بخشی از نیروی کارشان را به پیمانکار میسپارن بدون اینکه شرکت سرمایه گذاری داشته باشه سر دمداران ان شرکت قانونی از کارگر دزدی میکنن بیان اگر راست میگویند این پیمانکاری یا برده داریو بردارن تا فواصل مزدی بین کارگران یک شرکت برداشته بشود چرا باید دونفر در یک شرکت با همان تخصص کار بکند ولی نسبت حقوقشون باهم دو برابر فرق باشه این عدالتیست که اینا درست کردن دنبال معیشت کارگر نیستن دنبال دور زدن قانون وبازی دادن افکار کارگرهستند تا حتی کارگران در یک شرکت باهم دغدغه داشته باشن اینا فقط بفکر تحقیر کردن کارگر وپاشیدن کانون خانواده هاست

    • sorena

      دیگر امیدی نیست
      خودتان با این جلسات نه خسته کنید نه روح کارگران عزیز و زحمت کش را آزار دهید....
      امسال هم مثل سالیان گذشته خروجی این جلسات تنها وتنها وتنها یک
      افزایش جزئی است...
      که آن هم کارفرمایان خیلی خیلی خیلی محترم با دورزدن آن حقوق پرداختی را حتی کمتر از سال قبل آن پرداخت می کنند.....

    • عدالت

      هیچکس به فکر کارگران نیس. کلی بحث میکنند بعدهم فوق بالا صدتومن میزارن رو حقوق. درحالی که میگند حقوق حداقل بای سه و نیم ملیون باشه واقعا خنده داره و مردما مسخره کردند.

    • بدون نام

      خرج با دخل میخواند مدیریت محترم

    • باقرسرخوش ابهر

      هرسال از این وراجیها میکنید.خروجی نداره،چرا؟چون همه نمایندگان و اعضای کابینه،کارفرما هستند ما کارگران هم عادت کردیم.....

    • باقرسرخوش ابهر

      برادر و خواهر عزیزم چرا همه متن منو چاپ نکردید؟شما امانتداری رو مراعات نکردید.مهم نیست تو تلگرام اطلاع رسانی میکنم.ولی رعایت انصاف رو بکنید امیدوارم حقوقت 900تومن باشه تا منو درک کنی بفهمی چرا همچین متنی رو گذاشتم.وعده من و چاپ کننده نظر من به قیامت.

    • بدون نام

      زندگی خانواده کارگر با زندگی خانواده کارمند دولت مگه فرق داره اونا حداقلش ۳میلیونه ولی ماحداکثرش یک ونیمه اگه امسال هم نتیجه جلسات خروجیش همان ۱۰۰تومنه به خودتون فشار نیارید امسال جو کشور با سالهای دیگه خیلی فرق داره خواهشا نگذارید بی عدالتیها باعث تفرقه درکشور شود ...

    • بدون نام

      آقا به خدا هیچ کس به فکر کارگر نیست از دوماه قبل بحث تعین حقوق کارگران شروع شده آخر سال هم اعلام میکنند 10 درصد اضافه شد .درکشورهای اروپایی وآمریکایی حرف اول کارگران میزنند ودرمورد حقوق بیشتراز قشرهای دیگر مورد حمایت قرار میگیرند .اما درکشور ی اسلامی پایین ترین حقوق.این ظلم بزرگیه که مسعولین در حق کارگران شریف ایران میکنند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج