۶۶۳۱۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آزمون و جهانبخش با هم در لاتزیو

چند سال بعد از حضوری موفقیت‌آمیز در رده جوانان، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به تیم ملی ایران رسیدند.

ایران ورزشی: چند سال بعد از حضوری موفقیت‌آمیز در رده جوانان، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به تیم ملی ایران رسیدند. اولی در آستانه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ از فهرست کی‌روش خط خورد اما دومی همراه تیم ملی به برزیل رفت و برای ایران در این مسابقات مهم بازی کرد. آزمون اما بعد از جام جهانی و پس از درخششی خیره کننده در لیگ روسیه به تیم ملی برگشت و البته دیگر این پیراهن را از دست نداد. تا امروز که مهاجم اصلی تیم ملی است و کی‌روش حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او در جام جهانی ۲۰۱۸ باز کرده.

سال‌ها قبل، وقتی عضو تیم جوانان بودند نخستین بار کنار هم بازی کردند. علیرضا جهانبخش در نقش یک بال راست نفوذی و پاسوری فوق‌العاده و سردار آزمون در قامت یک مهاجم تمام کننده. مهاجمی که به هیچ دروازه‌بانی در رده جوانان رحم نمی‌کرد. گل می‌زد و از موقعیت‌ها نهایت بهره را می‌برد. این دو در تیم جوانان به مربیگری اکبر محمدی شکوفا شدند و نامی برای خود دست و پا کردند. هر چند پیش از این، سردار در رده نوجوانان یکی از بهترین گلزن‌های فوتبال آسیا به شمار می‌رفت و جهانبخش هم سابقه بازی برای تیم امید در زمان مربیگری علیرضا منصوریان را در کارنامه داشت.

چند سال بعد از حضوری موفقیت‌آمیز در رده جوانان، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به تیم ملی ایران رسیدند. اولی در آستانه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ از فهرست کی‌روش خط خورد اما دومی همراه تیم ملی به برزیل رفت و برای ایران در این مسابقات مهم بازی کرد. آزمون اما بعد از جام جهانی و پس از درخششی خیره کننده در لیگ روسیه به تیم ملی برگشت و البته دیگر این پیراهن را از دست نداد. تا امروز که مهاجم اصلی تیم ملی است و کی‌روش حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او در جام جهانی ۲۰۱۸ باز کرده. این دو بازیکن، با اینکه در رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان در تیم‌های ملی کنار هم بازی کرده‌اند اما هرگز طعم هم تیمی بودن در هیچ باشگاهی را نچشیده‌اند. هماهنگی سردار و جهانبخش زبانزد است و این را بارها بخصوص در تیم ملی دیده‌ایم اما شاید تابستان آینده اتفاق‌هایی رقم بخورد و دو لژیونر موفق فوتبال ایران را در یک باشگاه، در یک قاب و کنار هم ببینیم. رسانه‌های معتبر ایتالیا از پیشنهاد لاتزیو برای جذب آزمون و جهانبخش نوشته و مدعی شده‌اند مدیران این باشگاه تلاش خود را برای رسیدن به این هدف آغاز کرده‌اند؛ ابتدا سایت کالچو که درباره علاقه لاتزیو به سردار آزمون این گزارش را نوشته است: «باشگاه لاتزیو در فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی در‌صدد به خدمت گرفتن سردار آزمون، مهاجم ایرانی روبین‌کازان بود که این اتفاق صورت نگرفت. اکنون بار دیگر این باشگاه ایتالیایی مذاکراتش را با مدیر برنامه‌های سردار آزمون از سر گرفته است. این مذاکرات اواخر سال گذشته میلادی آغاز و در کریسمس به صورت جدی دنبال شد.»

سایت کالچو به مشکلات مالی روبین‌کازان هم اشاره کرده و این مساله را میانبری برای رسیدن به توافق دانسته است: «باشگاه روبین‌کازان، تیم فعلی آزمون شرایط بسیار بد مالی را تجربه می‌کند و حتی چند ماهی است که حقوق بازیکنان خود را پرداخت نکرده. همین دلیل باعث شده که برخی از بازیکنان شاخص روبین‌کازان مانند ‌ام ویلا این تیم را ترک کنند. با توجه به اینکه سردار آزمون در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به میدان برود، از هم‌اکنون باشگاه لاتزیو مذاکراتش را آغاز کرده تا بتواند این بازیکن را با مبلغی در حدود ۲۰ میلیون یورو برای تابستان جذب کند.»

پیشنهاد لاتزیو بنا به ادعای رسانه‌های ایتالیایی فقط مختص به سردار آزمون نیست. در روزهای اخیر شنیده شده که علیرضا جهانبخش نیز قرار است به این تیم ایتالیایی برود که البته هنوز پیشنهاد رسمی از سوی لاتزیو برای جهانبخش ارسال نشده. سایت کالچو اما از این انتقال احتمالی رونمایی کرده است: «لاتزیو از مهم‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایتالیا با یک پیشنهاد جدی خواستار جذب علیرضا جهانبخش مهاجم سرعتی و تکنیکی آلکمار هلند شده است. البته هنوز پاسخ آلکمار به این پیشنهاد مشخص نیست اما این دومین پیشنهاد لاتزیو به یک بازیکن ایرانی طی یکی دو سال اخیر است. تیم مهم شهر رم پیش از این خواهان سردار آزمون مهاجم ایرانی روبین کازان روسیه شده است.»

درباره جهانبخش گفته می‌شود ناپولی نیز با مبلغی قابل توجه خواهان به خدمت گرفتن او بوده که این پیشنهاد مورد قبول باشگاه آلکمار قرار نگرفته است. به گفته مدیر برنامه‌های جهانبخش، پیشنهاد 8 میلیون یورویی هم نمی‌تواند آلکمار را برای فروش جهانبخش راضی کند چون چند تیم با این مبلغ خواهان جذب جهانبخش شده‌اند اما آلکمار به این پیشنهادها پاسخ مثبت نداده است.

اینها اخباری است که رسانه‌های ایتالیا از انتقال ۲ بازیکن ایرانی به لاتزیو منتشر کرده‌اند. لاتزیو پیش‌تر برای سردار پیشنهاد رسمی فرستاد اما اختلاف ۳ میلیون یورویی و البته پاسخ منفی آزمون باعث شد انتقال او به سری‌آ نهایی نشود. حالا اما این امکان وجود دارد که هم سردار و هم جهانبخش پیراهن لاتزیو را بر تن کنند. این اتفاق اگر رخ بدهد جذابیت فراوانی برای هواداران فوتبال در ایران خواهد داشت اما باید دید آیا یک باشگاه بزرگ در ایتالیا حاضر می‌شود ۲ بازیکن آسیایی جذب کند و اصلا قوانین چنین اجازه‌ای به لاتزیو می‌دهد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج