۶۶۳۱۴۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراض به پیام رئیس اصلاحات درباره ناآرامی ها

روزنامه کیهان در اعتراض به پیام خاتمی درباره ناآرامی های اخیر نوشت: یکی از سران فتنه که نقش مهمی در القای خوش‌بینی به آمریکا و غرب و کشاندن دولت به ورطه ناکارآمدی و بی‌عملی داشت، اکنون از پذیرش مسئولیت عملکرد دولت شانه خالی می‌کند و نارضایتی مردم را به حاکمیت نسبت می‌دهد.

روزنامه کیهان در اعتراض به پیام خاتمی درباره ناآرامی های اخیر نوشت: یکی از سران فتنه که نقش مهمی در القای خوش‌بینی به آمریکا و غرب و کشاندن دولت به ورطه ناکارآمدی و بی‌عملی داشت، اکنون از پذیرش مسئولیت عملکرد دولت شانه خالی می‌کند و نارضایتی مردم را به حاکمیت نسبت می‌دهد.

محمد خاتمی به بهانه حادثه کشتی سانچی و لزوم پیگیری قصور و تقصیرهای احتمالی نوشت: چنین انتظاری درمورد حوادثی که پیش از این رخ داد وجود دارد. در چندین شهر کشور تظاهراتی صورت گرفت، در فضایی که کمبودها و نارسایی‌ها در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و طبیعی فراوان است و انتظارهایی که نوعاً به حق است، ولی برآوردن آنها بخشی بیرون از قدرت مسئولان و بخش دیگر ناشی از ضعف‌های ساختاری و رفتاری و سیاست‌ها و رویکردهایی است که همه دستگاهها باید سهم خود را در قصور و تقصیر بپذیرند و بخصوص باید فضایی فراهم آید که مردم بتوانند خواستها و مطالبات خود را با امنیت و حتی بدون لکنت بر زبان آورند و دستگاههای مسئول را ملزم به پاسخگویی و اصلاح بینش‌ها و روش‌ها و نیز برنامه‌ریزی سنجیده برای حل مشکلات کنند و نهادها و دستگاههای مسئول نیز به‌جای تحقیر مردم و نمک پاشیدن بر زخم‌های آنان با هدف سیر به سوی همبستگی اجتماعی و ملی به شناخت مشکلات و دردهای مردم و نیز اطلاع‌رسانی درست بپردازند.
وی می‌افزاید: در این شرایط فاجعه است که اگر گروه‌های اجتماعی و کسانی که درد و مطالبه‌ای دارند و حتی معترض‌اند به ‌درستی دیده نشوند و حتی گاه آشوب‌گر و اغتشاش‌گر به‌حساب آیند.
رهبر انقلاب به صراحت می‌گویند که مطالبات مردم (و احیاناً) نارضایتی آنان را باید به‌حساب آورد و در عرصه بروز حوادث، میان آنان که تحت تأثیر احساسات، رفتاری نادرست داشته یا شعار تندی داده‌اند، با آنان که از مردم و مطالبات آنان سوء‌استفاده کرده، بر طبل خشونت و تخریب و حرکت بر اساس برنامه‌های مخرب خواستاران فروپاشی و از هم پاشیدگی اجتماعی کوبیده‌اند تفاوت و تمییز قائل شد.حکومت باید بیش از هر بخش دیگری از جامعه ایفای مسئولیت و نقش کند. باید از تنگناها و بحران‌ها با تدبیر گذر و مسیر حل و فصل بنیادین مسائل جامعه را هموار کرد.
خاتمی کمترین اشاره‌ای به مسئولیت دولت و قصور و تقصیرهای آن در انکار مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم نکرد و این درحالی است که مسئولیت اجرایی برعهده دولت است، اما برخی دولتمردان، با انکار مشکلاتی مانند بیکاری و گرانی و رکود، نمک بر زخم مردم می‌پاشند بدون اینکه در طول ۴ سال گذشته حتی یک بار هم ازسوی امثال خاتمی مورد نقد و انتقاد قرار گیرند.

درحقیقت طیف اصلاح‌طلبان که دست‌اندرکاران آن بارها دولت را «رحم اجاره‌ای» خود معرفی کرده‌اند، به عنوان خط‌دهندگان و تامین‌کنندگان فکری و مدیریتی دولت، مسئولیت اصلی را در انحراف گفتمانی دولت به سمت خوش‌گمانی محض به غرب و بی‌اعتنایی به مشکلات زندگی مردم داشته‌اند اما اکنون خاتمی به جای آوردن عذر تقصیر و اذعان به اینکه آدرس داده شده درباره اعتماد به آمریکا و اروپا غلط بوده و عقیم از کار درآمده سعی می‌کند حاکمیت را متهم ناکارآمدی‌ها نشان دهد؛ که این نیز نشان از بی‌صداقتی و دورویی خاتمی دارد. در همین حال طیف نمایندگان منسوب به اصلاح‌طلبان نیز ترجیح می‌دهند در قبال عملکرد ضعیف دولت سکوت کنند که موجب نارضایتی مضاعف مردم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      به خدا مردم ایران از هردو طیف اصلاحات و اصول گرا خسته و ناامید شده اند

    • بدون نام

      درود بر خاتمی

      پاسخ ها

      • یعقوب خلیلی قوشچی

        من یکی از طرفدارای خاتمی بودم ولی با بیانیه ای که داد حالم ازش بهم میخوره .چرا خاتمی نفهمید اینا میخوان از حیثیت و اعتبار اون برای حفظ خودشون استفاده بکنن؟
        خاتمی اشتباهی که سال ۷۸کرد رو دوباره تکرار کرد.

    • بدون نام

      کیهان فقط با اصلاح طلبان مشکل دارد و هیچ حرفی در مورد تخلف اصول گرایان نمی زند؟
      این یعنی اینکه طیف خودشان پاک هستند؟
      پس تخلفات احمدی نژاد و قالی باف چی هست؟
      یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران

    • بدون نام

      دنیای وارونه خخخخخ

    • من

      زنده باد سید مظلوم و دربند... ....

      پاسخ ها

      • تنها

        ایشون وقتی بر علیه مردم بیانیه میدن یعنی در بند نیستن بهشون خوش هم می گذره

    • بدون نام

      من که راضی نیستم بودجه عمومی کشور که حکم بیت المال را داره صرف چاپ خزعبلات در این روزنامه میشه ، آقای شریعتمداری حداقل به اندازه سهم من از بیت المال باید اون دنیا جواب بده

    • بدون نام

      اقای خاتمی جنابعای هم دیگه حنات رنگی نداره مگر دولتی که راس امور است را شما حمایت نکردی دیگه کافیه اقا بسه مقلطه کاری بهتر است حضرت عالی هم دیگر افاضات نفرمایید

    • تپل

      درود بر خاتمی عزیز

    • بدون نام

      کیهان جان نگران نباش دست اصلاح طلبها خیلی وقته رو شده . شما هم اگه گوشهات و باز میکردی میشنیدی که مردم میگفتن .. اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا.
      شما هم نگران خاتمی نباش .
      دیگه کسی به اصلاح طلب ها گوش نمیده

    • محمود

      بپا دوباره مجبور نشي از خاتمي عذرخواهي كني!!

      پاسخ ها

      • طباطبایی

        مردم از شما جناح کهیانی خسته شده اند خودتان را به کری نزنید.زنده باد خاتمی عزیز.

    • بدون نام

      درود بر سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان روزنامه کیهان ساکت

    • بدون نام

      تکرار میکنم خاتمی بزرگترین بازنده حوادث اخیر شخص خاتمی میباشد

    • اصلاحات

      عده ای از جوانان عزیز ما یادشان نمی آید که دوره ی اصلاحات دوره ای طلایی بعد از انقلاب بوده . در این دوره بود که کشور عزیزمان با حکومت جمهوری اسلامی به جامعه جهانی معرفی شد . شیخ اصلاحات رابطه مستقیم با اروپا را با سفر به فرانسه ( اولین رئیس جمهور سفر کرده به اروپا ) شروع کرد . ایده ی گفتگوی تمدن ها را استارت زد که بسیاری از مشکلات بین المللی را با این ایده به پای مذاکره و سازش کشاند . در داخل کشور با افزایش حقوق ها قدرت خرید تمام اقشار را افزایش داد . کمترین فساد اداری و اقتصادی در این دوران بود . سالهای 76 تا 84 را تاریخ به عنوان اوج اعتلای جامعه ی ایران در دوران پس از انقلاب خواهد دانست . هرگز از روی تعصب نمی گویم . اما کمی تفکر نشان از روشنفکری است

    • بدون نام

      یه مشت دروغگو و پاچه خوار بدون اینکه بدونن کی بدردشون میخوره وکی دشمنشونه شروع میکنن به توهین و افترا، درصورتی که دوره آقای خاتمی بهترین دوران بعد از انقلاب بود

    • بدون نام

      خاتمی حذف شدنی نیست

    • بدون نام

      باز خاتمی اومده بازی بده

    • بدون نام

      زندبادخاتمی واحمدی نژاداباغیرت اینقدربه افغانیای خارجی رونمیدادواخراج میکردولی الان چی ملیون ملیون قاچاقی میان وکارمیکنن به راحتی کارایرانیاروگرفتن حدود۱۵ملیون چه سودی دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج