۶۶۳۳۵۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مساوات: پوستر جشنواره فجر کپی نیست

محمد مساوات با قابل قبول دانستن پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کپی بودن آن از بروشور نمایش «بی‌پدر» خود را نیز رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمد مساوات با قابل قبول دانستن پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کپی بودن آن از بروشور نمایش «بی‌پدر» خود را نیز رد کرد.
در روزهای گذشته انتقادهای زیادی به پوستر طراحی شده توسط سیامک فیلی‌زاده برای جشنواره تئاتر فجر مطرح شده است و ایموجی‌های مجموعه پوستر جشنواره که حالت‌های مختلف گریه، شادی، تعجب و ...را نشان می‌دهد در شان جشنواره و هنری همچون تئاتردانسته نشده است، با این حال دست‌اندرکاران جشنواره هم در دفاع از انتخاب و عملکرد خود آن را متناسب با شعار امسال جشنواره «جشن گفت‌وگوی تئاتر ایران» و فضای امروز جامعه ایران می‌دانند.
مساوات: پوستر جشنواره فجر کپی نیست

در این باره محمد مساوات، نویسنده و کارگردان تئاتر که نمایش «این یک پیپ نیست» را هم در جشنواره دارد برای ایسنا نوشت:« این همه هجمه علیه پوستر جشنواره تئاتر فجر از کجا می‌آید؟ یک هنرمندی که متأسفانه من ایشان را نمی‌شناسم، مجموعه پوستری را طراحی کرده است که اتفاقا اصلا هم پوستر بدی نیست بلکه به نظرم هم فانتزی دارد، هم مفهوم و هم شکل.

نمی‌دانم نام این شکل اعتراض را چه می‌توان گذاشت؟ مشخصا من هم پوستر سه دوره قبل را که توسط یارتا یاران طراحی شده بود، دوست نداشتم و با اعتراضی که به آن کار شد اتفاق خوبی رخ داد و پوستر جشنواره مجددا توسط امیر رجبی طراحی و به چیز دیگری تبدیل شد اما به همان پوستر جدید هم هجمه دیگری مبنی بر کپی بودن وارد شد که باز هم من موافق هجمه پسینی نبودم.»

مساوات با بیان اینکه «من این اعتراض‌ها را ناشی از نگاه جوزده و رفتار ملت همیشه در صحنه می‌دانم و دلیل‌شان را نمی‌فهمم» ادامه داده است: «همانطور که امسال با این حرف موافق نیستم که بگویند پوستر جشنواره کپی بروشور و پوستر نمایش «بی پدر» محمد مساوات است؛ کاملا معلوم است که اینطور نیست. پوستر این دوره یک تصویر ۸ بیتی است؛ در واقع یک فضای گرافیکی متشکل از مربع و پیکسل هایی است که کنار هم قرار می‌گیرند و تصویر را می‌سازند و اثر جالب و قابل قبولی است و در کنار اینکه هیچگونه ارتباطی با جشنواره فجر ندارم، هیچ ادعا و نقدی هم به این طرح ندارم.

این انتقادهای مکرر به پوستر یک جریان بیهوده و نوعی جوسازی است. ما شبیه آن حکایت پیرمرد و پسر و الاغ شده‌ایم که هر کدام پیاده یا سواره بودند، مردم حرفی برای نکوهش یا تمسخرشان داشتند. فکر می‌کنم منشأ این مشکل خود ما، یعنی جامعه تئاتری است و باید پیش از هرچیزی نگاهی به خودمان بیندازیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج