۶۶۳۴۶۳
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن گفت: روند رونق بازار مسکن اگر در جهت ایجاد اشتغال و رونق به کار گرفته و مدیریت مطلوبی در این راستا اعمال شود شاهد افزایش حبابی قیمت ها در این بازار نخواهیم بود.

خبرگزاری میزان: یک کارشناس بازار مسکن گفت: روند رونق بازار مسکن اگر در جهت ایجاد اشتغال و رونق به کار گرفته و مدیریت مطلوبی در این راستا اعمال شود شاهد افزایش حبابی قیمت ها در این بازار نخواهیم بود.

محسن عدالت خواه در خصوص تغییرات قیمت مسکن در ماه های اخیر بیان کرد: افزایش قیمت مسکن در چند ماهه گذشته چندان شتابان نبوده و دولت سعی کرده با اعمال سیاست های جدید قدرت خرید دهک های کم درآمد را افزایش دهد که تا حدودی در این امر موفق بوده است.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی بازار مسکن باید عرضه مبتنی با تقاضا افزایش یابد که در این راستا شرایط اشتغال مهیا و تورم مهار خواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن در توضیح تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر قیمت مسکن گفت: یکی از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر کاهش نرخ سود بانکی بوده که این امر در واقع موجب رشد حدود ۲۰ درصد قیمت ها در برخی از مناطق شده است و این موضوع بیشترین تاثیر را بر روند زندگی اقشار متوسط جامعه که درصدد تهیه مسکن هستند خواهد داشت.

عدالت خواه تاکید کرد: موضوع کاهش نرخ سود بانکی گرچه درست بود ولی باید به صورت تدریجی و از دو سال قبل آغاز می‌شد. در بسیاری از کشورهای دنیا زمانی که می‌خواهند چنین اقداماتی انجام دهند که در زندگی مردم اثرگذار است تدریجی این کار را می‌کنند. ولی دولت سود سپرده‌های بانکی را به ۱۵ درصد کاهش داد و اعلام کرد که باز هم در آینده کاهش می‌دهد. یعنی یک اثر واقعی و یک اثر روانی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: روند رونق بازار مسکن اگر در جهت ایجاد اشتغال و رونق به کار گرفته و مدیریت مطلوبی در این راستا اعمال شود شاهد افزایش حبابی قیمت ها در این بازار نخواهیم بود.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه شرایط کلی اقتصاد برای رشد بازار مسکن فراهم است، تصریح کرد: شرایط کلی اقتصادی کشور تغییرات جدی و قابل ملاحظه‌ای داشته که باید به نوعی مدیریت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      سود بانکی از 15 به 12 برسه قیمت مسکن میره بالا بعلاوه اجاره مسکن هم بیچاره تر میشن

    • بام

      اقا بیا مارا بکش وراحتمون کن که نه بیرو بریم سود سپرده از2 سال پیش شروع میشد ما حلال نمیکنیم بعدا یکی میخواد قسط بده بترکه جیبش خالی بشه فعلا که یه چیزیبالا میره بیه هم روش اثر میزاره شماغمی ندارین برم بهدیوار بگم مامخالفیم حققها پلکانی شدمگر همه کار مندن

    • بدون نام

      یه کمی به فکر مردم باشید اگر سود بیشترباشه صاحب خانه ها کرایه خانه را بالامی برنند شما هاچه فکر کردیید با سود کمتر اقتصاد بهترمیشه نه بلکه مملک به گند میکشید

    • بدون نام

      بازار کلا راکده،،درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      هیچ تاثیری نداشت

    • بدون نام

      من نمی دونم .چرا این دولت علاقه زیادی به افزایش قیمت داره

    • حمید صدیقیان

      اونیکه میگه تاثیر نداشت بره دنبال خونه..الان تو نارمک خونه ۲۰ درصد گرون شده.موقع جابجایی مستاجرا گندش درمیاد....

    • بدون نام

      خوشا به حال خودم . نه پول دارم نه کار و نه زندگی
      اصلا نمی دونم خونه چنده ماشین چنده اگه یه نون بتونم بخرم . به برکت دولت و انقلاب

    • بدون نام

      تورا به خدا به ما مستاجرها رحم کنید با این زندگی خیلی مخصوصا درامدی نداشته باشی مگر شما انسان نیستد که اجازه می دهید که صاحب خانه به مساجر پول خونش می گیرد خواهش می کنم جلوی املاکی سود جو را بگیرد

    • بدون نام

      مدیریت کشوری ولشکری داریم غصه ایی نداریم مجلس هم نضارت میکنه بر کار مدیران کشوری ولشکری دیگه چه غمی داریم اخه ما نماینده داریم اطمینان کردیم بهشون که خیانت نکنند در امانت مدیریت جامعه از کوچکترین کارمند دولت است تا بزرگترین کارمند همه مسئول هستند که به داد مملکت ومردم برسند

    • بدون نام

      بازارمسکن فعلا در حالت رکود مانده است.

    • بدون نام

      کارشناسان ما یا اشراف به ریشه یابی مسائل ندارند و یا از سر مصلحت اندیشی و عافیت طلبی تحلیلهای ضعیف و دور از واقعیت را ارائه می نمایند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج