جاباما
۶۶۳۶۸۰
۶۴ نظر
۵۰۲۵
۶۴ نظر
۵۰۲۵
پ

لحظه های شیرین یک اعدامی پای چوبه دار

مرد میانسال که در اقدامی خداپسندانه، قاتل فرزندش را در آخرین لحظه‌های قبل از اعدام، بدون هیچ چشمداشتی پای چوبه دار بخشیده بود علت بخشش بزرگ وجزئیات ماجرا را تشریح کرد.

روزنامه ایران نوشت: مرد میانسال که در اقدامی خداپسندانه، قاتل فرزندش را در آخرین لحظه‌های قبل از اعدام، بدون هیچ چشمداشتی پای چوبه دار بخشیده بود علت بخشش بزرگ وجزئیات ماجرا را تشریح کرد.

در این حــــــادثه که ساعت ۱۲ شب ۲۰ مرداد ۹۳ رخ داد، پسر ۲۲ ساله‌ای به نام سعید در بوستان «مردم» واقع در خیابان مالک اشتر- محله حصارک کرج- از پا درآمد. عامل قتل که مردی ۲۷ ساله و از دوستان مقتول بود، چند روز بعد دستگیرشد و به قتل ناخواسته دوستش اعتراف کرد. او پس از محاکمه با حکم قاضی هدایت رنجبر و ۲ قاضی مستشار دادگاه عالی جنایی کرج و به درخواست اولیای دم به قصاص نفس-اعدام- محکوم شده بود. تا اینکه سرانجام وقتی تلاش‌های خانواده عامل قتل، اهالی محل و اعضای هیأت اختلاف دادگستری کرج بـــــرای جلب رضایت اولیای دم به نتیجه نرسید، مرد ۳۰ ساله سحرگاه سه‌شنبه برای اجرای حکم اعدام، پای چوبه دار برده شد.

لحظات پراضطراب
ساعت ۴ بامداد، مقابل در بزرگ ندامتگاه مرکزی کرج صدای گریه و ناله‌های چند زن وکودک سکوت مرموز شب را شکسته بود. در تاریکی هوا جماعتی روی زمین یخ‌زده در مقابل زندان به نماز ایستاده و در سرما و تاریکی، فقط به معجزه‌ای امیدوار بودند. زنی جوان به‌همراه دختر خردسالش می‌لرزید. اما نه از سرما که از کابوس شوم ۴ ساله‌ای که یک لحظه هم رهایشان نکرده بود. از اعدام همسر و یتیمی دخترش و...
دقایقی بعد صدای ترمز چند خودرو آنها را به خود آورد. بعد هم معلوم شد خانواده مقتول برای اجرای حکم آمده‌اند. ۴ سال تلاش برای جلب رضایت‌شان به جایی نرسیده بود. آنها حتی حاضر به دریافت دیه هم نشده و فقط قصاص قاتل فرزندشان را می‌خواستند.
التماس و اشک‌ها اثر نداشت. خانواده مقتول همگی لباس سیاه به تن داشتند. تصمیم‌شان هم قطعی بود. همان موقع صدای دخترک هفت ساله عامل قتل درگوش پدرمقتول پیچید. دخترک وحشت‌زده بود و می‌لرزید. آنقدر ترسیده بود که پدر مقتول او را در آغوش کشید.
همان موقع دخترک با چشمانی اشکبارگفت: «شما را به خدا بابام را نکشید. بابام را به خاطر یتیم نشدن من ببخشید. بابام را به خاطر امام حسین (ع) و بچه‌هایش ببخشید. و...مرد میانسال که با دیدن اشک‌های دخترک و صورت سرخ شده‌اش از ترس وسرما، حسابی متأثرشده بود با دست‌های مهربانش او را دوباره درآغوش کشید و به چهره «عاطفه»کوچولو خیره شد. چقدر شبیه نوه‌هایش بود. با همان صداقت و همان عاطفه کودکانه اش. بعد هم همگی راهی محوطه زندان و محل اجرای حکم شدند.

لحظه سخت انتخاب
دقایقی بعد و پس‌ از طی تشریفات قانونی لازم، محکوم اعدامی توسط مأموران، پای چوبه دار انتقال یافت. همزمان با سپیده دم طناب دار بر گردن مرد اعدامی گره خورد. پدر، مادر، خواهر و برادران مقتول تردید نداشتند. آنها فقط و فقط اعدام می‌خواستند! اما ناگهان زمانی که مأمور اجرای حکم به طرفه چوبه دار می‌رفت ناگهان مرد جوان اعدامی برای چندمین بار با چشمانی اشکبار و ملتمسانه از پدر و مادر دوست سابقش-مقتول- عاجزانه خواست به خاطر خدا و دختر هفت ساله‌اش او را ببخشند. بعد هم ناگهان صدای التماس‌های کودکانه عاطفه در گوش پـــــدر مقتول پیچید.« بابام را به خاطر خدا و من ببخشید. بابام را به خاطرامام حسین(ع) ببخشید.» و...
لحظه سخت انتخاب فرا رسیده بود. اما مرد مهربان و دل شکسته حالا تردید داشت. زبانش بند آمده بود. چند بار از او پرسیده شد تصمیم‌اش چیست. اما او سکوت کرده و به چشمان همسر و پسرش خیره مانده بود. وناگهان پدر زبان گشود و درحالی که صدایش می‌لرزید گفت: «طناب را از گردنش باز کنید. او را به خاطر خدا و دخترش بخشیدیم.» لحظاتی بعد درحالی که مسئولان ندامتگاه، دادگستری وسایرمسئولان حاضر، ازخوشحالی اشک می‌ریختند، طناب دار از گردن محکوم گشوده شد. مرد جوان از بالای چوبه دار پایین آمد و با چشمانی اشکبار از پدر و مادر مقتول قدردانی کرد و...ساعتی بعد و با اعلام این خبر که دهان به دهان پیچیده بود در محله حصارک پایین شور و غوغایی برپا شده بود. خانواده قاتل و اهالی محل به پاس قدردانی از بخشش بزرگ اولیای دم چای و شیرینی توزیع کردند. چند نفر از اهالی نیز در خانه «رحمان قاسملو» جمع شدند. عده‌ای هم اشک شوق ریخته و به ستایش اقدام بزرگ آنها پرداختند.
پدر مقتول گفت: « دو هفته قبل از حادثه، قاتل با پسرم جر و بحث‌شان شده بود. همین موضوع باعث شد شب حادثه با فرستادن پیامک دوستانه پسرم را به پارک محله بکشاند و در آنجا به بهانه‌ای دعوایی به راه انداختند. ما بی‌خبر بودیم و وقتی فهمیدیم که پسرم با 12 ضربه چاقو به قتل رسیده و قاتل فراری شده بود. باورکنید داغ مرگ جگرگوشه‌مان به قدری سنگین و جبران نشدنی است که هیچ‌وقت به گذشت فکر نکردیم. با اینکه اهالی محل، مددکار زندان وسایرین تلاش زیادی برای جلب رضایت‌مان کردند اما چون پسرم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و جسدش 4 ساعت روی زمین مانده بود تحت هیچ شرایطی به بخشش قاتل فکر نمی‌کردیم. تا اینکه چند شب پیش همسر و دخترم گفتند سعید به خوابشان آمده. او به خواهرش گفته بود من زندانی شده‌ام، نجاتم بدهید. به مادرش هم گفته بود گرسنه‌ام، برایم چیزی بفرستید.
با اعلام زمان اجرای حکم، خانه‌ام 3 روز به هم ریخته بود. اهالی محل می‌آمدند و می‌رفتند تا رضایت بگیرند. اما من وخانواده دلسوخته‌ام فقط گریه می‌کردیم. داغ سعید تازه شده بود. هنوز هم چشم‌های اهل خانه‌ام از فرط گریه به خون نشسته است.

رحمان قاسملو با لبخندی حاکی از آرامش ادامه داد: قبل از اجرای حکم و در مقابل در زندان به خانواده‌اش گفتم خودتان را برای مراسم خاکسپاری‌اش آماده کنید تا بفهمید چه به ما گذشت. اما صدای دختربچه‌اش دلم را حسابی لرزاند. به همین خاطر پای چوبه دار فریاد زدم خدایا، به بزرگی تو بخشیدم و به معصومیت دخترکی که قرآن به‌دست بر سر راهم قرار گرفته بود. حالا هم خوشحالم که خانواده‌ام پس از 4 سال به آرامش رسیده‌اند و هیچ‌کس از این بخشش بدون هیچ چشمداشتی پشیمان نیست. من فقط این را می‌گویم که کار بزرگی نکردم. خواست خدا بود. زندگی دوباره مبارکش باشد. من فقط حرمت دست‌هایم را نگه داشتم تا جان انسانی را نگیرم.

بخشش دراوج ناامیدی!
همسر مرد اعدامی که رنگ پریده و مضطرب همراه دخترکوچولو وخانواده شوهرش از زندان خارج شده بود هنوز ناباورانه در فکر نجات شوهرش بود. او در حالی که دست دخترش را گرفته بود، گفت: «باورکنید انگار من و دخترم تازه متولد شده‌ایم. اما خدا کند این پایان سختی‌هایم باشد. چرا که وقتی شوهرم بازداشت شد در به در و بی‌پناه شدیم. یک سال به خانه پدرم رفتیم و 3 سال در خانه مادرشوهرم ماندیم. یک هفته قبل هم به کرج آمدیم وتلاش کردیم تا روزنه امیدی برای نجات شوهرم به دست بیاوریم. امروز همگی با لباس مشکی دور زندان جمع شدیم و امیدی به زنده ماندن شوهرم نداشتیم. ولی خدای مهربان، خانواده مقتول را به بخشش هدایت کرد که ما فقط می‌توانیم در مقابل این بخشش بزرگ در برابرخدا سر تعظیم فرود آوریم. از اولیای دم نیز بی‌نهایت ممنون هستیم که اینقدر بزرگوارانه به‌زندگی ما جان دوباره‌ای بخشیدند. ما همگی تا آخرعمر مدیون‌شان هستیم.
همسرمحکوم نجات یافته با چشمان اشکبارادامه داد: «پس از این اتفاق به روستایمان برگشتیم. عاطفه 4 ساله بود که به او گفتم پدرش برای انجام کاری به شهر دیگری رفته و مدت‌ها از ما دور می‌ماند. اما او کم کم پی به ماجرا برد و مدام بهانه می‌گرفت. عاطفه آشفته بود و در نبود پدرش آرام و قرار نداشت. امروز هم با تمام وجودش می‌لرزید. خدا نکند که دختری شاهد مرگ پدر باشد.»
عاطفه کوچولو که پس از دیدار با پدرش و اطلاع از نجاتش از خوشحالی آرام و قرار نداشت حرف مادرش را قطع کرد وگفت: «نذر کرده بودم ان‌شاءالله امسال عید پدرم به خانه بیاید و درکنارمان باشد. ازخدای مهربونم ممنونم که صدای منو شنید و پدرم را به ما برگرداند. ما تو این چند سال خیلی سختی کشیدیم. همیشه دلم برای بابام تنگ می‌شد. اما خوشحالم که امسال شیرینی و آجیل می‌خریم. می‌خوام پدرم را به دوستانم نشان بدم. می‌خوام من هم مثل خیلی دیگه از بچه‌ها با بابام برم پارک، خرید و مهمونی و....»

در عین حال باید از تلاش‌های آقایان ایرج فتاحی -مدیر ندامتگاه مرکزی- محمد ابوالقاسم‌زاده مدیر روابط عمومی و هادی، تنها مددکار این ندامتگاه تشکرکنیم که با پیگیری و دلسوزی‌هایشان زمینه گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز و دوستانه ما و اولیای دم را فراهم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بذل بخشش انسانیت مهربانی اوج کمال یک انسان. ..

      درود بر شرفت که اینقد بزرگی رو خدا تو وجودت قرار داد

    • تنها

      خدابهشون صبرواجربده دمشون گرم

    • بدون نام

      12 ضربه چاقو قتل غیر عمد است؟؟؟؟؟

    • محمد

      شکر

    • بدون نام

      روح مقتول شاد , خدا کنه برا هیچکس این حوادث رخ نده , خدا رحمتش کنه و به این پدر مهربان و خانوادش صبر بده

    • فاطمه

      لذتی که در بخشش هست، در انتقام گرفتن نیست. اما ای کاش انسان ها قبل از انجام گناه یا دردسر درست کردن برای خود و چندین خانواده، اندکی به سرانجام کاری که دارند یا میخوان انجام بدن، فکر کنند. چه خون دلها که خانواده مقتول از فراغ جوان 22 سالشون کشیدند و چه زجری همسر و فرزند مقتول طی 4 سال در به دری آنهم به خاطر دعوا کردن شوهر. لشکر کشی و گرو کشی برای دعوا کردن، عاقبت خوشی ندارد و فقط باید اگر اختلافی هست قانونی و با مشورت با دیگران حل شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شادی روح مقتول صلوات بفرستیدودرود بر این خانواده

    • بدون نام

      این خبر که تکراریه چرا انقد مزخرف رو سایت میزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چقدر بی عاطفه هستید جان انسانی نجات پیدا کرده و برای عبرت دیگران همیشه باید روی سایت قرار بگیرد .

    • کرامت

      امیدوارم این آخرین قتلش باشه

    • الی

      خیلی کار بزرگی کردین که گذشت کردین مرسی که دل یه بچه رو نشکستین خدایا هنوزم انسانیت هست شکر..واقعا خیلی آقایی ثواب حج نصیبت.....

    • بدون نام

      واقعا جای تقدیر داره

      پاسخ ها

      • محققی

        انسان‌به‌تمام‌معنا‌یعنی‌خانواده‌مقتول‌‌لذتی‌که‌دربخشش‌‌‌‌‌.....هست‌درانتقام‌نیست‌خداوندروح‌‌پسرجوان شما‌را‌شادکند

      • مهدی

        خدایا شکرت دل عاطفه رو نشکوندی

    • اسد

      واقعا دمت گرم بخشش مال ادمای بزرک است هرکس هرکس نمیتونه ببخشه

    • افضلی سیرجان

      میخوام از طرف خودم از خانواده مقتول تشکر کنم خدا خیرتان بدهد

    • امیر

      با ۱۲ ضربه کسی را کشتن نشان دهنده تصمیم بر قتل کسی است نه قتل تصادفی و یا غیر عمد. جناب قاتل در آن زمان دختری ۳ ساله داشته است که بعد از ۴ سال که از اقدام به قتل گذشت اکنون ۷ ساله شده. آیا چنین فردی صلاحیت پدر بودن دارد؟ حالا که اولیای دم از خون فرزندشان گذشتند ولی بخشش و گذشت باید برای کسانی باشد که قتل با نقشه و عمدی و آن هم مثلا با ۱۲ ضربه کاری انجام نداده باشند.

      پاسخ ها

      • مهدی گلپا

        امیرجان چن روز پیش که این خبر همین صفحه حوادث گذاشته بود قاتل جریان چگونگی قتل گفت ،گفت آقا سعید درخیابان بود یک کارد بزرگ دستش بود سمت من آمد من کارد ازش گرفتم و یک ضربه به اوزدم من فقط دفاع از خودم کردم بعد جالبه پدرمقتول علت کشته شدن پسرش با گغته های ایشون کاملا فرق می کنه من با فرمایش شما موافقم درسته بک نفر ازاعدام نجات پیدا کرده دختری یتیم نمی شه زنی بیوه نمی شه من هم خوشحالم برای فردی که از اعدام نجات پیدا کرده منتها خدا کنه مصداق رحم بر ببر تیز دندان نشود

      • بدون نام

        خیلی وقتها انسان از روی غضب کاری میکنه که جبران اون پیرش میکنه . اما جناب آقا حالا که اونها بخشیدن با این حرفها نمک بر زخم نپاش و خودت هم خیلی مواظب باش که اشتباهی نکنی که جبرانش سخت باشه . چون خیلی از قاتلها از اول نمیخواستند قاتل باشند .

      • مهدی گلپا

        کاربرعزیز و گرامی 17:18 فرمایش شما متین فقط دریک لحظه اعصبانیت حق باشماست به صحبتهای پدر مقتول توحه کن آقای قاتل باقصد قبلی رفته پیامک به دوستاش داده گذشته از اینها وقتی کسی اعصبانی باشه بابک ضربه که می زنه خالی می شه این قاتل ١٢ جاقو زده خیلی فرق می کنه عرص کردم من هم خوشحالم دختری یتیم نشد زنی بیوه نشد پدرومادری داغ ندیدن پدر مقتول شاکی ازاینه ١٢چاقو زده شاید من اشتباه می کنم بنده رو تصحبح بفرمائید بادر نظرگرفتن همهوجوانب ٠ از مسئول عزیز وگرامی کمال تشکرو سپاس رادارم

      • ابواسحاق

        ما که از اصل موضوع درگیری خبر نداریم ولی انسان با اشتباهات بزرگی مثل این تغییر ۱۰۰ درصدی میکنند خدا کنه با این بخشش زندگی خوبی داشته باشه و از زنده موندن پشیمون نشه با این وضعیت معیشتی و تحریم و داعش و .....

    • بدون نام

      نمیدونم چی باید گفت
      خدا دل خانواده مقتول رو شاد کنه و پسرشونو تو بهشت جا بده

      پاسخ ها

      • دروغگو

        کاربر گرامی و ارجمند مهدی گلپا من که از این صفحه و خوندن این حوادث رنج میبرم اما هر از گاهی با خبر خوبی مثل پدر بزرگوار مقتول که خداوند متعال اورا در قرین رحمت خود قرار دهد خوشحال میشم از طرفی جناب گلپا صمیمانه و صادقانه بگم از نوشته های درست و بجای شما لذت میبرم و حتی چند مرتبه آن را میخوانم ای کاش می دونستم زایچه و بچه کدام شهر از کشور عزیزمان تشریف دارید خداوند بزرگ به شما عمر طولانی و عزت عطا فرمایید جامعه محتاج افراد آگاهی مثل سرکار است خداوند حافظ شما باشد،

      • دروغگو

        کاربر گرامی و ارجمند مهدی گلپا من که از این صفحه و خوندن این حوادث رنج میبرم اما هر از گاهی با خبر خوبی مثل پدر بزرگوار مقتول که خداوند متعال اورا در قرین رحمت خود قرار دهد خوشحال میشم از طرفی جناب گلپا صمیمانه و صادقانه بگم از نوشته های درست و بجای شما لذت میبرم و حتی چند مرتبه آن را میخوانم ای کاش می دونستم زایچه و بچه کدام شهر از کشور عزیزمان تشریف دارید خداوند بزرگ به شما عمر طولانی و عزت عطا فرمایید جامعه محتاج افراد آگاهی مثل سرکار است خداوند حافظ شما باشد،

      • مهدی گلپا

        باعرض ارادت وادب به کاربرعزیزوگرامی دروغگو( بنده روعفوبفرمائید بخاطراستفاده از لفظ دروغگو که اسم کاربری تون هست ) دوست گرامی و عزیزم از اینکه بنده این همه مورد لطف وعنایت قرار دادین تشکر و سپاسگزاری می کنم این همه لطف شما از بلند نظری که دارید سرچشمه می گیرد بنده به هیچ عنوان خود را لایق وشایسته این همه مهرو محبت شمارو ندارم عرض کردم خدمت شریفتون که بنده در نزد شما درس پس میدهم صمیمانه عرض کنم اطلاعات بنده در مقابل شما مصداق قطره درمقابل دریاست بنده ساکن جنوب تهران (شهرری ) هستم ببخشید دیرجواب دادم چن روزی نتونستم در خدمت شریفتان باشم . از مسئول محترم و عزیز بابت منعکس دهنده نظرات تشکر و سپاسگزاری می کنم

    • بدون نام

      درود برشرفت مرد بزرگ با این بخشش جوانمردانه ات

    • کامبیز

      دورد بر شرفش...بخشش هنر انسانیت است

    • بدون نام

      اجر خانواده مقتول باخداوندرحمان رحیم خدااجرشون بده

      پاسخ ها

      • دروغگو

        اگر مردم ما فقط به میزان ده درصد از گذشت این مردبزرگوار داشته باشند و در هنگام درگیری یا اختلاف گذشت کنند میتوان گفت شاهد قتل کمتر خواهیم بود، عمرشون طولانی و با عزت باشد،

    • شراره

      خدارو به حق این وقت عزیز قسم میدهم در این ظهر پنج شنبه که فرزند ناکام این پدر و مادر دلسوخته و مهریان را قرین رحمت الهی کند و جایش در بهترین نقطه از بهشت خودش

    • بدون نام

      وافعا کاره بزرگی انجام دادن . درود بر خانواده مرحوم سعید . خدا رحمتش کنه و روخش شاد .

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      دمش گرم ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

      پاسخ ها

      • علیرضا

        در بخشش لذتیست که در انتقام نیست ‌‌...

    • بدون نام

      واقعا مردانگی وشرفت رو ب رخ کشوندی.و با این کارت ثابت کردی ک مرگو زندگی فقط و فقط ب اراده خداوند بزرگ ممکنه.دسخوش ب غیرتت ک بچه ای رو یتیم نکردی.یاالله...

      پاسخ ها

      • ع ق

        اگر افغانی بود. چنین حرفی میزدید. مگفتید همه افغانیها رابکشید. زیرا قاتل ایرانیه

    • آقازاده

      گذست از آقایم علی ع مانده خداوند انشاله هم پسرت رامی بخشد وهم عمر پدرش را زیاد می کند امیدواریم همه مسلمانان گذشت داشته باشند شیرینی که در گذشت است درانتفام نیست

    • بدون نام

      شما انسان بزرگی هستید ولی قاتل لیاقت بخشش نداشت.12 ضربه چاقو یعنی اینکه مقتول تکه تکه شده است......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کاسه از آش داغتر نشو . خانواده مقتول کار بزرگی کرده که بخشیده و قاتل هم توی این چهار سال صد بار مرده و زنده شده .

    • بدون نام

      اشکم سرازیر شد خدایا روح مقتول را به خاطر بخشش پدرش با اربابش ابا عبدالله الحسین علیه السلام محشور فرما

    • بدون نام

      شادی روح مقتول صلوات بفرستید بارک الله به گذشت آنها

    • اصغرمحمدی

      درود بر غیرت پدران واقعی ،که بزرگند و باگذشت. هدیه من وخانواده ام فاتحه ایست به روح پسر این پدربزرگوار

    • بدون نام

      این خانواده میتونن بگن که به آرامش رسیدن بخشیدن یعنی آرامش با قصاص فقط عذاب خودشون رو بیشتر میکردن و خانواده دیگه ای رو عزادار خدا خیرشون بده و همیشه سرافراز باشن ان شالله

    • بدون نام

      آنچه در گذشت هست درانتقام نیست وگذشت خصلتمردان بزرگ است

    • بدون نام

      خداوند مقتول را رحمت کند و قرین رحمت قرارش دهد وبه این خانواده دل سوخته صبر عطا فرماید که با این بخشش بزرگ در نزد خدا ارزش والایی پیدا کردند

    • بدون نام

      سلام بر خانواده محترم که با بخشش و بزرگواری روح فرزندش را شاد ودلهای زیادی را شادوخانوادایرا شادمان نمودید آجر و پاداش شما بزرگ و آران را یقین داشته باشید که آقا امام زمان و خدا وند بشما عنایت خواهد نمود درود بر همه شما

    • الفت

      خدایاشکرت

    • حدیث بندرعباس

      گلپا اسم ببررا خراب نکن اون گرگه بعدم خدا کنه حداقل برا دخترش ادم بشه

      پاسخ ها

      • مهدی گلپا

        کاربرعزیز وگرامی حدیث از بندرعباس ممنون از اینکه گوش زد فرمودین اسم ببر خراب نکن درسته ببرنیست بلکه پلنگ هستش ترحم بر پلنگ تیز دندان وبقیه..... بازهم ممنون که یاد آور شدین با کمال تشکراز مسئول محترم چاپ نظرات

    • بهار

      خانواده مقتول اجرتان با امام حسین واقعا درمقابل شما باید تعظیم کردروحش شاد ممنون از شما که انسانیت رو به دیگران یاد میدهید

    • بدون نام

      دست مهربان پدر دلسوخته را میبوسم.

    • جواد

      خدا رو شکر

    • پگاه

      هر کسی لیاقت اینو نداره که بتونه کسی و ببخشه دل دریایی میخواد

    • ابواسحاق

      خدا از خانواده مقتول قبول کنه و باقیات و صالحات خودشون و فرزند محرومشون بشه. ولی یه نکته هم داره اگه کسی تحت هرشرایطی عصبانی میشه یا با کسی مشکل داره کمی هم مردانگی کردن رو در نظر بگیره رفیقت بوده حالا کشتی با این همه ضربه چاقو واقعا تمام پل های پشت سر رو خراب کرده خدا به وسیله دخترش او رو نجات داده.

    • محلا 22ساله

      اشک چشام جاری شد خداا را هزاران شکرت دلم ممونم خدا

    • بدون نام

      طرف که پدر بوده از قاتل فرزندش گذشته اون وقت یک عده اینجا مدعی شدن عجبا

    • مهذی

      خدایاشکرت دل عاطفه نشکست

    • احسان

      درود برشرف و بزرگی شما پدر دلسوخته و داغدار که علی رقم همه مصایب , اینچنین بزگوارانه قاتل فرزندت را بخشیدی.

    • باقر رمزی باصر

      درووووووووووووووووووووووود
      درووووووووووووووووووووووود

    • وحید

      اون که بخشیده از بزرگواریش بوده.ولی مطئنن کسی که یک نفر و عمدا بکشه روی خوش نمیبینه

    • بدون نام

      فکر کنم این آقا ماه عسل هم اومده بود و میگفت من رضایت نمیدم داستانش با اون مو نمیزنه

    • منصور

      با سلام
      از خواندن این مطلب اشک از چشمانم روان شد مردانگی کردن و بزرگی به متهم میگویم قدر دخترت رو بدون و براش سعی کن همون پدری باشی که در رویاهاش ازت تصویر ساخته

    • rمهدی

      واقعا درود به شرف خانواده مقتول،،واقعا چشهایم خیس شد

    • دلاور

      سلام
      من هم به نوبه خودم از خانواده متقتول تشکر می کنم

    • بدون نام

      درود بر شما خانواده بخشنده روح عزیزتون شاد و جایگاه ابدیش بهشت و همنشین امام حسین باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج