۶۶۴۱۴۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

پیش‌ بینی بازار مسکن در سال آینده

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن هم اکنون خالی از سفته بازان است، گفت: مصرف کنندگان واقعی به افزایش ۵۰ درصدی معاملات مسکن کمک کرده اند اما جهش قیمت در سال آینده نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن هم اکنون خالی از سفته بازان است، گفت: مصرف کنندگان واقعی به افزایش ۵۰ درصدی معاملات مسکن کمک کرده اند اما جهش قیمت در سال آینده نخواهیم داشت.

حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش ملایمی را در قیمت مسکن و تعداد مبایعه نامه ها داریم که جای نگرانی نیست. من می توانم این اطمینان را بدهم که تا سال آینده هم این فرآیند به نفع خریداران مصرفی بازار است و جایی برای سفته بازان نیست.

وی افزود: در آذرماه افزایش ۵۰ درصدی را در تعداد معاملات نسبت به آذرماه سال گذشته شاهد بودیم. اگر آمار دی ماه بیاید می توان دقیق تر اظهار نظر کرد اما فکر می کنم آمار دی ماه مقداری تعدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وقتی آمار سالانه بازار مسکن را نگاه می کنیم افزایش قیمت نگران کننده نیست و تا حدود نرخ تورم است، تصریح کرد: خوشبختانه دولت توانسته هنوز این بازار را خالی از بازار سودآوری های کاذب نگه دارد.

مظاهریان در پاسخ به گمانه زنی ها مبنی بر رشد قیمت مسکن در سال آینده گفت: ۵۰ درصد تعداد مبایعه نامه ها افزایش یافته و اینکه اعلام می کنند قیمت جهش می کند جوسازی کسانی است که می خواهند آپارتمانهای خود را گران بفروشند.

وی ادامه داد: در تهران ۴۹۰ هزار خانه خالی داریم که به سختی می توان برای آنها مشتری پیدا کرد. بازار عمومی فعلا برای قشر متوسط است و هنوز سودآوری اینبازار کمتر از سپرده گذاری بانک است. ولی خوشبختانه همه نشانه ها مثبت است که بازار مسکن به سمت رونق در حال حرکت است. لذا این اطمینان را می دهم که در ماه های پیش رو و سال آینده جهش های قیمتی شدید نخواهیم داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره این صحبت که برخی می گویند بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است گفت: من متوجه رکود تورمی نمی شوم. اساسا بازارها، بازارهای رکود و رونق هستند. اگر دید کلی به بخش مسکن داشته باشیم و موجودی کافی که وجود دارد می بینیم فقط خانه های گران قیمت نیستند که خالی مانده اند. به طور مثال در شهر پرند حدود ۷۰۰۰ مسکن مهر بدون متقاضی داریم؛ بنابراین در سطوح مختلف، قیمتهای فعلی نگران کننده یا نشان دهنده جهش قیمت نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      من بنگاه دار هستم هزاران خانه طرح مهر خالیست لاکن خریداری وجود ندارد که نشان از عدم قدرت خرید است .ضمنا بنظر میرسد این مهم همچنان ادامه پیدا کند......فعلا پولدارها و گاها رانت پشت پرده شلوغ میکند

    • بدون نام

      مسکن مهر واقعا خالیه،،کی خانه میخره

    • بدون نام

      فقیر فقرا مد نظر هستند عزیز این مملکت مال انهاست مدیر شدی خیانت نکنی

    • مریم باقری

      خدا کنه توا خدا نزارید گران بشه مردم خانه داره بشن چرا دولت نخر گداری نمیکنه مشخس نیست قیمت هر متر اپارتومان چند هر کسی برای خودش یک نخره میزنه

    • jon

      از اول هم معلوم بود رونق بازار مسکن ازدروغ پردازی های رییس اتحادیه املاک است .با دادن آمارهای غلط وپر رونق جلوه دادن خریدوفروش ملک نه تنها باعث خریدوفروش نشد بلکه باعث طمع کار شدن مالکین برای افزایش قیمت مسکن شده است .مملکتی که تورمش باعث ایجاد مشکل درمعیشت مردم شده چگونه می‌تواند باعث رونق خریدوفروش مسکن شود.ریاست محترم قوه قضاییه.ریاست محترم بازرسی کل کشور تقاضا دارم در خصوص ارایه آمار غلط ازسوی مسولین که باعث ایجاد افزایش قیمت ملک و همچنین افزایش اجاره بها شده بررسی واقدام مقتضی صورت پذیرد.مثلاً در منطقه ۵قیمت هرمتر مربع چهارمیلیون وصدهزار تومان بوده چطور میشود بارکودچندساله درسال ۹۶ به هفت میلیون تومان افزایش پیداکند یا اجاره بها ازمتری هشتصدهزار تومان به یک میلیون هفتصد هزار تومان افزایش پیدا کند .وقتی مردم می‌گویند تراخدا مسولین یک کاری بکنند یعنی همین که جلوی دروغ پردازی هاوارایه آمار غلط را قانونی بگیرید چون خود همین مسولین سازمان املاک و اتحادیه املاک باعث افزایش قیمتهادربخش مسکن شده اند

    • بدون نام

      گرفتی ما رو

    • بدون نام

      کاربه مسکن مهر ندارم دل ادم میگیره اصلاموقع سال که میشها قلب ادم میگیره که مالک چه کارمیکنه الان شما غمی ندارین نگرانی ندارین 500هزارتومان اجاره میدم بعدا سال که شد شمااگه باشی نگرانی نداری چراان حرف مجلس که سال 92 گفته بود اجرا نمیکنید؟هرسال ادم تمدید میکنه ان چیه کرایه بار همه چی

    • بدون نام

      همش دروغ مسکن رکوده و کسی هم نمی خره این حرفها را می زنند شاید کسی پولاش را توی بالشش قایم کرده بره بخره نمی دانند بانکها مردم را چپاول کردن و کسی به کسی نیست خداوند آدم دروغگو را از زبان آویزان کن

    • بدون نام

      پس از ماه ها انتظار حال که وام آماده شد دلالها قیمت مسکن را بردند بالا!!!!!! یعنی باز نمیتوانم خانه بخرم!!!!!!

    • بدون نام

      حقوق و درآمد پایین امنیت شغلی هم نیست چگونه خانه بخریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تا مدیر خائن هست زهی خیال باطل ارامش

    • بدون نام

      مردم را نفهم به حساب می اورند در حالیکه خودشان نمی فهمند چه می گویند! کی دیگه میتونه مسکن بخره؟

    • بدون نام

      با همین رکود چند ساله باز هم قیمت ها دوباره بالا رفته .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج