۶۶۴۷۸۳
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

نجفی چطور سردار اصولگرایان را «ناک اوت» کرد؟

شنیده ها حکایت از آن دارد که دو شکست و یک انصراف در رقابت های انتخاباتی پیشین چیزی از اشتیاق قالیباف به رئیس جمهور شدن کم نکرده و شهردار پیشین تهران غیر از پرواز بر فراز آسمان ها در کسوت خلبانی کارهای دیگری نیز انجام می دهد.

نامه نیوز: شنیده ها حکایت از آن دارد که دو شکست و یک انصراف در رقابت های انتخاباتی پیشین چیزی از اشتیاق قالیباف به رئیس جمهور شدن کم نکرده و شهردار پیشین تهران غیر از پرواز بر فراز آسمان ها در کسوت خلبانی کارهای دیگری نیز انجام می دهد.

حتی برخی در محافل سیاسی و رسانه ای از تلاش برای ساماندهی تیم انتخاباتی اش روایت می کنند. افشاگری نجفی در مورد تخلفات شهرداری تهران اما احتمالا برنامه او را به هم خواهد زد. شاید این تیر، تیر آخر نباشد اما زخم حاصل از آن به قدری کاری است که باید در مورد ادامه حیات سیاسی - انتخاباتی خلبان اصولگرا تردید کنیم.

آینده سیاسی قالیباف در گروی اثبات افشاگری های شهردارِ اصلاح طلب تهران /نجفی چطور سردار اصولگرایان را «ناک اوت» کرد؟ /اطرافیان قالیباف نگران حذف شدن سردار از «معادلات انتخاباتی» اردوگاه راست

محمد علی نجفی شهردار اصلاح طلب تهران گزارش پر و پیمانی از وضعیت نابسامان مالی، بی انضباطی و تخلفات مالی طی دوازده سال شهرداری قالیباف ارائه کرده است. حال باید دید که شهرداری برای ارجاع کاربه قوه قضاییه پیشقدم می شود یا پای شورای شهر و مدعی العموم به میان می آید.

مهدی چمران یار دیرین قالیباف که از این گزارش جا خورده و ناراحت شده، آن را سیاه نمایی میخواند و تاکید می کند که نجفی باید سخنان خود را ثابت کند اما اشاره به این ندارد که در صورت اثبات تخلفات، چه آینده ای در انتظار سردمدار نواصولگرایی خواهد بود.

معاون سابق نیروی انسانی شهرداری تهران نیز در واکنش به این رسوایی از مردم می پرسد که «نمی بینید تهران عوض شده؟» اما نمی پرسد که یا ماجرای «املاک نجومی» را فراموش کرده اید یا خیر؟

این نوع واکنش ها و اظهار نظر نشان می دهد که هواداران شهردار سابق هنوز در مرحله انکار بوده و باورشان نمی شود که یک بار دیگر به دردسر افتاده اند. این بار خیلی قبل از آغاز رقابت های انتخاباتی و پیش از آنکه کسی خاطره « گازانبر» را تعریف کند.

برخی از تحلیل گران مسایل سیاسی بر این باورند که قالیباف نه تنها در اذهان مردم تمام شده بلکه برای اصولگرایان نیز یک مهره سوخته به حساب می آید. قالیباف در انتخابات اخیر اگرچه از ۴ درصد و ۹۶ درصد سخن میگفت اما در قامت یک مدیر تکنوکرات با کت و شلوار و ساعت آنچنانی ظاهر شد و هرچه تلاش کرد نتوانست مردم را قانع کند . حتی نتوانست جریان سیاسی متبوع خود را متقاعد کند که از او به عنوان گزینه اصلح نام برند. افشاگری اخیر نجفی تنها تصویر مثبت از او را نیز مخدوش کرد و دیگر کسی نمی تواند قالیباف را تحت عنوان یک مدیر اجرایی توانمند راهی کارزار انتخابات کند.

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در یادداشتی نوشته است: « حتی اگر این فرض را در نظر گرفته که تنها بخش کمی از اتهامات وارد شده توسط اشخاصی همچون دکتر حافظی و شورای شهر فعلی تهران در رابطه با عملکرد آقای قالیباف من جمله عقد قراردادهایی غیر شفاف در زمان تصدی وی، حجم بالای استخدام‌های بی‌ضابطه و بدهی هنگفت شهرداری به دولت و بخش خصوصی صادق باشد، دراین صورت نمی‌توان نمره قابل قبولی به عملکرد او به عنوان شهردار تهران داد. حتی اگر کلیه این اتهامات وارده را هم بی‌پایه و غیر قابل اثبات بدانیم کافی است نگاهی اجمالی به ظاهر شهر تهران انداخته و آن را با یک دهه پیش از آن قیاس کنیم.
شهری که امروزه تبدیل به جنگلی مملو از آسمانخراش‌ها شده که بدون استاندارد و ضابطه‌ای بالا رفته‌اند؛ شهری خالی از آرامش و با کاهش فزاینده فضای سبز. مجموع این ویژگی‌ها به هیچ‌وجه نشان‌دهنده مدیریتی موفق بر اساس اصل توسعه پایدار و همه جانبه را نمی‌دهد. در نتیجه امروزه دیگر کارکرد آقای قالیباف به عنوان یک نیروی اجرایی موفق نیز پایان یافته است».

از همین رو است که رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری تهران در آینده سیاسی او نقش بسیار مهمی دارد. حالا که محک تجربه به میان آمده تنها باید صبر کرد و دید که قالیباف از عرصه سیاست کنار گذاشته می شود یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدرکشش ندین...مال خودمان بوده...به آمریکاچه مربوطه..

    • بدون نام

      با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود تهمت وافترا تو کشور ما آزاده اگر راست میگویید چرا شکایت نمیکنید

    • بدون نام

      از نجفی که خیلی بهتر بود

    • بدون نام

      کی که ندونه آقای نجفی میخواد اصلاحات مرده را زنده کنه ولی موفق نمیشه

    • بدون نام

      هر وقت به حساب بقیه آقایان رسیدگی شد آنوقت به حساب قالیباف نیز رسیدگی می شود......

    • بدون نام

      آقا جان آقای محترم بفکر ملت باشید بفکر مردم بدبخت باشید کم از این بازی های خاله زنک دربیارید آدم اروپا را میبینه کیف میکنه بابا باز مردم بدبخت را با این چرت حرف ها بجون هم نندازید . اه اه

    • بدون نام

      علی رینگ واماده کن

    • بدون نام

      مدیر بعدی کیه

    • آرش

      نجفی بهتر است بجای تهمت زدن و عقده گشایی های سیاسی ، بفکر مشکلات مردم تهران باشد . آیا در شهرداری کار وجود ندارد که فکر و ذکر آقاین شده تسویه حسابهای سیاسی ؟!
      چقدر انسان سقوط میکند!

    • بدون نام

      جوجه ها رو آخر پاییز میشمارن.شاید چهار سال دیگه حسرت شهردار قبلی رو بخورید

      پاسخ ها

      • آرش

        آفرین عالی گفتی جوجه آخرپاییز شمرده میشه. کارشون فقط شده انگ زدن به نیروهای کاری. ....

    • بدون نام

      اینم خوبش افول گرافسادطلب هیچ کدام به در مردم نمی‌رسد وگ نه اوضاع مردم وکشورتوبدترین حدوضع اجتماعی مردم

    • سید

      خودتون رو خسته میکنید قالیباف خاریست در چشم شما و به فضل الهی در موقع خودش نشون خواهد
      اگر نجفی چیزی برای ارائه داشت ومحکمه پسند بود به مستنداتش رو به دادگاه ارائه میکرد

    • بدون نام

      شهر تهران در زمان قالیباف با فروش بی ضابطه و بی قاعده تراکم , از لحاظ معماری و شهرسازی به افتضاح کشیده شد و بی انضباطی مالی هم که در زمان قالیباف به بدترین وضع صورت گرفته , جای تاسف داره این جناب شهردار دکتر خلبان رو بعضیها قصد دارند به مردم بعنوان مدیر نمونه معرفی کنند

    • علی

      اون شاید ادم چندان خوبی نباشه ولی شهردار خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج