۶۶۵۳۹۶
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

تکدّر خاطر روحانی هم مانع رشد قیمت دلار نشد!

دلار از مرز ۴۶۰۰ تومان نیز عبور کرد فنر ارز یک بار دیگر رها شده و قیمت‌های نجومی را برای دلار و یورو رقم زده است.

پایگاه خبری الف: دلار از مرز ۴۶۰۰ تومان نیز عبور کرد فنر ارز یک بار دیگر رها شده و قیمت‌های نجومی را برای دلار و یورو رقم زده است.

روزشمار تاریخ بازهم درحال ثبت روزهای متلاطم برای بازار ارز ایران است؛ بازاری که به این سادگی ها قرار نیست رنگ آرامش به خود ببیند.

از هفته قبل بار دیگر سیر صعودی قیمت ها در بازار ارز آغاز شد و کماکان ادامه دارد؛ آنهم درحالی که بازاری ها می گویند تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به صرافی های منتخب قطع شده و ارز بانکی در بازار کم شده است.

دلار آمریکا که از هفته گذشته در تمامی روزها در شیب صعودی قرار داشت، امروز هم در ادامه همان مسیر به حرکت افزایشی خود ادامه داده و با رسیدن به نرخ ۴۵۸۳ تومان به بالاترین نرخ امسال خود رسیده است. همچنین یورو بیشترین افزایش قیمت را در میان سایر ارزها داشته است و با افزایش ۱۲۳ تومانی مسیر صعودی روزهای قبل را ادامه داده است. سایر ارزها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند همه ارزهای مهم نیز همچون روزهای گذشته در بازار با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند. پوند انگلستان، لیر ترکیه، یوان چین و درهم امارات از جمله این ارزها هستند.

در عین حال، صرافی های چهارراه استانبول هم که هر روز کرکره را بالا می دهند، یک نرخ اعلام می کنند که ممکن است مغازه به مغازه تغییراتی هم داشته باشد؛ البته به شرط آنکه صرافی‌ها آن روز قصد داشته باشند که دلار بفروشند؛ اما به هرحال این نرخ هم به عنوان واقعیت بازار پذیرفته شده است.

با این حال اما صراف ها و فعالان بازار ارز معتقدند باید دید که قیمت ها بازهم صعود می کند یا با ورود بانک مرکزی به بازار و عرضه گسترده سیر نزولی قیمت ها آغاز می شود.

برخی صراف ها و فعالان بازار ارز معتقدند ، در شرایط حساس همیشه بانک مرکزی با ورود و تزریق ارز مانع ثبت رکوردهای بالا می شده ولی اینبار بانک مرکزی خود را کنار کشیده و باعث افزایش قیمت شده است.

صراف ها می گویند: رئیس کل بانک مرکزی وعده داده بود که قیمت دلار از بهمن و اسفند ارزان می شود؛ به همین خاطر امروز که اول بهمن است، مشخص می شود که حرف رئیس کل به عمل تبدیل می شود یا نه!

یکی از فعالان بازار ارز به صحبت های هفته های قبل نوبخت مبنی بر خاطر مکدر رئیس جمهور اشاره می کند و می گوید: "جناب رییس جمهور که با دلار ۴۲۰۰ مکدر شده بود؛ آیا می داند که دلار رکورد ۴۶۰۰ تومان را هم زد؛ آقای روحانی هم اکنون در چه حالی به سر میبرند؟ "

این صراف با تاکید براینکه رئیس جمهور و بانک مرکزی اگر بخواهند به راحتی قیمت را می شکنند، به افزایش قیمت یورو اشاره کرد و گفت: قیمت یورو در روز اول دی ماه ۵۰۰۰ بود و امروز پس از گذشت تنها ۳۰ روز تا نزدیکی مرز ۵۷۰۰ رسید یعنی ۱۴ درصد سود در یکماه، تقریبا دو سوم سود یکساله بانکی!

وی ادامه داد: به طور حتم سیاست های بانک مرکزی باعث شده تا این سوداگری ها در بازار باشد و سودش به جیب دلال ها و سرمایه دارها برود!

بازار طلا نیز وضعیت مشابه با ارز و سکه دارد. بازار طلای داخلی در هفته گذشته وضعیت نسبتا با ثباتی داشت و در این هفته اندکی با افزایش قیمت روبرو شد و امروز هم تا حدودی به این افزایش قیمت ادامه داده است.
تکدّر خاطر روحانی هم مانع رشد قیمت دلار نشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسرزمین دلارسرجنگ داریم ولی ادامه زندگیمان به بالاوپائین دلاروابسته است...مردم راگول نزنید،تورم مهارشدنی نیست،رکوددرهمه زمینه ها،مهارتورم نیست...

    • مهدی

      رای دادیم یکی یکی وعده ها داره تحقق پیدا میکنه بیکاری، تورم و دلار و ویزا.....!!

    • بدون نام

      اقتصاد قوی اخ واوخ ندارد

    • بدون نام

      عزیزم بودجه کم اومده یه عده مفت خور نگران حقوقشونن

    • بدون نام

      اصلا قابل هضم نیست این قیمت نا امید کننده..جهنم به پهن کردن برا مردم

    • 0912RAHMATI

      به کجا چنین شتابان /
      ریال از دلار پرسید.

    • کارمند

      تکدّر خاطر کاری انجام نمیدهد باید کمی با دنیا مهربانتر باشیم تا خیلی از مشکلات حل شود

    • بدون نام

      همین چیزی نگیم بهتره :-?

    • بدون نام

      سياست حكومت ها بازي با قيمت دلار است تا كسري بودجه اتي خود را جبران كند.

    • وجدان

      نمیدونم اینها توآیینه به خودشون ....نمیندازن.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا ،لال از دنیا نری بلندتر بگو

    • بدون نام

      دلار که سرجای خود ونرخ ثابت هست این پول کشورمون هست که ضعیف شده و داره بد و بدتر میشه

    • بدون نام

      آدم داره از همه چی ناامید میشه

    • مجتبی

      تجربه ثابت کرده که رئیس جمهور باید یک دوره باشد،دوره بعدی ریاست جمهوری ،کشور را به عقب میبرند.رئیس جمهور قبلی هم همین کار را کرد.حالا نوبت این است.سه سال دیگر مانده،خدا به دادمان برسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج