۶۶۶۱۹۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

شاه‌بیت گفتگوی روحانی با مردم

سعيد شريعتي در روزنامه اعتماد نوشت: طبيعتا دغدغه‌ها و مسائل كه در جامعه وجود دارد، گسترده است. مسائلي كه به هر حال بايد رييس‌جمهوري به عنوان عالي‌ترين مقام كشور به آن پاسخ دهد، پاسخ‌هايي كه بايد روشن، شفاف، دقيق و مبتني بر برنامه و عمل باشد.

سعيد شريعتي در روزنامه اعتماد نوشت: طبيعتا دغدغه‌ها و مسائل كه در جامعه وجود دارد، گسترده است. مسائلي كه به هر حال بايد رييس‌جمهوري به عنوان عالي‌ترين مقام كشور به آن پاسخ دهد، پاسخ‌هايي كه بايد روشن، شفاف، دقيق و مبتني بر برنامه و عمل باشد.
تعدد مشكلات و مسائل آنقدر زياد است كه طبعا يك برنامه يك ساعته و در يك مصاحبه چالشي امكان طرح همه آن وجود نخواهد داشت. به هر روي انتخاب موضوعات از سوي مجري برنامه بوده و قطعا مشاوران ايشان هم در جريان طراحي سوالات قرار گرفتند و بدون هماهنگي نبوده است. بايد به اين نكته توجه داشت كه گرچه همه دغدغه‌ها مطرح نشد اما پاسخ‌هاي روحاني صادقانه، شفاف و معطوف به اقدامات و نظرات اجرايي دولت و تعهدات رييس‌جمهوري بود.
رييس‌جمهوري در خلال مصاحبه وعده‌اي غيرعملياتي و ناشدني نداد و حساب شده و مبتني بر برنامه و توانايي واقعي دولت و توجه به محدوديت‌ها و امكانات آن پاسخ داد. از همين روي بر اين باورم كه چنين مصاحبه‌هايي بايد تكرار شود تا مابقي دغدغه‌ها و سوالات هم پاسخ داده‌‌شود. طبعا اگر بخواهيم دغدغه‌هاي سياسي موجود در جامعه را از نظر درجه اهميت بررسي كنيم بيش از اينكه براي مخاطب سوال در مورد عكس روحاني در كرمانشاه و ماشين ضدگلوله و... مهم باشد انتظار مي‌رفت مجري سر اصل مطلب برود. اصلي‌ترين مطلبي كه در هفته‌هاي اخير به عنوان چالش و بحران موجود اعتراضات اجتماعي در دي ماه گذشته بود.
اتفاقاتي كه مدتي كشور را در هاله‌اي از ناامني و بحران فروبرد. در اين گفت‌وگو به صورت صريح به اين موضوعات اشاره‌اي نشد. مردم انتظار داشتند تا در مورد اتفاقات اخير سوالات شفاف‌تري پرسيده و پاسخ داده شود. البته طرح موضوعاتي همچون فضاي اقتصاي كشور، بحث موسسات مالي و اعتباري، كسري بودجه، نرخ ارز و احتمال در رفتن فنر تورم، سطوح قيمت‌‌ها به صورت تلويحي به عوامل ايجاد اين اعتراضات پرداخت و موضوعات مطرح شده بي‌ارتباط با اين موضوعات نبود اما انتظار مي‌رفت كه رييس‌جمهوري به عنوان رييس شوراي عالي امنيت ملي به گسل‌هاي ايجاد شده پس از اين اعتراضات اشاره كند. بايد مشخص مي‌شد كه روحاني و مجموعه دولت اين بحران را چگونه ارزيابي كرده‌اند و چگونه و تا چه سطحي براي آن تجهيز شدند.
اما اوج اين گفت‌وگو و نكته كليدي مطرح شده در آن به لحاظ سياسي بيان اين نكته بود كه دست دولت در جيب ملت است. هر هزينه‌اي كه در اين مملكت انجام مي‌شود چه با برنامه و چه فوق‌العاده و ناشي از بحران و حتي براي آسيب‌هاي اجتماعي و... از جيب ملت هزينه مي‌شود و اگر كسي در كسوت رييس‌جمهوري به صراحت اعلام مي‌كند كه ما كارگزار ملت هستيم و ملت بيت المال و دارايي‌هاي عمومي را به امانت در اختيار دولت گذاشته اعتراف مهمي است كه نشان از نگاه محوري مهمي در رابطه دولت و ملت است. اگر همه مسوولان و در همه سطوح حاكميت به اين نگاه باور داشته باشند و به الزامات اين نگاه پايبند باشند خيلي چيزها تغيير مي‌كند.

اصلاح‌طلبان براي اين معنا تلاش بسياري كرديم. اساسا محوريت شعارهاي اصلاحات همين موضوع شفافيت و پاسخگويي بوده و هميشه جز مطالبات اصلاح‌طلبانه بوده است. شاه بيت اين گفت‌وگو بايد همان بخشي باشد كه روحاني تاكيد كرد اگر بخواهيم به بحران‌هاي اجتماعي ناشي از تخلف برخي زياده خواهان و سودجويان كه در غالب موسات مالي و اعتباري فعاليت مي‌كنند توجه كنيم از جيب ملت هزينه كرده‌ايم. اين نگاه و پاسخي عميق به ارتباط دولت و ملت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      چرا چرت مینویسی؟ پاسخ های شفاف معطوف به اقدامات دولت؟!!!! هرچی پرسید گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایشالا درست میشه!

    • بدون نام

      خوب اگه پول و بیت المال مال مردمه چرا برخلاف میل مردم در جاهای دیگه خرج میشه؟ اجازه از مردم گرفتین؟

      پاسخ ها

      • احمد

        بودجه رو نماینده های ما تایید میکنن ولی خوب خیلی از نماینده ها با پارتی بازی های قبیله ای بالا میرن

    • بدون نام

      لیکا ی بیکاری افغانی افغانی

    • بدون نام

      حرف مفت زیاد میزن.عمل باید باشه

    • بدون نام

      دولت خواب .بیدارش باید کرد

    • بدون نام

      خب مثل روز روشن بود که جامعه کلا با پول مالیات و... که مردم میدن میچرخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج