۶۶۶۲۳۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سپیده دم انقلاب سرگرمی در عربستان سعودی

در اکتبر سال گذشته، «آری امانوئل»، مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های استعدادیابی در هالیوود که یکی از بزرگان درخشان کسب‌وکارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری نیز هست در اولین جلسه سرمایه‌گذاری پیشرو که در ریاض، پایتخت عربستان‌سعودی برگزار شد، شرکت کرد.

وقایع‌اتفاقیه: در اکتبر سال گذشته، «آری امانوئل»، مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های استعدادیابی در هالیوود که یکی از بزرگان درخشان کسب‌وکارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری نیز هست در اولین جلسه سرمایه‌گذاری پیشرو که در ریاض، پایتخت عربستان‌سعودی برگزار شد، شرکت کرد.
امانوئل بدون شک به‌شدت مشتاقانه به سخنرانی اصلی که توسط شاهزاده محمد بن سلمان در سالن مجلل هتل پنج‌ستاره ریتز کارلتون گوش می‌داد زیرا شاهزاده فرصت‌ها را برای شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران به تفصیل تشریح می‌کرد. آنچه امانوئل می‌خواهد این است که شرکتش، بخشی بزرگ از صنعت سرگرمی درحال ظهور در پادشاهی سعودی باشد. به‌هرحال، عربستان‌سعودی تحت تفسیر خشونت‌آمیزی از دین اسلام، چندین دهه بوده که به‌عنوان کویری عاری از هر نوع سرگرمی شناخته می‌شد.
هیچ سینما، تئاتر یا رویداد موسیقی زنده‌ عمومی در این کشور اتفاقی نمی‌افتاد اما درحال‌حاضر باوجود محمد بن سلمان بر سر قدرت این صنعت پیشروی تفریح در حال تبدیل‌شدن به یک صنعت درآمدزا در این کشور است. عربستان از پتانسیل بازار بسیار بالایی برخوردار است زیرا ۷۰ درصد از جمعیت عربستان زیر ۳۰ سال هستند. اگر شخص محمد بن سلمان در راس این دگرگونی فرهنگی و سرگرمی قرار داشته باشد نیز از درآمد عظیمی که می‌تواند از این صنعت به‌‌دست بیاید به‌خوبی آگاه است. چشم‌انداز ۲۰۳۰ مدعی است بخش سرگرمی ۲۲ هزار شغل ایجاد خواهد کرد. نکته جذاب‌تر، تمایل به توسعه گردشگری است که سالانه ۵۰ میلیون توریست علاوه‌بر میلیون‌ها نفر که درحال‌حاضر برای حج به عربستان می‌روند، به پادشاهی سعودی خواهد آورد که سرمایه‌ بسیاری برای استفاده از تفریحات موجود و مکان‌های تفریحی در تعطیلات با خود وارد کشور می‌کنند اما فارغ از این بحث‌ها ابهام در سیستم پادشاهی سعودی، تعیین مرز بین پایان علایق شخصی محمد بن سلمان و آغاز دولت را غیر‌ممکن می‌کند اما آنچه به‌وضوح روشن است، این است که به‌عنوان رییس صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF)، رییس شورای همه‌جانبه برای توسعه اقتصادی، وزیر دفاع، شاهزاده، نخست‌وزیر و رییس کمیته مبارزه با فساد، همه مسائل اقتصادی قابل‌توجه از زیر دست او عبور می‌کند.
در سپتامبر ۲۰۱۷، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی مبلغ ۲,۷ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش سرگرمی اختصاص داده است. درحال‌حاضر، صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که شرکت امانوئل در حال نزدیک‌شدن به توافق با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی است که بر‌اساس آن این صندوق ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید سهام در این شرکت تزریق می‌کند. امانوئل قصد دارد با استفاده از این ثروت، شرکت را که قبلا وسایل ورزشی مانند قفسه‌هایی که در آن مسابقات مبارزه برگزار می‌شد و وسایلی که در آن ورزش‌های عمومی، مد و حتی رویدادهای زنده انجام می‌شد را به فروش می‌رساند، متنوع‌تر کند.
اما شاید قبل از اینکه معامله انجام شود، امانوئل بخواهد به آنچه در اواخر سال گذشته در ریتز کارلتون اتفاق افتاده فکر کند. اتفاقی که در آن بیش از ۲۰۰ نفر از بزرگترین سرمایه‌داران و اعضای خانواده سلطنتی بازداشت شدند. بدون تردید بازداشت‌شدگان دارای فساد مالی بودند. اما این داستان، طبقه تجاری عربستان‌سعودی و خانواده حاکم است. امانوئل به یک تاجر کاملا بی‌رحم معروف است اما او ممکن است به‌خوبی پروژه محمد بن سلمان، بازی او و حتی فراتر از آن را ببیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کنید منطقه ی آز اد گردشگری هم راه بیفته.دیگه همه تعطیلات عربستانن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج