۶۶۶۵۰۴
۲۴ نظر
۵۰۷۲
۲۴ نظر
۵۰۷۲
پ

جا ماندن پَنس جراحی در شکم بیمار اردستانی!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در خصوص اشتباه پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اردستان این احتمال وجود دارد که پنس زیر روده‌ها باقی مانده باشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در خصوص اشتباه پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اردستان این احتمال وجود دارد که پنس زیر روده‌ها باقی مانده باشد.

کیانوش جهانپور با اشاره به جا ماندن یک پنس در بدن بیمار اردستانی، اظهار کرد: این اتفاق قصور پزشکی است، اما اظهار نظر دقیق در رابطه با آن در صلاحیت سازمان نظام پزشکی است. این اتفاق یا قصور پزشک، یا قصور تکنسین‌های اتاق عمل و یا بنا بر شرایط قصور هردو است. این موضوع بستگی به محتویات پرونده بیمار و اتفاقاتی دارد که در اتاق عمل رخ داده است.
جا ماندن پَنس جراحی در شکم بیمار اردستانی!

وی با اشاره به اینکه در برخی از عمل‌ها ده‌ها پنس برای کاربردهای مختلف در بدن بیمار استفاده می‌شود ادامه داد: برای مثال ممکن است پزشک برای بستن موقت برخی از رگ‌ها یا نگاه داشتن اندام داخلی در وضعیتی ثابت و یا نشانه‌گذاری در بدن بیمار از انواع پنس استفاده کند. پزشک باید هنگام قرار دادن پنس در بدن بیمار با تکنسین اتاق عمل هماهنگ باشد تا شمار پنس‌های موجود در بدن بیمار مشخص باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بعد از اتمام فرایند عمل ممکن است پنس در زیر روده‌ها قرار گرفته و دیده نشده باشد. این وظیفه پرسنل اتاق عمل است که تعداد پنس‌های خارج شده از بدن بیمار را کنترل کنند تا هیچ پنس و وسیله‌ای در بدن بیمار جا نماند. در انتهای عمل و قبل از اینکه جراح شکم را ببندد همواره سؤال می‌کند که چه تعداد وسیله داخل بوده و چه تعداد بیرون آورده شده است.

جهانپور تأکید کرد: این اتفاق قصور است، اما باید توجه کرد در همه جای دنیا با وجود همه فرایندهایی که برای جلوگیری از این اتفاق طراحی شده است باز هم اتفاق می‌افتد. اما در هر حال این اتفاق قصور است. در هر حال به منظور تلطیف فضا، این بیمار به صورت رایگان مورد عمل جراحی قرار گرفته و وضعیت او در حال حاضر ثابت است و بیمار مشکلی نداشته و خطری وی را تهدید نمی‌کند.

گرچه بیمار به صورت رایگان عمل شده است، اما بر اساس قانون بیمار در این حالت باید هزینه کامل خارج کردن پنس از شکم خود را پرداخت کرده و پس از طی مراحل شکایت از پزشک و کادر اتاق عمل این هزینه را در قالب خسارت دریافت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تامی

      احسنت به این پزشکان با حواس

    • بدون نام

      آخرش بیمار رو مقصر میکنند.
      اگه خارج بود پزشک مربوطه عذرخواهی میکرد ولی اینجا.....

    • مریم

      یادتونه فیلم عالی مهران مدیری یعنی در حاشیه رو مسخره می کردین و براش کلی حرف و حدیث درست کردین ، بفرمایید اینم نمونه ی واقعیش

    • محمدرضا بختیار

      انوقتی که آقای مدیری حقایق پزشکی را بصورت طنز به رخ کشیده بود همین جامعه پزشکی و پرستاران اعتراض می کردند در جامعه ما به دلیل اشتباه و بی لیاقتی برای ابزار جا مانده در بدن بیمار؛بیمار باید هزینه خارج کردن جسم را بپردازد ولی معمولا تو افغانستان هم علاوه بر جریمه و پرداخت غرامت به بیمار پزشکان سلب پروانه می شوند و یا حداقل از طریق رسانه معرفی می شوند که خود مردم برای مداوا به پزشک خاطی مراجعه نکنند واقعا تاسف دارد که مراجع حقوقی ورود به چنین مسائلی نمی کنند

    • بدون نام

      حرفاش شبیه جوک میمونه

    • سعید

      خخخخخخخخخ

    • بهنام

      پول رو بده بعد شکایت کنه پول رو پس بگیره

    • بدون نام

      یا خدا هیچی دیگه فردا هم یک چکش از شکم مریض دیگه درمیارن چه دکترای نابی داریم ما. حال معذرت خواهی میکنن عمراً

    • بدون نام

      پزشکه یه چیزی زده بود

    • بدون نام

      مدیر بی خاصیت اخراج باید گردد

    • بدون نام

      افراد نخبه وکاردان استخدام کنید

    • بدون نام

      موقع عمل حواست باشه اگه دکتر ریموت در پارکینگشو توی شکمت جا بزاره این مشکل توئه که باید دوباره هزینه عملو از یه جایی جور کنی و مجددا عمل بشی، چون ممکنه دفعه بعد تلطیف فضا مشمول حالت نشه.

    • .

      خخخخ وای خدا ما کجا زندگی میکنیم

    • بدون نام

      بیمار بیچاره جهت تلطیف فضا رایگان عمل شد !
      تلطیف فضا؟!

    • بدون نام

      تازه منت گذاشتن رایگان عملش کردن عجب وضعی !خوب جاموندن پنس دیگه نیاز به بررسی و تحقیق پزشکی نداره که قصورپزشک رو ثابت کنه .

    • بدون نام

      کم کم گوشی تلفن همراه و لیوان آب و فنجان نسکافه پیدا میشه اینهم یه راه برای پول در آوردن پزشکان

    • بی نام

      همیشه خوب و بد را این ادما عادت کردن قاطی میکنن خدا وکیلی خواهرم عمل کرد اشتباهی عمل شد دکتر همون هزینه قبلی هم جدیده را داد تازه شکایتم شاکی کرد دیه هم گرف

    • آریایی

      بلا به دور رو اینجامیگن...که بیچاره کلا توی بلا بود...حالا باید دوباره بازش کنن..

    • بدون نام

      پول پنس رو از بیمار بگیرن موضوع تموم میشه دیگه

    • بدون نام

      چیه شورشو دراوردین؟ فیلم مدیری توهین به جامعه شریف پزشکی بود. جا ماندن پنس در بدن هم هیچوقت اتفاق نمیفته و این عکس فتوشاپه. این بیمارو هم زیادی گنده ش نکنین و تخفیف هزینه جراحی هم ندین بهش

    • مهنا

      دوستان سلام کسی میدونه چه جوری میتونم دکتر سمیعی رو ملاقات کنم برا خواهرزاده شوهرم مشکلی پیش اومده دکتر سمیعی حتما باید اون رو ببینه مشکل جدی داره جونه

    • بدون نام

      جای وزیر بهداشت خالی بیاد الکی دفاع کنه از پزشکا.

    • بدون نام

      برا عمل ده ها وسيله استفاده ميشه كه مسئول دادن و شمارش وسايل تكنسين اتاق عمل هست بايد قبل از تمام شدن عمل وسايل رو بشماره دسته اتفاق خوبي نيست ولي اتفاق بعيدي و عجيبي هم نيست

    • علي

      فقط بايد دكتر جراح مجازات عمومي
      جبران خسارت مالي روحي بيمار
      و در نهايت ابطال نظام پزشكي شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج